AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg har en skalldress fra Lindex til en på 16 mnd, den har jo ikke veldig gode tekniske egenskaper sammenlignet med andre merker. Men har jo regntøy og en god vinterdress også. Har mye ulltøy. Vannsøylen er på 1500, mener å huske at den skal puste også, men husker ikke hvor godt. Har ikke erfaring med barnehagebarn, vil Dresden være brukbar ut sesongen elelr bør jeg skaffe en ny bedre en? Anonymkode: bcbbf...3cc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Nei om den har 1500 er den ikke brukbar sjekk Tise, babyshop eller barnas hus, mye tilbud nå Anonymkode: a566e...8ab
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 https://www.barnashus.no/reflex/lyngen-parkdress-camel Anonymkode: a566e...8ab
smurfebuss Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 1500 holder ikke, nei. Den kan brukes på tørre dager, men ikke på dager med fuktig sand i sandkassa. Bruk den hjemme når dere er ute i greit vær men kaldt/vind, også kjøper du ny til barnehagen med minst 10000 i vannsøyle.
Nysgjerrigpetrine Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Jeg ville brukt regnbukse og jakke når det var vått på bakken, og skalldressen når det var tørt. Ville ikke giddet å bruke penger på å kjøpe nytt. Hilsen trebarnsmor. 1 1
Grüner Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har en skalldress fra Lindex til en på 16 mnd, den har jo ikke veldig gode tekniske egenskaper sammenlignet med andre merker. Men har jo regntøy og en god vinterdress også. Har mye ulltøy. Vannsøylen er på 1500, mener å huske at den skal puste også, men husker ikke hvor godt. Har ikke erfaring med barnehagebarn, vil Dresden være brukbar ut sesongen elelr bør jeg skaffe en ny bedre en? Anonymkode: bcbbf...3cc Når du har ulltøy, vinterdress og regntøy i tillegg til skalldressen, er det nok😊. 2 1
Grüner Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 smurfebuss skrev (2 minutter siden): 1500 holder ikke, nei. Den kan brukes på tørre dager, men ikke på dager med fuktig sand i sandkassa. Bruk den hjemme når dere er ute i greit vær men kaldt/vind, også kjøper du ny til barnehagen med minst 10000 i vannsøyle. Da kan barnet bruke regnbukse. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Grüner skrev (4 minutter siden): Når du har ulltøy, vinterdress og regntøy i tillegg til skalldressen, er det nok😊. Ja, og det blir jo bare 3-4 mnd bruk før vinterdressen tar over😊 Anonymkode: bcbbf...3cc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 Grüner skrev (Akkurat nå): Da kan barnet bruke regnbukse. Jeg ville brukt skalltøy istedenfor regntøy til de mindre Anonymkode: a566e...8ab
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 smurfebuss skrev (4 minutter siden): 1500 holder ikke, nei. Den kan brukes på tørre dager, men ikke på dager med fuktig sand i sandkassa. Bruk den hjemme når dere er ute i greit vær men kaldt/vind, også kjøper du ny til barnehagen med minst 10000 i vannsøyle. Enig, vinterdress kan heller ikke brukes pp høsten og regntøy er klamt sp heller skalltøy Anonymkode: a566e...8ab
Grüner Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enig, vinterdress kan heller ikke brukes pp høsten og regntøy er klamt sp heller skalltøy Anonymkode: a566e...8ab Skalltøy er ikke like regntett som regntøy
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 Grüner skrev (1 minutt siden): Skalltøy er ikke like regntett som regntøy Det er det så absolutt Anonymkode: a566e...8ab 1
