AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg fikk ikke EL denne syklusen (tatt progesteronblodprøve i lutealfase) og venter spent på menstruasjon likevel fordi jeg vil få tatt de øvrige fertilitetsutredningsblodprøvene. Dette med å ikke ha EL er litt nytt for meg, fordi jeg har til nå hatt EL hver syklus i følge EL-testene samt symptomer på dette; og syklusen min har vært stabil. Så jeg lurer på dere andre som har hatt anovulatoriske sykluser om dere får menstruasjon, og om den blir mye forsinket i forhold til vanlig når dere ikke har EL? Anonymkode: 7bdd4...353
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Du har jo eggløsning, så mest sannsynlig vil det skje en eggløsning, til slutt, påfulgt av mens par uker senere. Tror det bare er p-piller som gir blødning, tross manglende eggløsning. Anonymkode: 5738e...4d2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Man kan få mensen uten å ha hatt eggløsning ja 👍 Selv om du har utslag på EL tester hjemme så er det ikke sikkert kroppen slipper egg. EL testene viser bare at kroppen gjør seg klar til å kunne slippe egg. Hvordan syklusen din blir uten EL er hormonstyrt og vil kunne variere fra gang til gang og person til person. Når kroppen min har hoppet over EL har syklusen min vært oppe i mellom 42 dager og 61 dager.. Når kroppen ikke klarer å slippe egg, vil den kansje prøve igjen etter en liten stund.. Og hvis ikke den da kommer vil man gjerne få en mens. Anonymkode: 3d5d5...d3c 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Man kan få mensen uten å ha hatt eggløsning ja 👍 Selv om du har utslag på EL tester hjemme så er det ikke sikkert kroppen slipper egg. EL testene viser bare at kroppen gjør seg klar til å kunne slippe egg. Hvordan syklusen din blir uten EL er hormonstyrt og vil kunne variere fra gang til gang og person til person. Når kroppen min har hoppet over EL har syklusen min vært oppe i mellom 42 dager og 61 dager.. Når kroppen ikke klarer å slippe egg, vil den kansje prøve igjen etter en liten stund.. Og hvis ikke den da kommer vil man gjerne få en mens. Anonymkode: 3d5d5...d3c Jeg er klar over det, men gynekologen min mener jeg har EL, og jeg får veldig såre brystvorter samme dag som EL (altså ca dagen etter LH-stigningen). Takk for svar. Håper bare ikke jeg får menstruasjon imens jeg er på ferie, for da får jeg ikke tatt de blodprøvene. Anonymkode: 7bdd4...353
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Du har jo eggløsning, så mest sannsynlig vil det skje en eggløsning, til slutt, påfulgt av mens par uker senere. Tror det bare er p-piller som gir blødning, tross manglende eggløsning. Anonymkode: 5738e...4d2 Hvorfor kalles det da en anovulatorisk syklus hvis det ikke er en syklus? Da er den vel ikke anovulatorisk hvis man har EL tilslutt? Anonymkode: 7bdd4...353 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er klar over det, men gynekologen min mener jeg har EL, og jeg får veldig såre brystvorter samme dag som EL (altså ca dagen etter LH-stigningen). Takk for svar. Håper bare ikke jeg får menstruasjon imens jeg er på ferie, for da får jeg ikke tatt de blodprøvene. Anonymkode: 7bdd4...353 Kan være du normalt har EL ja, men fra tid til annen kan kroppen lure oss. Anonymkode: 3d5d5...d3c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hvorfor kalles det da en anovulatorisk syklus hvis det ikke er en syklus? Da er den vel ikke anovulatorisk hvis man har EL tilslutt? Anonymkode: 7bdd4...353 Stemmer det, personen du siterer har ikke peiling Anonymkode: c03dc...4b0
Laura80 Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 Du vil alltid få mensen uansett men som regel blir den enten unormalt forsinket eller unormal kort syklus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå