Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ble røyksugen av denne tråden..

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jo, ideelt sett. Men de pleier ikke stå og sjekke om noen får røyken i trynet, og det er jo de som er plaget som garantert merker det, da... Jeg ville i hvert fall heller flyttet på meg fremfor å be røykeren gjøre det. Ser det ikke som noe problem...

Hvorfor er det jeg som må flytte på meg da, jeg gjør jo ingenting for å plage de andre som står der. JEG som ikke gjør annet enn å vente på bussen må flytte på meg fordi noen ANDRE gjør noe som gjør at jeg får en færl gul sur røyk i mot meg?

Takke meg til...............................

Skrevet

Jeg synes finlendere er hyggelige. Men STATEN Finland er motbydelig. De har tatt i mot familier. Hvis en ungdom i familien gjør noe kriminelt f.eks. som attenåring, så returnerer de han til f.eks. Russland, helt uvilkårlig.

Sovjet ble oppløst som alle vet, og det ble mange uavhengige stater.

Disse kriminelle barna (noen ned i 16 års alder da de var kriminelle) blir sendt til Russland, der de ikke har tilhørighet og ingen familie.

Jeg burde ikke rakket ned på Finland siden jeg har finske røtter selv, men de har en praksis der de skader - ikke kun en ungdomskriminell - men også hele familien som har vært etablert i Finland og var god arbeidskraft (er).

Hvor er Amnesty nå?

I alle fall ikke i Finnland...

Gjest Bodillen
Skrevet
Hvorfor er det jeg som må flytte på meg da, jeg gjør jo ingenting for å plage de andre som står der. JEG som ikke gjør annet enn å vente på bussen må flytte på meg fordi noen ANDRE gjør noe som gjør at jeg får en færl gul sur røyk i mot meg?

Jaja, jeg skjønner hva du mener, men man kan ikke gå ut ifra at den som står der og røyker tenker over at andre får røyken i fleisen. Røykere flest tenker ikke sånn. Jeg har vært en selv, og jeg tenkte ikke sånn. De tenker at de endelig er ute i friluft og kan tenne seg en etterlengtet sigg før den røykfrie bussen kommer.

Om jeg må flytte meg en meter eller to, så dauer jeg vel ikke av det?

Skrevet

Nå må det være nok med å behandle røykere som en lavkaste!!

Det må vel være lov å ta seg en røyk på sin egen balkong!

Tåler ikke naboen det får han/hun flytte på landet!!

Kanskje vi skulle forby folk med illeluktende mykemiddel adgang på bussen?? :tunge1:

• Liker 1
Gjest christineemily
Skrevet

Jeg er ikke-røyker, bor i blokk, og enig med flertallet her. Det får da være grenser for hva man kan gå inn å bestemme over i folks egne hjem!!! Jeg syns heller ikke det er like delikat bestandig når røyklukta til naboene siver over til oss, men verandaene er det eneste private uterommet vi har her, så det får vi da jammen bestemme over selv!!!

Hvis man flytter inn i borrettslag så følger det med mange goder, men også visse ulemper... Man må bla.a. tåle litt mer lyder, litt mer lukter, litt mer av...ja, det meste egentlig. Og gjør man ikke det så får man kanskje vurdere andre bomuligheter?

Skrevet

I utgangspunktet synes jeg også røykere skal ta hensyn slike steder (i hvert fall inne i buss-skur og om man står nær en person som ikke er særlig mobil - rulletolbrukere, gamle, barn i barnevogn), og jeg kjenner flere røykere som GJØR det. Men når man er ute i det offentlige rom hender det man møter folk som ikke er like hensynsfulle, folk man ikke kjenner og sikkert ikke ville blitt venner med. Da hender det at man opplever slike ting som det du er sinna for.

Hva gjør du egentlig når du står nært en røyker utendørs? Sier du fra til vedkommende, står du og koker innvendig, eller flytter du deg? Jeg må si jeg vet om bedre ting å rette aggresjonen min mot.

Skrevet

Det er ekkelt med den sure og kvalmende røyklukta som siver inn igjennom fra naboen. Gudskjelov ikke her jeg bor nå,men der jeg bodde før. Helt jævlig. Ikke noe bedre på bussholdeplasser etc.

Skrevet

Og mens vi klager på lukter ute i det fri. Kan ingen legge ned den fiskefabrikken borti her som stinker så jævlig? Og eventuelt skyte naboen som stinker svette i gangen om morgenen?

Skrevet

Men på en måte skulle jeg virkelig ønske det fortsatt var lov å røyke på utesteder. For så mye ekle kroppslukter som kommer frem nå er så utrolig ekkelt. Blir helt kvalm. Dusjer ikke folk og skifter til rene klær??

Skrevet

Få røykinga innedørs igjen!! Det er et satans leven fra folk som holder fest på balkongen fordi de ikke vil forurense innemiljøet sitt med røyklukt - men de har ingen skruppler med å forurense omgivelsene med støy!!

Ellers er dette nok et bevis på at for mange er det ikke røyken i seg selv som er plagsom - men røykere. Grensene for hva som er akseptabelt flyttes stadig... Før var det tett røyk inne som var ulevelig - nå er det fa*** meg plagsom at det driver en liten røyksky forbi dem ute i friluft...

Ambi :smoke:

Gjest christineemily
Skrevet
Men på en måte skulle jeg virkelig ønske det fortsatt var lov å røyke på utesteder. For så mye ekle kroppslukter som kommer frem nå er så utrolig ekkelt. Blir helt kvalm. Dusjer ikke folk og skifter til rene klær??

:ler: Ja, det er faktisk påfallende sant! Utrolig hvilke andre dufter som nå kommer til sin rett ;) .

Skrevet

Jeg er ikke-røyker og syns det er veldig bra at det ikke er lov å røyke på kafeer, utesteder etc.

Men jeg syns det blir drøyt å forby folk å røyke på sin egen veranda! Da må man heller ta skrittet fullt ut å forby røyking i det hele tatt (uten at jeg tror det er den beste løsningen).

At borettslag forbyr bruk av grill på verandaer syns jeg er stor forskjell fra å forby røyking. Blir tross lat litt mer os av en grill, i tillegg til brannsikkerhet.

Skrevet
Jeg må innrømme at det ikke alltid er like festlig hvis jeg sover med vinduet åpent og naboen står på altanen og røyker. Men etter min mening er det noe en bare må leve med, på lik linje med andre ulemper det er ved å bo tett innpå folk.

Det får da være grenser til detaljstyring. Om regjeringen skal bestemme hva jeg gjør på min egen balkong blir jeg mektig irritert! Så lenge det er lovlig å røyke tobakk her i landet så må det da vitterlig være lov på sin egen balkong. :klaske:

:klappe::klappe:

Burde ikke det være de som røyker som burde flytta på seg?

Hvor i H*****TE skal vi flytte oss??? Nå er vi ute fra alt som heter restauranter, kafeer, Oslo Sentralstasjon, fly, jeg kan nevne i fleng! Skal vi ikke få lov til å sitte på vår egen veranda heller?!! Jeg har ingenting i mot røykeloven, men det burde være lov å røyke hjemme i hvertfall. De som ikke liker røyk på naboens balkong, får ta seg en tur på restaurant, dit går ikke jeg lengre, med mindre det er sommer, fint vær og jeg kan sitte ute.

ble røyksugen av denne tråden..

Jeg også!

• Liker 1
Skrevet
Hvor i H*****TE skal vi flytte oss??? Nå er vi ute fra alt som heter restauranter, kafeer, Oslo Sentralstasjon, fly, jeg kan nevne i fleng! Skal vi ikke få lov til å sitte på vår egen veranda heller?!!

Poenget er at det er politisk korrekt å slutte å røyke. At det blir vansklig å finne et sted sees ikke på som et problem, da dette bare får flere til å slutte. Og det er det som i bunn og grunn er hovedhensikten med slike regler.

Skrevet (endret)
:klappe:  :klappe:

Hvor i H*****TE skal vi flytte oss??? Nå er vi ute fra alt som heter restauranter, kafeer, Oslo Sentralstasjon, fly, jeg kan nevne i fleng! Skal vi ikke få lov til å sitte på vår egen veranda heller?!! Jeg har ingenting i mot røykeloven, men det burde være lov å røyke hjemme i hvertfall. De som ikke liker røyk på naboens balkong, får ta seg en tur på restaurant, dit går ikke jeg lengre, med mindre det er sommer, fint vær og jeg kan sitte ute.

:klappe:  :klappe:  :klappe: ...værsågod - min restaurant/pub-plass er også ledig...

Og Skrue har tatt poenget: "Poenget er at det er politisk korrekt å slutte å røyke. At det blir vansklig å finne et sted sees ikke på som et problem, da dette bare får flere til å slutte. Og det er det som i bunn og grunn er hovedhensikten med slike regler."

Dette er den VIRKELIG skjulte agenda'en!!

Endret av Ambi
Skrevet

Dette er den VIRKELIG skjulte agenda'en!!

Så veldig skjult er det vel ikke, at politikere og helsevesen ønsker at færrest mulig skal røyke?

Skrevet
Så veldig skjult er det vel ikke, at politikere og helsevesen ønsker at færrest mulig skal røyke?

Er ikke DET en skjult agenda så vet ikke jeg!

Kan du sitere noen politikere eller myndighetspersoner som har sagt ÅPENT at hensikten med røykeloven og andre tiltak er å gjøre det så jævlig vanskelig å røyke at folk heller velger å slutte?? Eller at det skal skapes en så til de grader politisk ukorekthet at røykere vil føle seg presset til å la være??

Det hadde det vel vært mer renhårig å forby salg og bruk av tobakk i dette landet.

:smoke:

Ambi

Gjest Elfrida
Skrevet

Hm, hvor er det egentlig du går ut hen?

Personlig syns jeg det er bedre å registrere at noen lukter svette, og så gå hjem og slippe å ha svettelukta til vedkommende på tøyet enn å lukte så jævlig røyk når jeg kommer hjem fra byen at jeg må dusje og alt tøyet vaskes. Ekstra kjipt når yttertøyet stinker også.

Men - hjemme på verandaen må folk få røyke, selv om det er kjipt når man sitter og koser seg med middag ute om sommeren og får røyklukta fra naboen rett inn.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Ja håper virkelig det går igjennom. Så kan alle heller begynne å røyke inne sammen med barna!

Nei, da må barna stå på balkongen å fryse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...