*Heidi* Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 Er veldig glad i en biff på fredagskvelden, men har lyst på noe spennende tilbehør til, annet en pommesfrites og bearnice liksom..
Gjest Aurélie Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Hva med fløtegratinerte poteter da? Hakket bedre enn pommes frites iallefall
Gjest 1111 Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Eller hva med pasta? Det er ikke så tradisjonelt som en eller annen form for potet og saus. Enten plain pasta eller pasta i en eller annen fløte-basert saus?
Gjest Gjest Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Jeg pleier å ha fløtegratinerte poteter ved siden av. Så steker jeg sopp og hvitløk. Har i creme fraice og lar det surre litt. Har på litt salt og pepper. Så steker jeg noen tomater i skiver med salt og pepper. Har også mais ved siden av. Det er sååå utrolig godt.
Arkana Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 Bakt potet med rømme, kryddersmør og mais. Råstekte potetskiver, ovnsbakte krydrete potetbåter. Prøv peppersaus eller rødvinsaus istedet for bernaise, eller hva med bare kryddersmør eller et godt stykke brie? Hjemmelaget champignonstuing er dessuten fast tilbehør til biff hos oss.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 Grillet asparges, ovensstekte halve tomater med litt parmesan på toppen, marinert, grillet squash i skiver, stekt sopp og ovensstekte potetbåter.
Gjest piaf Skrevet 12. januar 2006 #8 Skrevet 12. januar 2006 Fløtegratinerte jordkokker, eller jordskokkpuré og ovnsbakte potetbåter med rosmarin - oppskrift på begge deler i denne tråden. I tillegg er minst en grønn grønnsak et must: Asparges, brokkoli, grønne bønner, sukkererter, braisert spinat med hvitløk og muskat... Og som Dalwhinnie sverger jeg til halve ovnsbakte tomater (lager mine med olivenolje, oregano, salt, pepper og litt melis, i ovn ved 125 g i minst 3 timer).
Gjest Embla s Skrevet 12. januar 2006 #9 Skrevet 12. januar 2006 Jeg er kjempeglad i biff, men syns det er synd å dynke så godt kjøtt i masse saus (spes bernaisesaus..) og tilbehør. Den beste biffen jeg spiser, er medium stekt, med plaine kokte poteter og en enkel salat av hakket tomat og løk, og salt, pepper og hvitløkssmør.
minnea Skrevet 12. januar 2006 #10 Skrevet 12. januar 2006 Jeg syns det er godt med fløtegratinerte poteter til også bruker jeg rødvinsaus til. Av grønnsaker er det litt forskjellig egentlig. Soppstuing, broccoli, mix av stekte grønnsaker eller salat. Mixer og varierer litt etter hva jeg har lyst på og hva som er i kjøleskapet.
Impala Skrevet 13. januar 2006 #11 Skrevet 13. januar 2006 (endret) Bruker ofte sånne Pommes Noisetter til biff vi. Også (nesten) alltid soppstuing. Av grønnsaker varierer det, men gjerne broccoli, asparges eller maiskolber. Istedet for saus bruker vi hjemmelaget kryddersmør. Endret 13. januar 2006 av Yamaha
skrue Skrevet 13. januar 2006 #12 Skrevet 13. januar 2006 Soppstuing er et must ja. Om det er noen som ikke hvet hvordan det lages så er det bare å søke i dette forumet.
*Heidi* Skrevet 14. januar 2006 Forfatter #13 Skrevet 14. januar 2006 Takker for alle svar og gode ideer! Endte med biff, bakt potet,kryddersmør,peppersaus,grillet tomat,maiskolbe og soppstuing.. soppstuingen var en god ide men ble ikke god, jeg hadde for mye creme fraiche i, så det ble alt for kremete og kvalmt! Men det hadde vært veldig godt med litt mindre, eller nå som jeg er så kvalm av det, helt uten
minnea Skrevet 14. januar 2006 #14 Skrevet 14. januar 2006 Bruker kremfløte i min soppstuing jeg... Det er godt!
nostalgia Skrevet 14. januar 2006 #15 Skrevet 14. januar 2006 (endret) Mitt favoritttilbehør til biff (aller helst Entrecote) er: Råstekte poteter med havsalt, olivenolje, pepper og litt basilikum. Squash, sukkererter, sopp i skiver stekt veldig lett i olivenolje. Så tilsetter jeg litt fersk basilikum, havsalt og litt pepper... så legger jeg i en god del cherrytomater, tar av varmen og legger et lokk på noen minutter... Og en god fløtesaus til, som jeg lager helt enkelt fra grunnen... nam!! Endret 14. januar 2006 av nostalgia
Brunhilde Skrevet 14. januar 2006 #16 Skrevet 14. januar 2006 Hasselbackpoteter er også godt til biff! Rødvinssaus også.
SissiB Skrevet 14. januar 2006 #17 Skrevet 14. januar 2006 Fast tilbehør hos oss er, Hjemmelagde fløtegratinerte poteter Tartouille av paprika, champignon og smårett bacon Og en liten dæsj med saus - helst rødvinsaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå