AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Min mann snorker dessverre så mye at jeg ikke får sove om vi begge ligger i samme seng. Derfor har han det siste halve året ligget på sofaen i stuen mens jeg ligger på det som skal være vårt felles soverom. Jeg er i permisjon med vårt yngste barn som starter i barnehagen i august. Hun sover nå på eget rom. Det samme gjør hennes eldre søster. Det er foreløpelig ikke aktuelt for de to barna å dele rom. Soverommene i huset vårt er ganske små også. Og problemet er at vi ikke har noe gjesterom lenger nå etter at vi fikk barn nr.to. Jeg gruer meg fryktelig mye til både jeg og mannen er tilbake i full jobb og er avhengig av at vi må sove godt for å fungere i hverdagen. Sengen på eldstejentas rom er en juniorseng, og der kan ingen av oss voksne ligge godt. Jeg har forsøkt ALT av ørepropper og det fungerer ikke. Får øregangseksem av alle typer og synes dessuten det er utrolig ubehagelig å ha på om natten. Mannen har prøvd diverse mot snorking også, uten hell. Han har også vært til en snorkespesialist som konkluderte med at han ikke trodde operasjon ville redusere snorke-problemet. Vi har ikke råd til å flytte i større bolig heller. Så hva i all verden gjør vi for at alle skal få sove godt? 🤷♀️ Noen som har vært i samme situasjon som vil komme med innspill? Anonymkode: da1c1...b91 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Minste sover på rom med deg, far tar hennes rom? Anonymkode: 5bce4...1b7 14 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Kan han få snorkemaskin? Anonymkode: 34bd9...1bc 2
iNord Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 hadde gitt mannen ene barnets rom og sovet med mini i voksensenga 3 1
Gjest Albbas Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Formstøpte ørepropper? Like stort hus men med flere soverom? Har dere en eller to stuer?
Tipaa Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Da får dere sette inn køyeseng på et av barnas rom, og så sover du der. Eller så får ungene dele rom. Eller så får mannen fortsette å sove på sofaen? 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Er det uaktelt å flytte? Til samme pris, men ett ekstra soverom. Må nok ned i standard/mindre populært område, men dette vil jo bli et problem når begge barna blir eldre. Minste kan sove sammen med deg i noen år, men hva skjer etter dette? Mannen må til lege, og får nok beskjed om å gå ned i vekt dersom han ikke er normalvektig. Anonymkode: ff3d2...898 3
Luckiness Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 Dere kan ha en seng på yngste sitt rom. Bytte på hvem av dere som sover der og i deres seng. Eller dere må få dere en seng i stuen e.l/daybed/sovesofa. Eventuelt jobbe med at du klarer å sovne til tross for snorkingen. Kanskje urealistisk, men samtidig kan det gå. Hvis man klarer å slutte å la seg irritere av lyden kanskje. Snorkingen er jo tydeligvis ikke noe dere får bukt med. Og kan dere ikke flytte så vil jo det være snorking i mange år fremover.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 Minsten sover med meg. Mannen i eget rom. Anonymkode: 0e641...39a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 Plass til større seng på et av barnerommene så du kan ligge der? Som kortsiktige løsning, langsiktig må dere vel flytte til et sted med gjesterom. Anonymkode: 43b47...3c8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 Har far prøvd å gå ned i vekt? Min mann begynte å snorke etter at han ble overvektig. Ble mye bedre da han gikk tilbake til normalvekt. Anonymkode: af1e3...2e8 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 Har han vært gjennom utredning om han hat pustestopp? Anonymkode: f5540...0a6 1
Visla Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 Føler med deg! samboeren min har også begynt å snorke siste halve året. Han er hverken overvektig, dårlig trent eller dårlig helse. Så skjønner ikke hva som gjør det? Han har også vært hos lege. Jeg holder på å bli gal. Vi har 5 barn, så ikke aktuelt å kjøpe hus med eget rom til han😂 ene barnet går i søvne, så jeg vil gjerne høre han. Så ikke komfortabel å sove med ørepropper hver natt. Men enkelte netter når snorkingen er på det verste må jeg. har du prøvd earloop øreproppene? Det er mitt siste innkjøp😂
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 Har en tidligere kollega som snorka ekstremt selv om han var slank, så det er ikke nødvendigvis overvekt som er årsaken. Han ble imidlertid operert og ble kvitt problemet. Anonymkode: 3da14...d74 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 Mannen ble utredet for pustestopp pga ekstrem snorking. Viste seg at han hadde kronisk bihulebetennelse. Etter en antibiotikakur og nesespray morgen og kveld er snorkingen som har plaget meg i over 20 år så godt som borte. Så få mannen til lege. Anonymkode: 21516...b37 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 Køyseng på ene barnerommet, invester i en god madrass slik at du ligger komfortabelt. Anonymkode: 41604...417
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Skrevet 2. juli 2023 Min mann snorker, har lært meg å leve med det. Har små soverom vi også, men heldigvis et gjesterom. Legger meg der om det blir hent krise i perioder, men vi trenger begge den nærheten det gir å dele seng. Ser ut som du har fått flere gode tips her. Anonymkode: 3e6e3...7ff
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Flytt! Anonymkode: b7341...0b0 Når jeg skriver flytt, mener jeg at dere trenger flere soverom. Anonymkode: b7341...0b0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå