Gå til innhold

Er det å være tynn verdt strevet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Spørsmål til dere som må jobbe for det selvsagt, ikke dere som bare er tynne uten noe innsats.

Anonymkode: e8ce8...591

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er nok relativt. Jeg hadde mye sunnere fysisk og psykisk helse med litt ekstra på kroppen. 

Ble veldig slapp og sliten som tynn og følte meg som en gutt når jeg så meg selv i speilet fordi formene forsvant så jeg begynte å mistrives mer med meg selv 

Anonymkode: 19f45...e94

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Spørsmål til dere som må jobbe for det selvsagt, ikke dere som bare er tynne uten noe innsats.

Jeg er tynn men begynner å få en kul på magen. Prøver å trene men det sklir ofte ut. Er så mye jobb og slit ift det som man får igjen...

Anonymkode: a508c...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Å være tynn er like deilig som det smaker. Jeg har kvinnelige former, men liker meg selv aller best når jeg er tynn. Og det å trives med seg selv betyr mye for meg. Så ja for meg er det bedre å avstå fra den kips skåla og heller ta seg en tur på løpsbanen. Jeg er ikke fanatisk, jeg spiser både sunt og variert og is og snop innimellom men vet at da må jeg også jobbe for godene.

Anonymkode: 49d8b...676

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del: Ja. Skal dog sies at jeg har en medfødt diagnose som gjør at jeg er mye sprekere som ganske tynn. 

Endret av Frøkenfryden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg jukser når jeg er tynn, at jeg egentlig ikke fortjener den oppmerksomheten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg må spise ganske lite for å holde en BMI på 19, men det er absolutt verdt det. Føler meg mer komfortabel enn hvis jeg er noen kg tyngre. Men må ha god motivasjon for å få det til. 

Anonymkode: 5ab46...865

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, er dog fortsatt ikke så tynn jeg har som mål, har vært i veldig god form men gikk opp masse i vekt i 20-årene. Fikk masse helseprobleme, konstant trøtt og sliten, diabetetes noen år etter det, pcos… nå har jeg gått ned 25kg og føler meg fantastisk! MYE bedre selvfølelse, vil gå ut å gjøre ting, mer energi, blodsukker på stell.. skal ALDRI være så feit igjen, det var helt jævlig. Kan endelig handle klær i butikken igjen. Er fortsatt overvektig, har ca 10kg igjen til målvekten, kun 5kg igjen til jeg er innenfor «normalvektig» BMI. Ingen mat er verdt å være så stor som jeg var… men jeg har ikke noe restriktivt kosthold nå heller, spiser hva jeg vil, men med måte. :) 100% verdt alt «slitet».

Anonymkode: 256a2...c25

• Liker 7
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det må vel være det siden jeg ikke slutter med vanene og gir etter for tanken om å gi faen. Jeg kan spise mye og godt siden jeg trener mye kondisjon. Men det er likevel ikke sånn at jeg kan ta helt av. Jeg må fortsatt velge om jeg vil ha en kroneis, et kakestykke eller smågodt liksom. I hvert fall dager der jeg er flink til å spise bra med mat til alle måltider.

Dager som er travle eller når jeg av andre grunner ikke orker å spise så mye mat til alle måltider tenker jeg ikke like mye på hva jeg velger eller velger bort. Hadde jeg ikke trent så mye, måtte jeg ha valgt det annerledes kostholdsmessig. 

Anonymkode: cea12...453

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gidavmeg skrev (36 minutter siden):

Jeg føler jeg jukser når jeg er tynn, at jeg egentlig ikke fortjener den oppmerksomheten. 

Samme her.

Anonymkode: d98b3...eb3

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

99% kan være tynn uten innsats, det gjelder bare å ikke overspise og frastå fra å stappe i seg mengder med godteri, potetgull og alkohol hver uke.

Eller mener du at dette kvalifiserer som "innsats"?

Jeg syns det er verdt det å ha en sunn og frisk kropp, og koster meg ikke mye. Det er et enkelt mattestykke som går ut på å ikke spise mer kalorier enn det du forbrenner i løpet av en dag og dette gjelder for 99% av befolkningen.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Gidavmeg skrev (38 minutter siden):

Det er jo ikke bra, og viser du har dårlig selvtillit. Blir dette kanskje om til en ond sirkel om at du ikke bryr deg om hva du spiser, siden du føler at du jukser hvis du er tynn og så legger du på deg og føler deg dritt likevel?

All oppmerksomhet du får pga at du har fin kropp er fortjent. Ikke tro noe annet.

Anonymkode: a00c3...32e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja. Jeg føler meg kjapp, sterk, energisk når jeg er tynnere, har mindre vondt i ledd (fordi jeg ikke spiser noe sukker, korn, kunstig søtning, meieriprodukter, bønner eller linser), og som en bonus ser man bedre ut også.

Anonymkode: d9998...523

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ja føler definitivt det er verdt det

Anonymkode: 4b53c...d8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (48 minutter siden):

For min del: Ja. Skal dog sies at jeg har en medfødt diagnose som gjør at jeg er mye sprekere som ganske tynn. 

Hvilken diagnose er det? 

Endret av Mamajune11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selvsagt, hvem vil vel være feit? La på meg 20 kilo for noen år siden og har aldri følt meg så dårlig og stygg. Man trenger ikke en gang trene, bare spis mindre og gå mer. 

Anonymkode: cfa7c...777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mamajune11 skrev (4 minutter siden):

Hvilken diagnose er det? 

En supersjelden genfeil som blant annet gjør at jeg kan gå kun begrenset mengde. Etter å ha gått ned 20 kg kan jeg gå mer og det betyr SÅ mye. Kan gjøre ting med BMI 19 som jeg var langt unna med 27. 

Kan ikke si navnet fordi den er så sjelden at kvinne 42 år med denne diagnosen i Oslo må være meg😂

• Liker 3
  • Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det ikke verd det å være TYNN. 
Tenker da tynn som noe annet enn slank. 
Sammenlignet med andre på min alder er jeg slank med BMI midt i normalen, men skulle jeg blitt tynn som BMI på 19 som ei over her, må jeg sulte meg. Har prøvd. Det gidder jeg ikke. Dessuten blir jeg så markert i ansiktet, så ser (enda) eldre ut. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kommer an på hva som menes med tynn, men det har en helsemessig verdi å ligge under 28 bmi med mindre man har store  muskler.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...