Gjest Strebern. Skrevet 12. januar 2006 #1 Del Skrevet 12. januar 2006 Jeg har prøvd å lete etter et punkt i arbeidsmiljøloven der det står at muntlige advarsler skal gis før det kommer en skriftlig. Er det noen der ute som kan bekrefte om det er slik saksgangen skal være og hvilken § jeg kan lete etter for å finne frem til den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barne- og familiemedister Skrevet 13. januar 2006 #2 Del Skrevet 13. januar 2006 Tror ikke du finner slike detaljer i AML. Er du ansatt i en bedrift av en viss størrelse, vil slike forhold kanskje være regulert i arbeids- eller ansettelsesreglement. Det er heller ikke gitt at det er slik saksgangen skal være. Gjelder en sak ett alvorlig forhold, vil det normale være å gi skriftlig advarsel prompte. Gjelder en sak et mer "kronisk" problem som viser seg ved mange små feil/mangler etc vil det derimot være naturlig med muntlig advarsel før skriftlig. Kontakt Arbeidstilsynet, mulig de har et godt svar til deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 13. januar 2006 #3 Del Skrevet 13. januar 2006 Veldig godt svar fra medisteren. Jeg tror heller ikke det er krav om muntlig advarsler før skriftlig, men som han sier, hvis det gjelder småting over en lengre periode er det naturlig å gi muntlig advarsel underveis. Gjør du en kjempebrøler er det ikke unaturlig at det kommer en skriftlig advarsel med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. januar 2006 #4 Del Skrevet 14. januar 2006 Det er ikke noe krav gjennom loven at du skal ha en muntlig advarsel først. I AML §15-4 om formkrav ved oppsigelse står det bare at oppsigelsen må skje skriftelig og leveres personlig eller sendes rekommandert. Oppsigelsen skal også inneholde visse detaljer, men det kan du lese mer om på Lovdata. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå