AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Del Skrevet 2. juli 2023 Beklager hvis dette allerede er skrevet her inne. Er kvinne, 28 år og fra Midtøsten. Aldri vært glad i nesen min, blitt mye mobbet for den og har helt siden jeg var tenåring tenkt at jeg skal operere den. Har god nok selvtillit ellers, men det er bare den hekse-nesen som plager meg så innmari mye. Tenker å operere hele, altså ikke bare nese-rygg eller nese-bor. Vil gjøre det neste år, og lurer på om noen her har gjort det i Tyrkia før? Jeg har snakket med noen mennesker som har gjort det, noen angrer og andre ikke. Tenkte først å gjøre det i Norge, men har hørt at de er flinkere i Tyrkia så blir veldig usikker. Det er også billigere i Tyrkia, men er usikker på om det er verdt det hvis resultatet ikke blir bra. Uff, dette er vanskelig. Hører fordeler og ulemper med begge land. Og vær så snill og ikke kom med "du er fin som du er osv", operasjonen kommer til å skje uansett, vil bare få råd ang. hvilket land jeg bør gå for. Anonymkode: f466c...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Del Skrevet 2. juli 2023 Ved komplikasjoner etc er det veldig dumt å dra til utlandet.. Du får feks ikke oppfølging post operativt ved komplikasjoner, pasientskade erstatning og infeksjoner post-op mer alvorlige grunnet resistente bakterier. Koster mer i Norge, men du får en annen trygghet… Anonymkode: 49fe1...6a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ved komplikasjoner etc er det veldig dumt å dra til utlandet.. Du får feks ikke oppfølging post operativt ved komplikasjoner, pasientskade erstatning og infeksjoner post-op mer alvorlige grunnet resistente bakterier. Koster mer i Norge, men du får en annen trygghet… Anonymkode: 49fe1...6a9 Veldig godt poeng. Men hører også at flere og flere kommer frem med at de ikke ble fornøyd med resultat i Norge. Skremmer meg å skulle gjøre det her, betale nesten 100tusen også ikke være fornøyd etterpå.. TS Anonymkode: f466c...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig godt poeng. Men hører også at flere og flere kommer frem med at de ikke ble fornøyd med resultat i Norge. Skremmer meg å skulle gjøre det her, betale nesten 100tusen også ikke være fornøyd etterpå.. TS Anonymkode: f466c...6cf Du finner nok ikke så mange norske kirurger som er villige til å gjøre akuratt hva du vil dersom du har urealistiske mål. Når det kommer til en så viktig ting som plastisk operasjon hadde jeg også sett bort i fra pengene. Det er utelukkende kvalitet og gjensidig forståelse som gjelder. Anonymkode: b46c4...ab8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du finner nok ikke så mange norske kirurger som er villige til å gjøre akuratt hva du vil dersom du har urealistiske mål. Når det kommer til en så viktig ting som plastisk operasjon hadde jeg også sett bort i fra pengene. Det er utelukkende kvalitet og gjensidig forståelse som gjelder. Anonymkode: b46c4...ab8 Takk for godt råd. Men hører stadig at de norske kirurgene ikke har like mye erfaring som de utenlandske, da de ikke opererer like mange neser i uken. TS Anonymkode: f466c...6cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for godt råd. Men hører stadig at de norske kirurgene ikke har like mye erfaring som de utenlandske, da de ikke opererer like mange neser i uken. TS Anonymkode: f466c...6cf Da drar du heller til USA Der har du i større grad rettigheter innlagt i prisen om du ikke er fornøyd. I Tyrkia tror jeg de driter i pasienten når de har fått betalt. Anonymkode: ded45...00c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da drar du heller til USA Der har du i større grad rettigheter innlagt i prisen om du ikke er fornøyd. I Tyrkia tror jeg de driter i pasienten når de har fått betalt. Anonymkode: ded45...00c Okei, da skal jeg sjekke ut hvordan det er i USA. TS Anonymkode: f466c...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Del Skrevet 2. juli 2023 Jeg ville nok ikke valgt operasjon i et land der utbredelsen av multiresistente bakterier på sykehus er et utbredt problem. Anonymkode: c2a0a...619 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Del Skrevet 2. juli 2023 I Tyrkia har de en helt unaturlig idealnese på klinikkene, veldig skihopp nese/grisenese eller såkalt barbie nose som de kaller det, med spiss tupp og oppoverbøyd. Har hørt om mange som har dratt til Tyrkia og sagt IKKE sånn man allikevel fått sånn når de våkner fra operasjonen... Så jeg ville ikke tatt det i Tyrkia. Se på instagrammene til kirurgene for å se hvordan type resultater de får og hva slags form de går etter.. Jeg kommer heller til å ta det i østeuropa hvis jeg gjennomfører operasjon jeg har vurdert et par år nå. De gir mere naturlige neseformer og opererer også veldig mye neser som er populært inngrep blandt østeuropeiske damer. Det er ikke nødvendigvis et pluss at i Tyrkia operer en kirurg ti neser om dagen og høres ut som mye erfaring når det betyr at de rusher gjennom operasjonen på desperate turister som vil ha billig operasjon og ikke tar seg ordentlig tid som en seriøs kirurg ville gjort. Hvis du har råd til å ta det i Norge så har du flere pasientrettigheter her om det går galt eller de må rette på noe etter operasjon, i utlandet har man ingen rettigheter hvis ting går galt og hvis du må ha ny operasjon må du enten betale full pris hos norsk kirurg eller reise til samme klinikk i utlandet igjen og bruke masse penger på reise på nytt osv Anonymkode: 09028...c4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Beklager hvis dette allerede er skrevet her inne. Er kvinne, 28 år og fra Midtøsten. Aldri vært glad i nesen min, blitt mye mobbet for den og har helt siden jeg var tenåring tenkt at jeg skal operere den. Har god nok selvtillit ellers, men det er bare den hekse-nesen som plager meg så innmari mye. Tenker å operere hele, altså ikke bare nese-rygg eller nese-bor. Vil gjøre det neste år, og lurer på om noen her har gjort det i Tyrkia før? Jeg har snakket med noen mennesker som har gjort det, noen angrer og andre ikke. Tenkte først å gjøre det i Norge, men har hørt at de er flinkere i Tyrkia så blir veldig usikker. Det er også billigere i Tyrkia, men er usikker på om det er verdt det hvis resultatet ikke blir bra. Uff, dette er vanskelig. Hører fordeler og ulemper med begge land. Og vær så snill og ikke kom med "du er fin som du er osv", operasjonen kommer til å skje uansett, vil bare få råd ang. hvilket land jeg bør gå for. Anonymkode: f466c...6cf Jeg ville gjort en del research først hvis jeg var deg, lest anmeldelser fra tidligere pasienter og funnet mest mulig ut om kirugen (e) og sjukehus/klinikk før jeg hadde bestemt meg for noe som helst. Og jeg ville ALDRI reist til et annet land for å ta en slik operasjon, ihvertfall ikke et land som Tyrkia (eller Mexico) Er det noe jeg har lært av å se kirurgiske katastrofer (Botched) på tv-en så er det nettopp det. Folk drar til disse landa fordi de tror de sparer masse penger men så blir oprasjonen et totalt fiasko og flere operasjoner må til for å rette på skaden. Så det du trodde ville bli mye billigere ble det stikk motsatte. Reis heller til statene eller velg Aleris, selv om det er dyrere så er det dyktige kirurger som vet hva dem driver med, jeg har gått der selv og er kjempefornøyd med resultatet. Lykke til! https://www.aleris.no/plastisk-kirurgi/ansikt/neseoperasjon/?webActivityId=26 Anonymkode: 1cfed...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): I Tyrkia har de en helt unaturlig idealnese på klinikkene, veldig skihopp nese/grisenese eller såkalt barbie nose som de kaller det, med spiss tupp og oppoverbøyd. Har hørt om mange som har dratt til Tyrkia og sagt IKKE sånn man allikevel fått sånn når de våkner fra operasjonen... Så jeg ville ikke tatt det i Tyrkia. Se på instagrammene til kirurgene for å se hvordan type resultater de får og hva slags form de går etter.. Jeg kommer heller til å ta det i østeuropa hvis jeg gjennomfører operasjon jeg har vurdert et par år nå. De gir mere naturlige neseformer og opererer også veldig mye neser som er populært inngrep blandt østeuropeiske damer. Det er ikke nødvendigvis et pluss at i Tyrkia operer en kirurg ti neser om dagen og høres ut som mye erfaring når det betyr at de rusher gjennom operasjonen på desperate turister som vil ha billig operasjon og ikke tar seg ordentlig tid som en seriøs kirurg ville gjort. Hvis du har råd til å ta det i Norge så har du flere pasientrettigheter her om det går galt eller de må rette på noe etter operasjon, i utlandet har man ingen rettigheter hvis ting går galt og hvis du må ha ny operasjon må du enten betale full pris hos norsk kirurg eller reise til samme klinikk i utlandet igjen og bruke masse penger på reise på nytt osv Anonymkode: 09028...c4f AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg ville gjort en del research først hvis jeg var deg, lest anmeldelser fra tidligere pasienter og funnet mest mulig ut om kirugen (e) og sjukehus/klinikk før jeg hadde bestemt meg for noe som helst. Og jeg ville ALDRI reist til et annet land for å ta en slik operasjon, ihvertfall ikke et land som Tyrkia (eller Mexico) Er det noe jeg har lært av å se kirurgiske katastrofer (Botched) på tv-en så er det nettopp det. Folk drar til disse landa fordi de tror de sparer masse penger men så blir oprasjonen et totalt fiasko og flere operasjoner må til for å rette på skaden. Så det du trodde ville bli mye billigere ble det stikk motsatte. Reis heller til statene eller velg Aleris, selv om det er dyrere så er det dyktige kirurger som vet hva dem driver med, jeg har gått der selv og er kjempefornøyd med resultatet. Lykke til! https://www.aleris.no/plastisk-kirurgi/ansikt/neseoperasjon/?webActivityId=26 Anonymkode: 1cfed...679 Takker for veldig utfyllende og gode råd. Da blir det ikke Tyrkia på meg. Har sett litt på Bjørn Tvedt sine anmeldelser, virker bra. Og Kenneth Chiu virker bra. Men klarer ikke å finne noen før og etter bilder av pasienter i Norge. Hvor kan jeg finne dette? TS Anonymkode: f466c...6cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg ville gjort en del research først hvis jeg var deg, lest anmeldelser fra tidligere pasienter Bare en sidenote til det du skriver: ts vær klar over at de mest kjente klinikkene i Tyrkia sponser personer med gratis operasjon for at de skal skryte av dem. Til og med betaler for det. Så ikke kjøp anmeldelser fra influencere og sånn , spør heller på forumer som dette med ekte mennesker Anonymkode: 09028...c4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takker for veldig utfyllende og gode råd. Da blir det ikke Tyrkia på meg. Har sett litt på Bjørn Tvedt sine anmeldelser, virker bra. Og Kenneth Chiu virker bra. Men klarer ikke å finne noen før og etter bilder av pasienter i Norge. Hvor kan jeg finne dette? TS Anonymkode: f466c...6cf Klinikkene har ikke lov til å legge ut før og etter-bilder. Anonymkode: 69788...7ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå