Gå til innhold

Hvor mange sparekontoer har du?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Lurer bare på om dere har flere sparekontoer? Jeg har en BSU konto og en vanlig sparekonto. Jeg kunne tenkt meg å hatt flere sparekontoer slik at jeg ikke har alt stående på en, men får det mer ryddig i banken min. f.eks. en egen sparekonto til sparing til ferie eller andre ting. Hvis dere skjønner. Har dere det eller er det dumt å ha mange kontoer i banken?

Anonymkode: 05548...15a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke dumt hvis du har lyst til det og føler du får bedre kontroll og oversikt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har 4-5 stk og for meg er det gull. Da setter jeg av til de store faste regningene som kommer 2-3 ganger i året og da vet jeg at jeg kan betale de . Og så slipper man å ta av buffer og andre sparekontoet. For meg er det nødvendig for å ha oversikt. 

Anonymkode: efea1...272

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mange:

Ego-sparekonto

Barnebarn-sparekonto

Datter-sparekonto

Ferie-sparekonto

Skatt-sparekonto

Div-sparekonto

Anonymkode: 06a58...f0b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har bare en sparekonto.

Fører regnskap og holder oversikten på den måten.

Anonymkode: f4f39...e6c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 «ordentlige» og 13 «midlertidige». De ordentlige er av typen buffer, ferie, pensjon, ASK (har flere) osv, penger som står over tid. De midlertidige brukes for å sørge for at det er penger til forskjellige ting, som strøm, forsikring, hus, barnehage, klær, dyr, lek og moro osv. Autotrekk til alle kontoer ved lønning etter budsjett, og revurderer budsjettet ved behov. 

Overflødig mener noen, ekstremt praktisk spør du meg 😃

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har sikkert 11 fordelt i 4-5 banker

Anonymkode: ec8ae...11a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lønnskonto, Høyrentekonto (bursdagspenger og arv), sparekonto, pensjonssparing, tur konto, pant/trumf konto, feriepenger og nå en til barnebarnet.

Anonymkode: 98663...adb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har to spesifikt til sparing. Den ene har det meste og er buffer og sparing til oppussing, og hva enn annet som trengs. Den andre er pengegaver jeg har fått til f.eks bursdag og jul, og den bruker jeg fra om jeg vil unne meg noe ekstra. 

Tok BSU-en i år da jeg eier bolig og ikke lengre får skattefordel.

Anonymkode: 4e81a...5b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4-5 stk

En til bilens utgifter (tilfelle større reperasjoner, etc), en til ferie, en til vedlikehold av huset, tre fondsparekontoer, en der barnetrygden går (sparer opp til barneseter, sertifikat, større innkjøp i klær), en der alt resten går (som årlig trekk forsikring, kommunale avgifter, etc). 

Anonymkode: c29d0...11c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har vel en 10-12 stk etter hvert, siden jeg har pengene der de får best rente. Og det endrer seg nesten daglig nå. 

Anonymkode: 418b7...b46

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har vel en 10-12 stk etter hvert, siden jeg har pengene der de får best rente. Og det endrer seg nesten daglig nå. 

Hvor har du nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En BSU, en høyrentekonto + fond

Anonymkode: 80d29...d4a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor har du nå? :)

I øyeblikket har jeg dem på Kraft bank og Svea med 3,87% effektiv rente begge steder. En ting verdt å merke seg er at enkelte banker iblant gir bedre tilbud til eksisterende kunder enn til nye. Men finnes også de som gjør motsatt. Feks BN Bank og deres Barespar, som topper på finansportalen nå med 4%, men eksisterende kunder må vente til august. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere sparekontoer. Bufferkonto, feriekonto, jenteturkonto og noen til som jeg sparer til andre ting på. Enkelt å ha oversikt over de forskjellige sparemålene mine 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har opptil flere. Bruker Dreams appen til mikrosparing til spesielle ting, som feks konfirmasjon om to år og venninnetur. Har også ASK og et par sparekontoer i nettbanken til buffer, barna etc.

Anonymkode: dd925...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I øyeblikket har jeg dem på Kraft bank og Svea med 3,87% effektiv rente begge steder. En ting verdt å merke seg er at enkelte banker iblant gir bedre tilbud til eksisterende kunder enn til nye. Men finnes også de som gjør motsatt. Feks BN Bank og deres Barespar, som topper på finansportalen nå med 4%, men eksisterende kunder må vente til august. 

Er det på hele summen? Jeg har 3 forskjellige renter på innskudd 1,1 mill, fordi det er en til 500k så en til 1mill og over.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2. Lurer på om jeg skulle hatt 3 til,  sånn at jeg fikk delt opp til ulike ting jeg sparer til, skille ferie fra buffer f eks

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har en "høyrente"konto, en aksjesparekonto og en IPS (pensjon)

Anonymkode: 01b42...ea3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fond til meg

fond til barnet mitt

konfirmasjon sparing

bilkonto

feriekonto

tannlegekonto

bufferkonto

Anonymkode: 4a62b...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...