Gå til innhold

Noen som kjenner til disse to merkene? Hvorfor er de billige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at Kuling og Nordbjørn har en del skalltøy som har like gode tekniske spesifikasjoner som reima og andre store kjente merker.

I tillegg har Kuling et pent design, og Nordbjørn fine mønstre og farger for de som liker, de har fått det til på en måte som ikke blir for mye.

Så hvorfor er disse rimeligere? Jeg blir litt skeptis, er passformen rar eller er de veldig stive i stoffet? 

Noen med erfaringer?

Anonymkode: 59797...5bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuling og Nordbjørn er kjedenes billigmerker. På samme måte som Reflex er merket til Barnas hus er Nordbjørn merket til Jollyroom og Kuling til Babyshop/Lekmer (samme eier). 

Er nok billigere fordi disse merkene fungerer som kjedenes «trekkplaster», altså at du kanskje kjøper andre varer samtidig og/eller velger samme butikk neste gang fordi du er fornøyd med merket. 

Jeg har ikke mye erfaring med Nordbjørn, men har handlet mye Reflex og Kuling oppgjennom og er godt fornøyd med begge. Det er noen varer jeg synes kan bli litt «stive» for min smak, blant annet noe av skalltøyet til Kuling (jeg foretrekker Reima, men det er kanskje smak og behag), men har vært ganske fornøyd med andre ting som sandaler. Regnstøvler og regntøy har vi alltid kjøpt fra Reflex da de støvlene sitter godt på foten til våre barn, mens overgangssko foretrekker vi Viking. 

Synes ofte at de dyrere merkene kan ha litt mer forseggjorte løsninger, for eksempel savner jeg glidelås på vanter fra Kuling, men samtidig opplever jeg at de holder like godt på varmen når de først er på.

Anonymkode: 03ab9...4ca

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuling fungerer fint men har endel stive plagg

Anonymkode: e3dba...349

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg testet ut et par Nordbjørn vintersko sist vinter, for å se om de kan være like gode som Viking. Nordbjørn-skoene kostet mye mindre. Kvaliteten var ikke i nærheten av Viking-sko (de var kalde og ble fort våte, og mer slitt). Så jeg kommer ikke til å teste ut klær av samme merke, i alle fall.

Anonymkode: 6738b...fce

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Kuling fungerer fint men har endel stive plagg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kuling og Nordbjørn er kjedenes billigmerker. På samme måte som Reflex er merket til Barnas hus er Nordbjørn merket til Jollyroom og Kuling til Babyshop/Lekmer (samme eier). 

Er nok billigere fordi disse merkene fungerer som kjedenes «trekkplaster», altså at du kanskje kjøper andre varer samtidig og/eller velger samme butikk neste gang fordi du er fornøyd med merket. 

Jeg har ikke mye erfaring med Nordbjørn, men har handlet mye Reflex og Kuling oppgjennom og er godt fornøyd med begge. Det er noen varer jeg synes kan bli litt «stive» for min smak, blant annet noe av skalltøyet til Kuling (jeg foretrekker Reima, men det er kanskje smak og behag), men har vært ganske fornøyd med andre ting som sandaler. Regnstøvler og regntøy har vi alltid kjøpt fra Reflex da de støvlene sitter godt på foten til våre barn, mens overgangssko foretrekker vi Viking. 

Synes ofte at de dyrere merkene kan ha litt mer forseggjorte løsninger, for eksempel savner jeg glidelås på vanter fra Kuling, men samtidig opplever jeg at de holder like godt på varmen når de først er på.

Anonymkode: 03ab9...4ca

Takk for at dere delte, skulle akkurat til å kjøpe skalljakke fra Kuling, men dropper det. Synes de er veeeldig fine, men barnets komfort skal selvfølgelig gå forran.

Skrevet

Jeg er veldig glad I nordbjørn,  både dresser og vintersko. Har en skalldress også som er helt super😊

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Anjatapinjata skrev (14 minutter siden):

Jeg er veldig glad I nordbjørn,  både dresser og vintersko. Har en skalldress også som er helt super😊

Vanskelig å ta stilling til utsagnet når du ikke skriver hva du er fornøyd med😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Og har du prøvd noe annet til sammenligning? Eks Reima? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg er fornøyd med alt, passform, kvalitet, at de holder bra, tåler vann, tåler vask og herjing. Skoene er enkle å ta av og på og gode å varme. Såklart fint at de er rimelige også. Har hatt reima dress og stormberg regntøy osv. Kan ikke si det er noe forskjell på kvaliteten. Hvorfor det merke er billigere aner jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Har god erfaring med begge merkene. Har hatt regntøy og fleece fra Kuling og noen fine fleecejakker fra Nordbjørn. Har fungert utmerket, også sammenlignet opp mot dyrere merker som Reima.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg testet ut et par Nordbjørn vintersko sist vinter, for å se om de kan være like gode som Viking. Nordbjørn-skoene kostet mye mindre. Kvaliteten var ikke i nærheten av Viking-sko (de var kalde og ble fort våte, og mer slitt). Så jeg kommer ikke til å teste ut klær av samme merke, i alle fall.

Anonymkode: 6738b...fce

Nei nordbjørn har ikke gode sko enig i det PG dressene er mer stive enn kuling sine

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Takk for at dere delte, skulle akkurat til å kjøpe skalljakke fra Kuling, men dropper det. Synes de er veeeldig fine, men barnets komfort skal selvfølgelig gå forran.

Er det de som går litt ned på rompa? De er hvertfall stive 

regntøet er mykt og godt , sandaler hekt ok men store 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det de som går litt ned på rompa? De er hvertfall stive 

regntøet er mykt og godt , sandaler hekt ok men store 

Ja, mulig det er de, studerte bilde hvor et barn hadde den på og ante meg at de kunne være litt stive. Er litt skuffet, liker den stilen og synes fargene er fine😢

AnonymBruker
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har regntøy i str 74/80 fra Kuling og det er mykt iallfall :) Settet vi har fra Kattnakken er mye tjukkere og derfor stivere i stoffet. Men mulig det fra Kattnakken er mindre tett.. vi arvet begge så jeg er usikker på vannsøyle og alt det der. Men det fra Kuling virker vanntett. 

Anonymkode: cf28b...2b8

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vi har regntøy i str 74/80 fra Kuling og det er mykt iallfall :) Settet vi har fra Kattnakken er mye tjukkere og derfor stivere i stoffet. Men mulig det fra Kattnakken er mindre tett.. vi arvet begge så jeg er usikker på vannsøyle og alt det der. Men det fra Kuling virker vanntett. 

Mente mer tett..

Skrevet

Fornøyd med regntøy fra Nordbjørn! Like god kvalitet som Reima, er min erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd vintersko og jakke fra Nordbjørn. Ikke fornøyd. Skoene ble fort våte og slitt. Jakken revnet i sømmen etter noen dagers bruk. 

Anonymkode: ad991...264

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...