smurfebuss Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 Grüner skrev (2 minutter siden): Da kan barnet bruke regnbukse. Da kan mor holde dressen hjemme og barnet bare bruke regnklær til det er på tide med vinterdress. Vi som jobber i barnehage kan ikke holde på med sånn tilrettelegging på micronivå. Også kommer det en vikar inn som ikke er god på ulike dresskvaliteter og så får vi kjeft fordi dressen er brukt på en våt dag - når alle andre barna er kledd i dress. En vikar får sikkert minst femti ulike beskjeder i løpet av en dag, og det er viktigere å vite at Ole ikke skal ha egg enn at Anne skal ha spesiell bekledning.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 Jeg er en mor som kjøper mye brukt og er storfornøyd med å arve klær, men akkurat ytterklær prioriterer jeg å kjøpe ordentlig. Kjøper som regel parkdress og vinterdress fra Reima, fordi det tåler hard bruk. Anonymkode: d04a8...e92
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 10 hours ago, smurfebuss said: Da kan mor holde dressen hjemme og barnet bare bruke regnklær til det er på tide med vinterdress. Vi som jobber i barnehage kan ikke holde på med sånn tilrettelegging på micronivå. Også kommer det en vikar inn som ikke er god på ulike dresskvaliteter og så får vi kjeft fordi dressen er brukt på en våt dag - når alle andre barna er kledd i dress. En vikar får sikkert minst femti ulike beskjeder i løpet av en dag, og det er viktigere å vite at Ole ikke skal ha egg enn at Anne skal ha spesiell bekledning. Barnehage hos oss tar på barna regnbukse over skalldress hele tiden, uten beskjed. Det går fint, tror du overtenker. Det er ikke vanskelig å se om dress er vanntett eller ikke, og det er enklere å ta på regnbukse på ungen enn å bytte alt utetøy. Men også klima spiller inn. Her på Østlandet får jeg masse bruk for slike pustende dress, ikke helt vanntette. Faktisk mer enn for regntøy. Dere må huske at ikke hele Norge er sol vestlandet der det regner hele tiden. Anonymkode: eb606...4ac 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Barnehage hos oss tar på barna regnbukse over skalldress hele tiden, uten beskjed. Det går fint, tror du overtenker. Det er ikke vanskelig å se om dress er vanntett eller ikke, og det er enklere å ta på regnbukse på ungen enn å bytte alt utetøy. Men også klima spiller inn. Her på Østlandet får jeg masse bruk for slike pustende dress, ikke helt vanntette. Faktisk mer enn for regntøy. Dere må huske at ikke hele Norge er sol vestlandet der det regner hele tiden. Anonymkode: eb606...4ac Nei å ra på regnbukse uten på dress er noe av det verste jeg ser, blir så ubevegelig for de stakkars barna. Skalldress er vanntett og jeg kjenner fkere som kun har brukt det både på Sunnmøre og i Rogaland. Vi har aldri hatt regntøy til største Anonymkode: a566e...8ab
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 smurfebuss skrev (10 timer siden): Da kan mor holde dressen hjemme og barnet bare bruke regnklær til det er på tide med vinterdress. Vi som jobber i barnehage kan ikke holde på med sånn tilrettelegging på micronivå. Også kommer det en vikar inn som ikke er god på ulike dresskvaliteter og så får vi kjeft fordi dressen er brukt på en våt dag - når alle andre barna er kledd i dress. En vikar får sikkert minst femti ulike beskjeder i løpet av en dag, og det er viktigere å vite at Ole ikke skal ha egg enn at Anne skal ha spesiell bekledning. Vi har dress med høy vannsøyle, men på sånne dager får(alle) de minste på seg regnbukse og jakke (ikke regnjakke, de fleste har skalljakker eller softshell) 🤷♀️ sånne dager du beskriver er sjeldne her vi bor, så selv om det er dumt der dere bor så er ikke det universelt. hos oss hadde dressen ts beskriver fungert fint. Anonymkode: bc837...d32 2
Vegglampe Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 Jeg ville ha ventet med å kjøpe ny dress. Her var de minimalt ute på høsten det første året i bhg. Det var flere krabbende enn gående barn, og da var de ikke nok ansatte til å kunne bære. Skal sies at det også gikk fort fra sommer til vinter her. Dette er Østlandet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå