Gå til innhold

Få luftet tanker og sende en laang melding til ham

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Avsluttet det med en fyr, eller han avsluttet kontakten. Men vurderer å sende en melding til ham nå. Sånn skrive hva jeg føler for han. Likte han ganske mye. Men jeg anklaget ham for noe og  da ble han sur, angrer litt nå. Kan jeg sende en lang melding og forklare at jeg liker han?

Anonymkode: 65586...daf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei la det ligge... Slikt kommer det ingenting fornuftig ut av 

Anonymkode: b5180...3d9

• Liker 14
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du kan til nød skrive en kort melding, og si at du beklager at det ble som det, og at du har lyst til å gjenoppta kontakten. 

Anonymkode: 9ee47...64f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Du kan til nød skrive en kort melding, og si at du beklager at det ble som det, og at du har lyst til å gjenoppta kontakten. 

Tror jeg ville gått for noe sånt. I hvert fall ikke skrevet noe langt. Da ville jeg heller ringt hvis jeg følte for å snakke.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det hjelper ikke. 

Hilsen 10 millioner jenter som har skrevet lange paragrafer til menn vi fucket det opp med, og bare dret oss ut enda mer fordi det ikke endrer noe. Dessuten så gjør det deg mere hektet på han fordi du legger da veldig mye tanker og følelser og tid i å skrive meldingen og kladde og rette og få det helt perfekt og da fungerer hjernen vår sånn at jo mer tid og følelser vi investerer i noe eller noen jo mere obsessed blir hjernen av det også og vil ikke gi slipp. Så beste for deg er å bare la det gå,  tenke minst mulig på det og prøve å glemme han. 

Anonymkode: bc6de...837

• Liker 6
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Bare en digresjon fra siden her; hvorfor er det så ille å skrive en lang melding og fortelle hva man føler, og at man liker en annen? Jeg har en tendens til å skrive langt selv, spesielt når jeg skriver om følelser. En ting er jo hvis man skriver en lang melding for å forklare hvorfor det ble en avvisning, men her er det jo snakk om fortelle at ts liker vedkommende? Hva er hensikten din med å evt skrive en sånn melding, ts? Å si at du liker han og vil ha han tilbake, eller forklare hvorfor du avsluttet det?

Anonymkode: 72ae3...3fa

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man vet aldri, å vi kan ikke vite. Det kan gå dårlig, men det er ikke det værste av ting som kan skje i livet heller. Gjør det som føles rett for deg 😊 Noen syns det er lettere å skrive hva de føler

Anonymkode: 77741...e40

AnonymBruker
Skrevet

Du kan godt sende en melding å skrive noe slikt «Beklager for at jeg anklaget deg. Egentlig liker jeg det veldig godt, så jeg synes det er dumt det endte slik». Ville ikke sendt noe lengre enn det. Hvis han er interessert i mer kontakt, vil han svare på meldingen å dere kan ta det derfra.

Anonymkode: aef91...208

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Bare en digresjon fra siden her; hvorfor er det så ille å skrive en lang melding og fortelle hva man føler, og at man liker en annen? Jeg har en tendens til å skrive langt selv, spesielt når jeg skriver om følelser. En ting er jo hvis man skriver en lang melding for å forklare hvorfor det ble en avvisning, men her er det jo snakk om fortelle at ts liker vedkommende? Hva er hensikten din med å evt skrive en sånn melding, ts? Å si at du liker han og vil ha han tilbake, eller forklare hvorfor du avsluttet det?

For de aller fleste så vil dette være altfor mye, og man kan fremstå som dramatisk. 

Lange avhandlinger om følelser bør man spare til en partner eller andre som man vet liker sånt, mener jeg.

(Jeg hadde rømt hvis noen sendte noe sånt til meg. Det betyr ikke at jeg er ufølsom eller har problem med å snakke om følelser.)

Anonymkode: b2eff...716

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Avsluttet det med en fyr, eller han avsluttet kontakten. Men vurderer å sende en melding til ham nå. Sånn skrive hva jeg føler for han. Likte han ganske mye. Men jeg anklaget ham for noe og  da ble han sur, angrer litt nå. Kan jeg sende en lang melding og forklare at jeg liker han?

