Gå til innhold

Svigermor - hvor lenge besøk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min svigermor kommer på besøk og blir 10 dager i slengen. Jeg synes det er alt for lenge! Hvor lenge synes dere det er ok med besøk av foreldre og svigerforeldre?

Anonymkode: 3621c...82b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo om hvor hun ellers bor i forhold ril dere

Vi besøker nå svigermor 170 mil unna. Og besøket blir i 10 dager.

Anonymkode: 25613...d20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Våre har lang reiseveg, så de blir gjerne en uke eller to. Det er i utgangspunktet bare hyggelig.  De har egen nøkkel, og vi snakker om planer vi har og hva vi ønsker å gjøre sammen. Er det skolefri tar de gjerne med barn på noe, men ellers klarer de seg selv på formiddagen.

Anonymkode: c9e68...840

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer helt an på hva de gjør når de er på besøk. Hvis de er litt på farten alene, hjelper litt til med barna, gjerne hente i barnehage etc, tar en tur med hunden, liker å hjelpe litt til med matlaging etc, spiller ikke lengden så stor rolle for meg. Men hvis besøket sitter stand by i sofaen hele dagen og bare maser og forventer oppmerksomhet, er 2 dager Max for meg! Uansett om det er svigermor, voksne barn eller andre. 

Anonymkode: 57050...415

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Min svigermor kommer på besøk og blir 10 dager i slengen. Jeg synes det er alt for lenge! Hvor lenge synes dere det er ok med besøk av foreldre og svigerforeldre?

Mine svigerforeldre bor i Tyskland og når de kommer så blir de ofte i over 1 måned. Det er alt for lenge. Jeg jogger mange  lange turer da🤣

Anonymkode: b214a...a34

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når svigers kommer blir de max 1 uke av gangen. Det synes jeg holder. Men hadde ikke gjort noe nummer ut av om det ble 10 dager. Jeg tenker de er kommet for å være med mannen og barnebarna, så jeg innvilger meg selv mye egentid når de er her. Shopper, går turer i skogen, på kafé og drikker kaffe etc. overlater til mannen og svigermor å lage mat og orden opp. Jeg driver ikke hotell. 

Anonymkode: 9f412...46b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1,5 time er lenge nok for meg🤪 Men min bor nære så sees hver 14 dag iallefall. Og hun er typisk sofagjest som forventer oppvartning eller trenger hjelp med ting fra oss (og null hjelp derfra til noe andre vei.)

Anonymkode: 1ab28...e2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på hva de gjør når de er på besøk. Hvis de er litt på farten alene, hjelper litt til med barna, gjerne hente i barnehage etc, tar en tur med hunden, liker å hjelpe litt til med matlaging etc, spiller ikke lengden så stor rolle for meg. Men hvis besøket sitter stand by i sofaen hele dagen og bare maser og forventer oppmerksomhet, er 2 dager Max for meg! Uansett om det er svigermor, voksne barn eller andre. 

Anonymkode: 57050...415

Hjelper lite til, ingen levering eller henting, lite matlaging

AnonymBruker
Skrevet

Ta imot med åpne armer. Det vil ikke vare for alltid. Familie er noe av det viktigste vi har, og selv om besøket ikke ståt til dine forventninger så gjør det nok det til mann og barn. 

Tipper dere også er velkomne til henne. Og du vet du alltid kan spørre om hjelp. 

Anonymkode: 26094...03c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er så glad i svigermor, hun kan flytte inn om hun vil. Håper hun blir i 3 uker i sommer, men bruker å være her i nærmere 2. Hun bor 12 timer unna med bil. 

Anonymkode: 2d298...b04

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel helt an på forholdet. Jeg trives godt med svigermor, hun er her gjerne et par uker i slengen når hun kommer. Elsker det når hun er her :)

Anonymkode: 2c295...9cd

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mine er døde så hadde slitt litt om jeg fikk de på besøk.

Anonymkode: 8494a...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Blir en uke pluss , ermin mor

Anonymkode: acd14...643

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det gjelder min så aldri, men hvis jeg hadde hatt en normal svigermor tenker jeg 2-3 dager. 

Anonymkode: fd89a...66f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

10 dager overnattingsbesøk hadde vært for mye, uansett hvem det var. Ville heller aldri selv overnattet 10 dager hos andre. 

Anonymkode: 960aa...d1e

AnonymBruker
Skrevet

Har et godt forhold til svigermor men tre dager holder. Vi er hos de også max tre dag. Svigerfar derimot kan nærmeste få flytte inn hos oss😆

Anonymkode: ff503...e59

Skrevet

Det kommer an på forholdet, hvor de bor selv, etc. mye som påvirker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...