AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Det er nok enkelt hvis man er 20 år og skal på backpacking til Australia og bo i sovesal med andre. Men hvor lett er det egentlig om man reiser til byer som København, Amsterdam, Gdansk, Barcelona? Om man viser med kroppsspråk at man er åpen og blid, men ikke tar direkte initiativ selv? Anonymkode: f25e8...5ba 1
Vaffelhunden Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Du må oppgi kjønn, alder, og om du er pen eller stygg. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Jeg reiste alene til kos for en del år siden og på selve reisen var det ikke så mange man kom i kontakt med men når jeg kom frem til hotellet og var med på diverse aktiviteter kom jeg i snakk med mange forskjellige hyggelige folk 🙂 Anonymkode: 85838...854 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Hvis du er ung norsk kvinne som reiser alene til stedene kommer du lett i kontakt med unge menn, gjerne med innvandrerbakgrunn. Du trenger ikke gjøre noe heller, de kommer til deg. Enten du vil eller ikke. Anonymkode: 12187...861 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Veldig vanskelig. Kan komme i snakk med noen i fem minutter og snakke om været, men det er ikke akkurat givende. Anonymkode: a4805...667 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Det spørs hva du mener. Enkelt å komme i snakk med folk dersom du er åpen for det eller tar initiativ. Utover enkle samtaler eller hyggelig passiar i baren er vanskeligere. Anonymkode: 4db1f...acc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er nok enkelt hvis man er 20 år og skal på backpacking til Australia og bo i sovesal med andre. Men hvor lett er det egentlig om man reiser til byer som København, Amsterdam, Gdansk, Barcelona? Om man viser med kroppsspråk at man er åpen og blid, men ikke tar direkte initiativ selv? Anonymkode: f25e8...5ba Her er det veldig lett (ikke vært i Barca) Anonymkode: a2ca9...515
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Hvis man ikke tar noe initiativ selv er det jo veldig vanskelig. Om du er dame, kan det være noen menn flørter med deg, men ellers må du ta noe initiativ. Jeg har funnet ulike events laget for at man skal treffe nye mennesker i byene jeg reiser til, eller så kan du være med på fellesturer, kanskje for andre som reiser alene. Jeg fikk meg nylig masse venner i Tokyo fordi jeg dro på slike events. Jeg bruker f.eks. meetup.com for å finne noe. Men jeg har også reist alene der jeg ikke har snakket med et eneste menneske nettopp fordi jeg ikke har tatt initiativ. Folk går ikke bare opp til folk og spør om man skal være venner bare fordi man ser hyggelig ut. Anonymkode: 73663...bf1 5 1
Tvist Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 Det er enkelt om man bor i en leilighet sammen med andre Airbnb eller sovesal. På tog er det også litt lettere. Men du må ta mye initiativ selv.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #10 Skrevet 4. juli 2023 Hadde hjulpet om du skrev kjønn og alder. Det er enklere om du er kvinne og om du er under 35 år. Uavhengig av dette så må du som minimum bo på hostell på sovesal og vurdere gruppeaktiviteter. Man kan være heldig å komme i prat med en på nabobordet på restaurant eller bar, men min erfaring er at det kun blir tomprat og overfladisk. Det er på hostellene man blir kjent. Anonymkode: a8661...088 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #11 Skrevet 4. juli 2023 Som andre nevner er det nok veldig avhengig av kjønn og alder Anonymkode: 17ebd...bed
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2023 #12 Skrevet 5. juli 2023 Det kan nok være lurt å ikke ha for høye forventninger om det når man reiser alene, litt avhengig av hvor man drar selvsagt. Jeg tenker mer at det er hyggelig å bli kjent med nye folk, men ikke jeg forventer og jeg trives i eget selskap. Anonymkode: 43df9...5b7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #13 Skrevet 6. juli 2023 On 7/4/2023 at 9:12 AM, AnonymBruker said: Hadde hjulpet om du skrev kjønn og alder. Det er enklere om du er kvinne og om du er under 35 år. Uavhengig av dette så må du som minimum bo på hostell på sovesal og vurdere gruppeaktiviteter. Man kan være heldig å komme i prat med en på nabobordet på restaurant eller bar, men min erfaring er at det kun blir tomprat og overfladisk. Det er på hostellene man blir kjent. Anonymkode: a8661...088 Absolutt ikke. Ja, som dame er det lett å komme i kontakt med menn som er interessert i noe mer, men det er like lett for menn og damer å møte folk som kun er ute etter vennskap. Du trenger heller ikke bo på hostell, du må bare være sosial ellers. Dra på aktiviteter satt opp for å møte folk der man er. Det er haugevis med ting å gjøre i store deler av verden, matlagingskurs, pub crawl, meetup-møter, dagsturer for single. Anonymkode: 73663...bf1 1
Jdz Skrevet 6. juli 2023 #14 Skrevet 6. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du trenger heller ikke bo på hostell, du må bare være sosial ellers. Dra på aktiviteter satt opp for å møte folk der man er. Det er haugevis med ting å gjøre i store deler av verden, matlagingskurs, pub crawl, meetup-møter, dagsturer for single. Anonymkode: 73663...bf1 Dette. Oppsøker man andre som også er interessert i å komme i kontakt med folk, så kommer man lett i kontakt med andre. Nå har jeg ikke reist alene noe særlig siden før Covid, men selv som mann i slutten av 30-årene gikk dette helt fint. Pen/stygg, alder og kjønn har lite å si. De aller fleste steder er det mye lettere å komme i kontakt med folk enn i Norge. Jeg bor i dag i utlandet og har flere venner her enn jeg noen gang hadde i Norge.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #15 Skrevet 6. juli 2023 Det kommer vel an på deg. Jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde blitt kjent med noen, mest sannsynlig. Jeg er introvert. Jeg har mange venner, men de har utviklet seg over tid. Overfladiske vennskap gir meg ikke så mye. (og derfor ville jeg enten Kjenner mange som nok ville fått venner på reiser. Anonymkode: 75ea8...579
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #16 Skrevet 6. juli 2023 22 minutter siden, Jdz said: Dette. Oppsøker man andre som også er interessert i å komme i kontakt med folk, så kommer man lett i kontakt med andre. Nå har jeg ikke reist alene noe særlig siden før Covid, men selv som mann i slutten av 30-årene gikk dette helt fint. Pen/stygg, alder og kjønn har lite å si. De aller fleste steder er det mye lettere å komme i kontakt med folk enn i Norge. Jeg bor i dag i utlandet og har flere venner her enn jeg noen gang hadde i Norge. Samme her. Bor i utlandet, og det er så mye lettere å bli kjent med folk. Det er nesten rart når jeg er på besøk i Norge igjen og det ikke lenger er sosialt akseptert å snakke med fremmede. Det er litt vanskelig, for jeg gjør det likevel av og til, og får som oftest bare rare blikk 😅 Min irske svigermor ble uten unntak venn med personen hun satt ved siden av på fly, hver eneste gang. Hun skravlet og skravlet og var plutselig bedt i et bryllup i Hellas den helga. Hun var i 70-årene. Om man er åpen og sosial, trenger man ikke være ung og pen for å bli kjent med folk. Anonymkode: 73663...bf1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #17 Skrevet 6. juli 2023 Du må nok ta litt initativ selv, og ikke bare vente på at andre skal ta kontakt med deg. Anonymkode: 84a4c...0b9
Andro Skrevet 6. juli 2023 #18 Skrevet 6. juli 2023 Jeg er en småskvaldrete type, og kommer alltid i kontakt med andre når jeg er i modus til det. Alt kommer an på hvordan du oppfører deg selv. Utveksler du en spøk med sidemannen om det blir kluss i køen på kafeen, og setter du deg slik i frokostsalen at det er logisk for andre å slå seg ned ved bordet ditt om det er fullt ellers? Å melde seg på guidede byvandringer eller andre utflukter setter deg i gruppe med andre turister, og man finner ofte andre alenereisende som man kan skravle litt med, eller avtale å møtes igjen seinere på turen. Du kan også finne grupper og forum på sosiale medier, der du kan komme i kontakt med andre på samme reisemål. Jeg kan også te meg asosialt når jeg trenger det; gå med airpods, og ha nesa i ei bok eller telefonen, eller sette meg med blikket mot utsikten framfor å vende meg mot de andre i rommet. Da slipper jeg å få selskap når jeg ikke ønsker det. Tror jeg har lært dette av mine foreldre. De fikk alltid nye venner, uansett hvor de var eller hva de var med på.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2023 #19 Skrevet 6. juli 2023 Du er nødt til å ta initiativ selv. Anonymkode: 54fa7...0c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå