Gå til innhold

Tilbehør til biff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er veldig glad i en biff på fredagskvelden, men har lyst på noe spennende tilbehør til, annet en pommesfrites og bearnice liksom.. :)

Gjest Aurélie
Skrevet

Hva med fløtegratinerte poteter da? Hakket bedre enn pommes frites iallefall ;)

Skrevet

Eller hva med pasta? Det er ikke så tradisjonelt som en eller annen form for potet og saus. Enten plain pasta eller pasta i en eller annen fløte-basert saus?

Skrevet

Jeg pleier å ha fløtegratinerte poteter ved siden av. Så steker jeg sopp og hvitløk. Har i creme fraice og lar det surre litt. Har på litt salt og pepper. Så steker jeg noen tomater i skiver med salt og pepper. Har også mais ved siden av. Det er sååå utrolig godt. :sikle:

Skrevet

Bakt potet med rømme, kryddersmør og mais. Råstekte potetskiver, ovnsbakte krydrete potetbåter. Prøv peppersaus eller rødvinsaus istedet for bernaise, eller hva med bare kryddersmør eller et godt stykke brie? Hjemmelaget champignonstuing er dessuten fast tilbehør til biff hos oss.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Grillet asparges, ovensstekte halve tomater med litt parmesan på toppen, marinert, grillet squash i skiver, stekt sopp og ovensstekte potetbåter.

Skrevet

Fløtegratinerte jordkokker, eller jordskokkpuré og ovnsbakte potetbåter med rosmarin - oppskrift på begge deler i denne tråden.

I tillegg er minst en grønn grønnsak et must: Asparges, brokkoli, grønne bønner, sukkererter, braisert spinat med hvitløk og muskat...

Og som Dalwhinnie sverger jeg til halve ovnsbakte tomater (lager mine med olivenolje, oregano, salt, pepper og litt melis, i ovn ved 125 g i minst 3 timer).

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg er kjempeglad i biff, men syns det er synd å dynke så godt kjøtt i masse saus (spes bernaisesaus..) og tilbehør. Den beste biffen jeg spiser, er medium stekt, med plaine kokte poteter og en enkel salat av hakket tomat og løk, og salt, pepper og hvitløkssmør.

Skrevet

Jeg syns det er godt med fløtegratinerte poteter til også bruker jeg rødvinsaus til. Av grønnsaker er det litt forskjellig egentlig. Soppstuing, broccoli, mix av stekte grønnsaker eller salat. Mixer og varierer litt etter hva jeg har lyst på og hva som er i kjøleskapet.

Skrevet (endret)

Bruker ofte sånne Pommes Noisetter til biff vi. Også (nesten) alltid soppstuing. Av grønnsaker varierer det, men gjerne broccoli, asparges eller maiskolber.

Istedet for saus bruker vi hjemmelaget kryddersmør.

Endret av Yamaha
Skrevet

Soppstuing er et must ja. Om det er noen som ikke hvet hvordan det lages så er det bare å søke i dette forumet.

Skrevet

Takker for alle svar og gode ideer! Endte med biff, bakt potet,kryddersmør,peppersaus,grillet tomat,maiskolbe og soppstuing.. soppstuingen var en god ide men ble ikke god, jeg hadde for mye creme fraiche i, så det ble alt for kremete og kvalmt! Men det hadde vært veldig godt med litt mindre, eller nå som jeg er så kvalm av det, helt uten ;)

Skrevet

Bruker kremfløte i min soppstuing jeg... Det er godt!

Skrevet (endret)

Mitt favoritttilbehør til biff (aller helst Entrecote) er: Råstekte poteter med havsalt, olivenolje, pepper og litt basilikum. Squash, sukkererter, sopp i skiver stekt veldig lett i olivenolje. Så tilsetter jeg litt fersk basilikum, havsalt og litt pepper... så legger jeg i en god del cherrytomater, tar av varmen og legger et lokk på noen minutter... Og en god fløtesaus til, som jeg lager helt enkelt fra grunnen... nam!! ;)

Endret av nostalgia
Annonse
Skrevet

Hasselbackpoteter er også godt til biff! Rødvinssaus også.

Skrevet

Fast tilbehør hos oss er,

Hjemmelagde fløtegratinerte poteter

Tartouille av paprika, champignon og smårett bacon

Og en liten dæsj med saus - helst rødvinsaus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...