Gå til innhold

Jobbe turnus der den ene er borte i perioder og nytt forhold.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en mann i noen måneder nå og han kommer fremover til å jobbe turnus sånn at han blir borte i en periode og så hjemme i en.

Jeg har tenkt litt på hvordan det kommer til å bli og er kanskje litt bekymret over det. Så jeg lurer på hvordan andres erfaringer med det har vært når dere nettopp var blitt sammen?

Vi ringer hverandre ganske ofte nå også, siden han jobber mye, men det er den fysiske kontakten jeg tenker litt på. Jeg trives i eget selskap, men jeg vet at jeg er sånn som ønsker mer kontakt i begynnelsen av forholdet.

Anonymkode: 1c118...14d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det var veldig stress. En jeg datet hadde sånn turnus,passet veldig dårlig med at jeg har 3delt turnus selv. 

Anonymkode: c1515...41d

Skrevet

Man må bare prøve å tilpasse seg. Man bruker litt mer tid å bli kjent. 

AnonymBruker
Skrevet

Om han jobber mye ekstra kan det bli utfordrende, men ikke umulig. Han må prioritere deg når han er hjemme og ikke være en av dem som er sammen med kompiser 3-5 dager i uka eller hobbyer i hjemmeperiodene. Forsøk og se hvordan det går er mitt tips 😊 Min samboer jobber en uke på og en uke av. Han synes det er tungt å være borte fra meg og familien så lenge om gangen, men han aksepterer det, vi har videochat og ringer/sender meldinger hver kveld. 

Du bør ha noen tanker om utroskap før du går skikkelig inn i dette. Om det for eksempel det er en oljeplattform er det mange som «finner» hverandre der, men snakker vi båt eller veiarbeid er det «trygggere» med tanke på utroskap. Samme gjelder jo for din del. At usikkerheten om at du blir mye alene gjør han utrygg eller at du blir så mye alene at du finner deg en på si. Samboeren sin eks gjorde akkurat det og fikk barn med en annen mann mens han jobbet overtid på et prosjekt. Skilsmisseraten/oppsplittingsraten er mye større for de som har en slik reisejobb og det vil måtte iberegnes litt sjalusi begge kanter. 

Anonymkode: 654f0...0a4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...