AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg har en god venn som har katt og han har hatt forskjellige katter de siste 25 årene. Nå er han på ferie og han spurte meg om jeg kunne låse meg inn annenhver dag for å fjerne kattedrit, gi katten mat & vann og litt kos. I går låste jeg meg inn for første gang og da trodde jeg at han dhadde reist dagen før, men det kunne han umulig ha gjort siden vann og matskål var tom, doen full av kattedritt, alle vinduene lukket og temperaturen i hans loftsleilighet minst 25 grader. Varmekablene på badet der han har kattedoen stod på 30 grader. Hva synes dere om at slike folk skal ha omsorgen for et dyr? Anonymkode: f8288...913 2
senior Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Jeg lurer ofte på hvorfor folk har katt. Jeg har desverre sett innekatter som har hatt det verre enn det der. Men det var jo ille nok . . . 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Ts her Jeg er oppvokst landlig og vant til at katter går ut på do og bestemmer selv hvor de vil være når det er varmt. Å bo i 5 etasje slik som han gjør med skråtak og uten veranda når man har katt, er ikke bra for katten synes jeg. Anonymkode: f8288...913 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her Jeg er oppvokst landlig og vant til at katter går ut på do og bestemmer selv hvor de vil være når det er varmt. Å bo i 5 etasje slik som han gjør med skråtak og uten veranda når man har katt, er ikke bra for katten synes jeg. Anonymkode: f8288...913 Kan du ta med deg katten heim? Anonymkode: 22310...cc3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Meld han til mattilsynet. Anonymkode: 64982...014 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Kan du ta med deg katten heim? Anonymkode: 22310...cc3 Niks har hund. Ts Anonymkode: f8288...913
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Én katt tisser ca 4-6 ganger om dagen. Bæsjer ca 2-3 ganger. Spesielt innekatter med fri tilgang til fôr. Med andre ord; kattesanden kan fint være fylt opp og skåla være tom på ett døgn. Mange katter trives best når det er rundt 25 grader i stua. Så med mindre du finner noe mer graverende, bør du heller gjøre det du skal og ikke bare melde kompisen din til mattilsynet. Da tar du din bekymring direkte med han når han kommer hjem. Anonymkode: fa7a3...3dc 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Én katt tisser ca 4-6 ganger om dagen. Bæsjer ca 2-3 ganger. Spesielt innekatter med fri tilgang til fôr. Med andre ord; kattesanden kan fint være fylt opp og skåla være tom på ett døgn. Mange katter trives best når det er rundt 25 grader i stua. Så med mindre du finner noe mer graverende, bør du heller gjøre det du skal og ikke bare melde kompisen din til mattilsynet. Da tar du din bekymring direkte med han når han kommer hjem. Anonymkode: fa7a3...3dc Det var veldig varmt i leiligheten og katten hadde nok vært alene minst to dager. Har snakket med eieren og han hadde reist 3 dager før jeg låste meg inn, og ikke vært ærlig med meg om når han skulle dra bort. Katten hadde da vært tom for vann iallfall et døgn. Ts Anonymkode: f8288...913
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå