AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg fant dette i fryseren nå og tenkte å lage mini pizza men ser det gikk ut i tidlig oktober, husker ikke når jeg kjøpte disse men vet jeg alltid legger sånt i fryseren umiddelbart. Ville dere spist dem? Anonymkode: cd94a...476
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Det går fint å spise. Disse er i kjøleskap i butikk så når du fryser de ned så holder de mye lenger. Anonymkode: 63c1b...974 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Ja, jeg hadde spist dem. De har vel Best før-dato, ikke Siste forbruksdag. Lær deg forskjellen. Anonymkode: defc0...510
Brunhilde Skrevet 3. juli 2023 #5 Skrevet 3. juli 2023 Selvfølgelig kan du bruke dem. Du har jo fryst dem ned og forlenget "best før" datoen betraktelig. Jeg spiste nettopp en enslig hvitløksbaguette som hadde gjemt seg i fryseboksen. Den hadde best-førdato i august 2022, men den smakte helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Det skal godt gjøres at ting som ligger i fryseren blir dårlig på en slik måte at det blir farlig å spise pga bakterier og mugg. Som regel er det bare kvaliteten som forandrer seg. At maten blir tørrere/mister væske, at den tiltrekker seg "frysebokssmak" om forpakningen ikke er tett, eller forandrer smak og konsistens. Men farlig er det ikke. Anonymkode: 5d625...2bd 1
applestories Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 Hvorfor legger du ting i fryseren, om det ikke er for å forlenge bruksperioden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå