Gjest Bøllefrøet Skrevet 12. januar 2006 #1 Skrevet 12. januar 2006 http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...&pos=11&tot=548 De to på linken Hadde planer om å anskaffe meg to katter til å ha som innekatt, og da passet jo disse to perfekt siden de har vært det hele livet Er de ikke søte? *smelte* Har ønsket meg katt(er) såå lenge nå, så nå er jeg glad!
Sniglå Skrevet 12. januar 2006 #2 Skrevet 12. januar 2006 Nydelige var de! Du kommer til å få det masse gøy med to pusefanter
Gjest Bøllefrøet Skrevet 12. januar 2006 #3 Skrevet 12. januar 2006 Nydelige var de! Du kommer til å få det masse gøy med to pusefanter ← Ja, det blir kjempemoro, gleder meg skikkelig.. Endelig fått overbevist samboeren om å få katt
Sniglå Skrevet 12. januar 2006 #4 Skrevet 12. januar 2006 Hehe, ja ikke alltid like lett det der, det kan jeg skrive underpå. Men det er verdt det
Gjest Bøllefrøet Skrevet 12. januar 2006 #5 Skrevet 12. januar 2006 Hehe.. Hatt samme problem du og? Tok nesten ett år, men nå har jeg klart å overbevise han
Sniglå Skrevet 12. januar 2006 #6 Skrevet 12. januar 2006 Jepp! Tok ikke så mye til for å overtale han til den første katten. Den andre var det litt mer arbeid med. Og nå er jeg midt i arbeidet med katt nummer 3
strilen Skrevet 12. januar 2006 #7 Skrevet 12. januar 2006 Lykke til ! Det følger sååååå masse gleder med katt, nyt det ! Nå skal jeg kose med vår kose-gutt, han ligger i senga og ruller seg og ser på meg...
strilen Skrevet 12. januar 2006 #8 Skrevet 12. januar 2006 Har du tenkt på hvilket for du skal bruke ?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 12. januar 2006 #9 Skrevet 12. januar 2006 Har du tenkt på hvilket for du skal bruke ? ← Ikke tenkt så langt ennå, nei.. Har du noen tips?
Gjest Bøllefrøet Skrevet 12. januar 2006 #10 Skrevet 12. januar 2006 Jepp! Tok ikke så mye til for å overtale han til den første katten. Den andre var det litt mer arbeid med. Og nå er jeg midt i arbeidet med katt nummer 3 ← Hehe.. Det kan jeg tenke meg Blir nok ikke flere enn to katter på meg da.. Ikke før vi får større leilighet/hus hvertfall Da vil jeg ha flere
Rikke Skrevet 12. januar 2006 #11 Skrevet 12. januar 2006 Så skjønne puser! Den ene minner meg veldig om min egen (hvit/tigerstripet). Når det gjelder for så kan jeg anbefale IAMS tørrfor. Det har fungert veldig bra for vår katt. Også får han Whiskas våtfor i helgene (de pakkene med ca 10 små poser i) - det elsker han.
Gjest Bøllefrøet Skrevet 12. januar 2006 #12 Skrevet 12. januar 2006 Så skjønne puser! Den ene minner meg veldig om min egen (hvit/tigerstripet). Når det gjelder for så kan jeg anbefale IAMS tørrfor. Det har fungert veldig bra for vår katt. Også får han Whiskas våtfor i helgene (de pakkene med ca 10 små poser i) - det elsker han. ← Takk for tips Setter pris på sånne tips
Sniglå Skrevet 13. januar 2006 #13 Skrevet 13. januar 2006 Enig i at IAMS er et bra og ikke minst billig for. Men mine katter tåler det ikke, hvertfall den ene blir fryktelig løs i magen av det. Så her er det bare Royal Canine som fungerer. Riktignok så reagerer han likt på Hills med tunfisk, så det er nok heller han det er noe "feil" med enn foret
Gjest Gjest Skrevet 13. januar 2006 #14 Skrevet 13. januar 2006 Så heldig du er som skal få katter! Det virker som tidligere eiere har vært seriøse, siden de både har kastrert og vaksinert. Det er jo positivt! Men kan ikke skjønne hvordan noen vil gi fra seg familiemedlemmer, det må være forf vanskelig. Vet ikke om jeg hadde klart å leve uten katt engang Når det gjelder for bør du bruke det samme foret som de har fått tidligere for en periode. Særlig når de flytter kan det være lurt å ikke begynne å skifte for som kan gi problemer med magen i tillegg til det stresset det er å flytte. Etterhvert jan du skifte for, og jeg vil anbefale deg et for fra dyrebutikk/veterinær. Jeg har brukt både Royal Canin og Hills, og både jeg og kattene mine har vært fornøyd med dette foret. Du bør tenke på å gi dem et for som forhindrer overvekt, siden de kun bor inne. Dessuten vil en langhåra innekatt få i seg mye pels som kan danne hårballer i magen. Du kan enten kjøpe kattemalt i dyrebutikken og gi separat, ellers finne det eget hariballfor. Lykke til, det er så enormt mye glede med katt. Men også mye arbeid med innekatter i form av aktivisering osv
Gjest Miloine Skrevet 13. januar 2006 #15 Skrevet 13. januar 2006 Gratulerer og gled deg! Har 3 katter selv. Så på bilde av de skjønne kattene, og det ser ut som det er blanding av en skogkatt (utrolig høye ører og dusker som står ut av dem) Nydelige puser - jeg elsker katter og er vokst opp med foreldre som driver egen katteklubb.
MzS Skrevet 13. januar 2006 #16 Skrevet 13. januar 2006 Gratulerer så mye med skjønnhetene! Helt nydelige var de Måtte bare si at jeg blir så glad over å se at noen velger voksne katter som er satt ut til omplassering i stedet for bare kattunger... Hjertet mitt bare verker når jeg ser de nydelige voksne kattene som ingen vil ha og som ender opp med å bli avlivet, bare fordi de aller fleste gjerne vil ha søte kattunger i stedet. Jeg snakker av erfaring, det er ikke lett å gi bort voksne katter! (moren min har en nydelig blågrå pelsball av en hunnkatt som ser ut til å måtte avlives snart, fordi hun ikke går sammen med de andre kattene hennes :icon_frown: ) En god klem til deg , her gjorde du en god gjerning samtidig som du får to nydelige tilskudd til familien! Det er jo så mange fordeler med å få en voksen katt i stedet for en kattunge... Kattunger kan faktisk være ganske krevende, særlig hvis man har liten plass. PS - Miloine: moren min sitter også i styret i en katteklubb, så jeg har vokst opp i det samme miljøet selv
Shagya Skrevet 17. januar 2006 #18 Skrevet 17. januar 2006 Gratulerer med flotte katter Jeg vil anbefale Royal Canin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå