AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Hei, er nå gravid I uke 7+2. Jeg var på tidlig ultralyd for to dager siden og alt så bra ut + hjertebank. Men når jeg våknet idag så jeg litt brun utflod/blod på papiret... jeg er livredd for at dette kan være en spontanabort? Jeg bruker progesteron og hadde også samleie i går så vet ikke om det kan ha noe med saken og gjøre? Har noen av dere opplevd brun utflod/blod og er dette normalt? Anonymkode: 15d59...4d3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Hadde alt fra lyserosa og brun utflod til friskt rødt blod og koagulert blod i første trimester. Det gikk bra. Sitter med babyen på fanget nå:) Men jeg ville ringt fastlege og fått time til å ta blodprøve for å måle hcg, eventuelt en tidlig ultralyd til, for å få sikkert svar. Pga skjøre slimhinner i graviditeten, kan man blø litt etter samleie, eller etter ultralyden. Anonymkode: 00230...38b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde alt fra lyserosa og brun utflod til friskt rødt blod og koagulert blod i første trimester. Det gikk bra. Sitter med babyen på fanget nå:) Men jeg ville ringt fastlege og fått time til å ta blodprøve for å måle hcg, eventuelt en tidlig ultralyd til, for å få sikkert svar. Pga skjøre slimhinner i graviditeten, kan man blø litt etter samleie, eller etter ultralyden. Anonymkode: 00230...38b Tusen takk for svar, ja jeg var på ultralyd for to dager siden og føler kanskje det er litt tidlig og dra tilbake nå. Men er kanskje lurt etter en liten blødning? Anonymkode: 15d59...4d3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar, ja jeg var på ultralyd for to dager siden og føler kanskje det er litt tidlig og dra tilbake nå. Men er kanskje lurt etter en liten blødning? Anonymkode: 15d59...4d3 Det er vel ikke så mye å gjøre annet enn å la kroppen prøve å ordne opp selv til å begynne med hvis det skulle vise seg å være en spontanabort uansett? Ville sett det an en stund. Anonymkode: dd909...27f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tusen takk for svar, ja jeg var på ultralyd for to dager siden og føler kanskje det er litt tidlig og dra tilbake nå. Men er kanskje lurt etter en liten blødning? Anonymkode: 15d59...4d3 Det kommer mest an på om du klarer å slå deg til ro eller ikke. Jeg vet med meg selv at jeg ble utrolig stressa av det blodet, gikk amok i søk på kvinneguiden og andre forum, og måtte bare finne ut om det fortsatt sto bra til eller ikke. Selv om man ikke får gjort noe med det så tidlig hvis noe er galt, så ville jeg vite. Hvis du tenker at dette fint kan skyldes hormoner eller utstyret fra den tidlige ultralyden f.eks, så kan du jo vente noen uker før du tar ny UL. Anonymkode: 00230...38b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå