Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg å forstå epikrisen ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Under koronarangiografi, betyr det at den ene blodåren min er helt tett og den andre er 30-49% tett ? 

takk på forhånd. 

70998634357__6CEA9944-C395-4138-808A-8EB97D2B3933.jpeg

Anonymkode: 5b957...fdd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer mer på at du har en pro bnp på over 1800. Har du hatt hjerteinfarkt?

Anonymkode: 32d89...fac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg reagerer mer på at du har en pro bnp på over 1800. Har du hatt hjerteinfarkt?

Ja, har hatt hjerteinfarkt, og akkurat kommet hjem fra sykehuset. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, har hatt hjerteinfarkt, og akkurat kommet hjem fra sykehuset. 

ts 

Ah, ja. Så du har hjertesvikt og økt kardielt trykk i årene kan jeg lese ut i fra epikrisen din

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men er ene blodåren helt tett og den andre 30-49 % tett ? Fikk så mye informasjon på sykehuset at jeg ikke husker alt. Skal til fastlegen neste uke. 

AnonymBruker
Skrevet

Det står veggforandringer 30-49%, ikke stenose. Så det ser ut som at den høyre koronarartien er nesten helt tett, mens det kun er forandringer i den andre 

Skrevet

Den høyre koronararterien din har en innsnevring på mellom 90-99%. Din venstre har endringer i veggen i en grad på 30-49% fremfor en innsnevring på 30-49%. Dersom du har fått stentbehandling etter undersøkelsen og dette er nylig vil ikke den høyre koronararterien din være like tett. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Avopasia skrev (Akkurat nå):

Den høyre koronararterien din har en innsnevring på mellom 90-99%. Din venstre har endringer i veggen i en grad på 30-49% fremfor en innsnevring på 30-49%. Dersom du har fått stentbehandling etter undersøkelsen og dette er nylig vil ikke den høyre koronararterien din være like tett. 

De fikk dessverre ikke inn en stent, så skal ta blodfortynnende medisiner i et år istedet for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fikk dessverre ikke inn en stent, så skal ta blodfortynnende medisiner i et år istedet for. 

Det er vel ganske vanlig med AK når en har fått stent

AnonymBruker
Skrevet

Jeg reagerer mer at du sitter her inne på kvinneguiden etter at du nylig har hatt et hjerteinfarkt for å så få forstått epikrisen din. Hvorfor gjorde ikke legen det da du ble sendt ut av sykehuset?

Anonymkode: da745...ad4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg reagerer mer at du sitter her inne på kvinneguiden etter at du nylig har hatt et hjerteinfarkt for å så få forstått epikrisen din. Hvorfor gjorde ikke legen det da du ble sendt ut av sykehuset?

Legen gikk igjennom epikrisen med meg, men det var så enormt mye informasjon å ta inn over seg at jeg har glemt mye av hva han sa. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Veldig, veldig, veldig mange glemmer hva legen sier etter å ha gjennomgått epikrisen

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...