Hvis han har avsluttet kontakten fordi du anklagde han for noe så kan jeg ikke helt se for meg at en melding fra deg skal endre noe. 

Anonymkode: cc08c...f54

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Du avsluttet det ! Han avsluttet kontakten fordi du avsluttet forholdet. Uansett om du anklagde han var det nok at du gjorde det slutt som faktisk førte til at han avsluttet kontakten. Blir man dumpet er 0 kontakt det aller beste man kan gjøre for seg selv for å komme seg videre.  Så skal du begynne å grave i såret nå, når han er kommet videre kanskje. Tenk deg om, er det bare fordi du ser hva du har tapt, eller er det fordi du virkelig elsket han ? Du vet svaret. Du elsker han ikke når du dumpet han.

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi det er ekstremt voldsomt og avskrekkende for alle som ikke er av samme typen. De som skriver lange meldinger er nesten alltid anxious attachment style. En avoidant f.eks, vil garantert bli skremt eller "deactivated" av en slik lang melding, hvor det hele blir for overveldende. Da får man enten ikke noe svar i det hele tatt, eller et svært kort svar. Og det vil da få den som skrev til å føle seg avvist og gjøre hekten enda verre. 

Anonymkode: 624e4...f1e

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For de aller fleste så vil dette være altfor mye, og man kan fremstå som dramatisk. 

Lange avhandlinger om følelser bør man spare til en partner eller andre som man vet liker sånt, mener jeg.

(Jeg hadde rømt hvis noen sendte noe sånt til meg. Det betyr ikke at jeg er ufølsom eller har problem med å snakke om følelser.)

Nå er det stort sett bare menn som freaker ut av lange meldinger av enhver art da (og særlig lange meldinger om følelser).

Og mange av dem sender jo ironisk nok lange avhandlinger sjøl..

Med det sagt, syns jeg ts skal la være å sende melding og heller gå videre fordi løpet her er kjørt.

Anonymkode: b9e97...816

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det stort sett bare menn som freaker ut av lange meldinger av enhver art da (og særlig lange meldinger om følelser).

Og mange av dem sender jo ironisk nok lange avhandlinger sjøl..

Med det sagt, syns jeg ts skal la være å sende melding og heller gå videre fordi løpet her er kjørt.

Anonymkode: b9e97...816

Meg du siterer er en voksen kvinne. Jeg har truffet min mengde dramatiske menn opp igjennom, og er ikke sikker på at det nødvendigvis stemmer at det er flest menn som freaker ut.
Som du og har erfart, så sender noen menn lange avhandlinger 🙈 For meg fungerer det bare som en bekreftelse på at mennene er fullstendig feil for meg. Selv har jeg aldri sendt noe sånt, men jeg har mottatt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, man vet aldri, å vi kan ikke vite. Det kan gå dårlig, men det er ikke det værste av ting som kan skje i livet heller. Gjør det som føles rett for deg 😊 Noen syns det er lettere å skrive hva de føler

Anonymkode: 77741...e40

Enig i den uansett hvordan det går så får du ts hvertfall tømt hode ditt og det føles bedre etterpå. Hvertfall vært ærlig da. Og gjort deg sårbar. 

Anonymkode: 60212...8e9

AnonymBruker
Skrevet
19 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo du som har avsluttet med han. Du kan ikke bare sitte å vente på at andre tar kontakt

Anonymkode: 032a5...231

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde fått en lang melding med masse følelsesgreier som liksom skulle «ordne opp» noe som var blitt feil, hadde alle røde flagg blitt heist. 

Da ville jeg tenkt, en som handler først og tenker etterpå. En som er impulsiv og ikke tenker konsekvenser. En som er konfliktsky og ikke tør å snakke. En som kun forstår hva jeg sier når det står mye på spill, men ikke bryr seg i hverdagen. 

Jeg hadde blokka deg og holdt meg langt unna. 

Anonymkode: 34f22...137

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri send laaange meldinger til menn. Send en kort en om du vil oppklare noe. 

Anonymkode: 9464c...219

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Skriv det lengste brevet du har gjort noen gang, og så brenner du det. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Aldri send laaange meldinger til menn. Send en kort en om du vil oppklare noe. 

Anonymkode: 9464c...219

Kort melding er best en beklagende melding tenker jeg også. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...