AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Våre konvensjoner tar avstand fra det å tale om seg selv og forbyr det kategorisk i avsky over det skryt som ofte kleber ved ved selvbeskrivelser. Dette kan man kalle å vri nesen av barnet istedenfor å snyte den. Jeg finner et slikt botemiddel mer til skade enn til gagn. Og selv om det skulle være riktig at det er innbilsk å underholde folk med snakk om seg selv, bør jeg ikke, hvis jeg skal gjennomføre min overordnede plan, avstå fra noe som avslører denne sykelige egenskapen, siden jeg nå engang har den i meg; og ikke skjule en feil som for meg ikke bare er blitt en vane, men et kall. Men, for å være helt oppriktig, så er det en uskikk å fordømme vinen fordi noen beruser seg i den. Man kan kun misbruke ting som er gode i seg selv. Jeg tror at dette forbudet bare gjelder den svakhet folk flest har for å fremheve sin egen person. Anonymkode: b9d1d...ce6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Skjønner ikke helt hva du prater om her? Hvorfor snakker du i gåter? Anonymkode: da8bf...4a2 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Motelvibes skrev (Akkurat nå): At hva??? Jeg skildrer først og fremst mine tanker, det er et formløst emne som ikke kan omsettes i handling. Det er med nød og neppe jeg klarer å svøpe dem i ordenes luftige drakt. Anonymkode: b9d1d...ce6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Hva er denne planen? Hva er ditt kall? Anonymkode: 1acdd...95e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er denne planen? Hva er ditt kall? Anonymkode: 1acdd...95e Det man finner her er mine innfall; og med dem har jeg ikke tenkt å formidle kunnskap om tingene, men om meg selv. Anonymkode: b9d1d...ce6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå