AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Del Skrevet 2. juli 2023 Det går så mye utover psyken min å se meg selv i dagslyspeil både med og uten sminke. Dette har dratt meg ned i flere år og jeg vurderer kirurgisk ansiktsløft men kirurg rådet meg til å vente om jeg ikke ville gjøre det to ganger i livet. Hva slags muligheter finnes for hud som ser dratt, slapp og aldrende ut? Laser? PRP? Profhilo? Red Light maske? Allerede brukt tretinoin et år som jeg syns har forverret og gitt større porer så sluttet med tretinoin. Prøvd vitamin c men fikk pigmentflekker av det. Hyaluronsyre gjør huden min tørrere og jeg vet man skal seale den inn men det har aldri funket for meg. Er nå ute etter noe mer inngripende Anonymkode: 46b6e...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Del Skrevet 2. juli 2023 Mye vann, frukt og grønnsaker, frisk luft, nok søvn. Unngå alkohol, tobakk, sol, kulde. Anonymkode: 49dcc...d5e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 2. juli 2023 #3 Del Skrevet 2. juli 2023 Ta kontakt med en hudpleier eller kosmetisk sykepleier, de kan komme med anbefalinger om hvilke behandlinger som passer deg. Du må likevel regne med å følge opp med en god hudpleierutine hjemme for å vedlikeholde resultatene. Tretinoin er kraftige saker, og ikke like godt egnet for alle. Det er viktig å starte med lav konsentrasjon og gradvis tilvenning, og bruk av retinoider vil alltid medføre at huden trenger ekstra fukt og solbeskyttelse. Det kan høres ut som at tretinoin ble for kraftig for din hud, men du kan vurdere å forsøke retinaldehyd (retinal) i stedet. Retinaldehyd er reseptfritt, men skal være det mest mest effektive etter tretinoin, og mye mindre irriterende. C-vitamin, og da spesielt askorbinsyre (ascorbic acid) som er den reneste og kraftigste formen for c-vitamin, kan føre til pigmentering av huden i visse tilfeller. For det første er askorbinsyre svært ustabil og oksiderer lett, og bør derfor være formulert med ferulinsyre og E-vitamin, som bidrar til å stabilisere syren. Serum med C-vitamin bør likevel alltid oppbevares mørkt og kjølig for å hindre oksidasjon. C-vitamin kan også oksidere på huden, spesielt om produktet ikke inneholder ferulinsyre og e-vitamin eller inneholder en av de mer stabile formene for c-vitamin. Til slutt skal c-vitaminserum alltid følges av fuktighetskrem og solkrem, dersom man dropper solkrem kan pigmentering bli resultatet. Hyalutonsyre fungerer ikke for meg heller, selv om jeg påfører på fuktig hud og "forsegler' med fuktighetskrem. Kollagenseeum og peptider gir huden min mye bedre fuktbalanse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Del Skrevet 2. juli 2023 Ts her igjen: spiser sunt, røyker ikke, drikker ikke, sover nok, unngår sol eller bruker solfaktor 50, har brukt Vitamin C+E+Ferulic acid serumet til Timeless. Gir glød når jeg har det på men ingen bedring av strukturen på huden , porene,eller linjene og slappheten. Huden min ser rett og slett trist ut og det har gjort selvbildet mitt ødelagt i flere år nå. Har fulgt opp råd om hjemmeprodukter fra hudpleier med niacinamide i men har ikke råd til å eksperimentere med jevnlige hudpleiebehandlinger i salong om jeg ikke vet at det vil fungere. Føler at hudpleiere anbefaler alt mulig for penger som bare gir litt strammere porer og glød ut samme dagen men ikke har noen virkelig effekt men lytter gjerne til personlige erfaringer Anonymkode: 46b6e...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Del Skrevet 2. juli 2023 Det er gull i det å akseptere seg selv og den fasen av livet man er i. Eldring er en naturlig ting. Anonymkode: 66f15...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet 3. juli 2023 #6 Del Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ts her igjen: spiser sunt, røyker ikke, drikker ikke, sover nok, unngår sol eller bruker solfaktor 50, har brukt Vitamin C+E+Ferulic acid serumet til Timeless. Gir glød når jeg har det på men ingen bedring av strukturen på huden , porene,eller linjene og slappheten. Huden min ser rett og slett trist ut og det har gjort selvbildet mitt ødelagt i flere år nå. Har fulgt opp råd om hjemmeprodukter fra hudpleier med niacinamide i men har ikke råd til å eksperimentere med jevnlige hudpleiebehandlinger i salong om jeg ikke vet at det vil fungere. Føler at hudpleiere anbefaler alt mulig for penger som bare gir litt strammere porer og glød ut samme dagen men ikke har noen virkelig effekt men lytter gjerne til personlige erfaringer Anonymkode: 46b6e...004 Jeg har dessverre lite personlig erfaring med ulike behandlinger, ettersom jeg ikke bruker dem selv. Det som har gitt- og gir - synlige resultater over tid for meg, er: Retinol (ikke tretinoin), har startet med lav konsentrasjon og bygget opp toleranse over tid for å unngå reaksjoner. Ukentlig eksfoliering med skånsom AHA - jeg bruker melkesyre (lactic acid) Serum med peptider. Har forsøkt ulike, men synes kobberpeptider gir best resultat. Det er også den typen peptider som det finnes mest dokumentasjon på. Fukt, fukt og fukt for å holde huden "plump" og glatt. Jeg bruker fuktspray/mist med antioksidanter mellom hvert steg i morgenrutinen. Jeg tåler ikke C-vitamin så godt, og har derfor nylig innført Alpha Arbutin i hudpleierutinen min. Jeg har litt pigmenteringer i kinnene etter uforsiktig soling som ung, og disse blir alltid mer synlig om sommeren. Ansiktsyoga og ansiktsmassasje. Kollagen kosttilskudd. Det er klart at ingen av disse tingene kan erstatte tilpassede behandlinger eller kosmetiske inngrep. Jeg ser likevel ganske stor forskjell på huden min dersom jeg slurver med hudpleierutinen, så jeg vil jo på det grunnlaget si at det fungerer. Jeg håper du får noen råd og tips i tråden som kan gi de resultatene du ønsker deg. Har du forresten sjekket muligheten for såkalt trådløft? https://www.volvat.no/tjenester/kosmetiske-behandlinger/tradloft/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå