Gå til innhold

Jeg er syk og redd for å gå inn i en ny psykose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er redd nå. Har sovet dårlig i det siste og drukket mye alkohol hver dag. Jeg hører lyder jeg ikke har hørt på lenge og det begynte for et par dager siden da jeg prøvde å telle myntene jeg har hatt liggende på bordet en stund Jeg vasket klær i dag men jeg har ikke snakket med noen på noen dager og det ser ut som at det er et sånt lys ute som rett før det blir torden for det reagerer jeg alltid på. Jeg har vært psykotisk før men synes det går bra foreløpig men er redd for å bikke over .Har en primærkontakt som har ferie og en vikar nå , men kan ikke ringe fordi det er jobbtelefon og den er skrudd av 

Anonymkode: b3991...711

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt å drikk alkohol, det gjør ting verre. Fokuser på god søvn og næringsrik mat. Hør på rolig musikk og plei deg selv. 

Hvis det blir virkelig ille kan du ringe psykologisk legevakt eventuelt 113. 

Også kan du selvfølgelig lufte tankene her hos oss på forumet :)

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å ruse deg og ring legevakt for å få antipsykotika

Anonymkode: e640b...0e0

AnonymBruker
Skrevet

Klarer ikke å slutte å drikke når jeg blir redd Er redd for å bli edru også men håper jeg får sove litt i natt . Har urolige bein og høye lyder 

AnonymBruker
Skrevet

Klarer å skrive da . Da går det bra 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke bra for hjernen å være psykotisk. Du kan ringe fastlegen eller legevakt og fortelle at du frykter begynnende psykose. Det blir tatt på alvor 

Anonymkode: 47a1b...cd3

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er redd nå. Har sovet dårlig i det siste og drukket mye alkohol hver dag. Jeg hører lyder jeg ikke har hørt på lenge og det begynte for et par dager siden da jeg prøvde å telle myntene jeg har hatt liggende på bordet en stund Jeg vasket klær i dag men jeg har ikke snakket med noen på noen dager og det ser ut som at det er et sånt lys ute som rett før det blir torden for det reagerer jeg alltid på. Jeg har vært psykotisk før men synes det går bra foreløpig men er redd for å bikke over .Har en primærkontakt som har ferie og en vikar nå , men kan ikke ringe fordi det er jobbtelefon og den er skrudd av 

Står du på medisiner? Ring fastlege og hør med denne om noe bør justeres 😀

Anonymkode: af365...402

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke bra for hjernen å være psykotisk. Du kan ringe fastlegen eller legevakt og fortelle at du frykter begynnende psykose. Det blir tatt på alvor 

Anonymkode: 47a1b...cd3

Det er ikke bra nei det er det ikke det er riktig men jeg tror jeg må legge meg før jeg ringer jeg vet ikke med tror jeg må 

AnonymBruker
Skrevet

Hei Ts, mener du at psykosen tidligere har kommet når du drikker mye? Min mann fikk det. Jeg skulle ønske han fikk hjelp tidligere. Han nektet lenge. Man kan også få delir som er farlig.
Høres ut som en slags uvirkelighetsfølelse du har. 

Ring legevakten du❤️ Eller ring fastlegen i morgen. Der kan hvem som helst hjelpe deg, da sier du det er hastetime. 

Anonymkode: a9f61...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke medisin liggende? Ta den. Og slutt drikkingen umiddelbart

Anonymkode: 7922b...355

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du ikke medisin liggende? Ta den. Og slutt drikkingen umiddelbart

Anonymkode: 7922b...355

Å slutte umiddelbart å drikke kan være livsfarlig hvis man har drukket tett lenge. 

Å trappe ned ja. Drikke mindre. Nok søvn og benzo kan hjelpe. Man trenger hjelp til alle tingene hos medisinsk fagkyndige.

Anonymkode: a9f61...5e8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ocd siste gang så fjernet jeg søpla 

Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du kan alltid ringe psykiatrisk legevakt og hjelpetelefoner. De er åpne året rundt. Rusmidler kan trigge psykoser, så du bør unngå det. Ensomhet likeså, så rusmidler og sosial isolasjon er ikke lurt .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...