Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært fyldig så lenge jeg kan huske, og alltid hatt dårlig selvbilde pga det. For ca 3 år siden traff jeg en gutt som likte at jeg hadde noen kilo ekstra, og hans skryt og positivitet har virkelig hjulpet meg til å få bedre selvtillit, og å være stolt av og fornøyd med min egen kropp. Det er fantastisk deilig ❤️ 

Etter en tid uten bekymring for kropp og vekt har det jo kommet noen flere «kjærlighetskilo» sigende på. Det plager meg egentlig ikke, men når vekta nå har blitt tresifret har jeg begynt å tenke på at jeg kanskje burde gjøre noe… Er bare 160cm høy, så 100+ er vel kanskje litt i overkant.

Nevnte for typen at jeg vurderer å begynne å trene litt, å kanskje få av noen kilo… Det falt ikke i god jord… Han sa: «Nei, ikke gjør det! Jeg syns du er flotter nå enn noen gang! Du er så fantastisk sexy! For min del skulle du heller gått opp 30 kg, enn å gå ned!»

Jeg ble litt overrasket… Jeg vet jo at han liker at jeg har litt ekstra, men nå virker det som han egentlig syns jeg er for liten. Har aldri opplevd at noen har syns jeg er for liten, jeg har jo alltid vært «for stor»

Jeg tror jo ikke at han vil miste følelsene for meg om jeg går ned noen kilo, men samtidig vil jo at han skal syns jeg er attraktiv og sexy. (Vet også at x’n hans er mye større enn meg)

Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette… Burde jeg la det bli med tanken, og heller slå meg til ro med at jeg er fin som jeg er? 

Anonymkode: 2b567...7ad

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva var det for en sammenligning?

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😕 

Anonymkode: 34409...4d4

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva var det for en sammenligning?

En latterlig en. Bare overse kommentaren.

Anonymkode: 704ab...75a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er han en feeder? 

Det er du som skal leve i kroppen din, å må kjenne på hva du kan trives med. Forstår du er redd for å miste han, men å trives med egen helse og kropp er viktigere, å som din kjæreste burde han ønske deg vel, uavhengig hva han tenner på. 

Anonymkode: acc78...6b2

• Liker 24
  • Hjerte 2
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har vært fyldig så lenge jeg kan huske, og alltid hatt dårlig selvbilde pga det. For ca 3 år siden traff jeg en gutt som likte at jeg hadde noen kilo ekstra, og hans skryt og positivitet har virkelig hjulpet meg til å få bedre selvtillit, og å være stolt av og fornøyd med min egen kropp. Det er fantastisk deilig ❤️ 

Etter en tid uten bekymring for kropp og vekt har det jo kommet noen flere «kjærlighetskilo» sigende på. Det plager meg egentlig ikke, men når vekta nå har blitt tresifret har jeg begynt å tenke på at jeg kanskje burde gjøre noe… Er bare 160cm høy, så 100+ er vel kanskje litt i overkant.

Nevnte for typen at jeg vurderer å begynne å trene litt, å kanskje få av noen kilo… Det falt ikke i god jord… Han sa: «Nei, ikke gjør det! Jeg syns du er flotter nå enn noen gang! Du er så fantastisk sexy! For min del skulle du heller gått opp 30 kg, enn å gå ned!»

Jeg ble litt overrasket… Jeg vet jo at han liker at jeg har litt ekstra, men nå virker det som han egentlig syns jeg er for liten. Har aldri opplevd at noen har syns jeg er for liten, jeg har jo alltid vært «for stor»

Jeg tror jo ikke at han vil miste følelsene for meg om jeg går ned noen kilo, men samtidig vil jo at han skal syns jeg er attraktiv og sexy. (Vet også at x’n hans er mye større enn meg)

Vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til dette… Burde jeg la det bli med tanken, og heller slå meg til ro med at jeg er fin som jeg er? 

Du er sikker fin som du er! MEN Over hundre og bare 160 cm høy, er mye. Det må da være mange ting du ikke orker i hverdagen? 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Gjest Refreng
Skrevet

Noen har overvekt- og fedmefetisj. De blir tent av overvekt. Jeg tenker at helsen er den viktigste, så det hadde vært deal breaker for meg. Det føles også mye bedre å ha en slank, trent kropp. Jeg ville ikke ofret det for en kjæreste

AnonymBruker
Skrevet

Så kjekt at du har funnet en mann som elsker og aksepterer deg som du er. Ville ikke gått opp eller ned i vekt for noen andre. Kroppen din er ikke til for å glede mannen din. Du skalv selv trives, og ha god helse. 

Anonymkode: 4c03a...800

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

I januar var jeg 101 kg og 162 cm. Fin og fin. Ser er virkelig ikke bra. I dag er jeg 77 kg og har et lass av overskudd, energi og lettere til sinns. Slank deg. Du er helseskadelig overvektig. 

Anonymkode: f5cf2...99b

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er 158cm og veide 114 kg, når hun gikk ned til 60-70, sa hun at hun endelig kunne puste og bevege seg uten at det gjorde vondt eller var vanskelig. Hun er i sitt livs beste form nå og hevder seg innenfor sporten hun fant.

Kjære ts, du må følge det du føler og tror på, hvis han bare er sammen med deg pga kroppen din så er det veldig vondt og leit, men da er det bedre at du vet det. 

Anonymkode: 77770...c95

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også relativt stor, og har lipødem. Og det er akkurat dette som gjør at jeg er skeptisk til å få en kjæreste som liker store kvinner. For jeg ønsker jo å gå ned i vekt, ikke pga. utseendet, men pga. helsa. Og da er det litt kjedelig hvis en kjærestes tenningsmønster skal ødelegge for min helse. 

Jeg tenker at helse bør være ditt hovedfokus, vet ikke hva du tenker om det. Plagene med å være overvektig kommer jo gjerne etter hvert. Kan hende du lever greit med de kiloene nå, men det er ikke til å komme bort i fra at det er negativt for helsa på et eller annet vis. 

Anonymkode: a6ba9...3be

• Liker 12
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med legen din, ta prøver og be h*n om råd når det kommer til vekt og helse.

Føler du deg i fin form, er aktiv, spiser sunt og variert? 

Anonymkode: 4d223...52f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er han en feeder? 

Det er du som skal leve i kroppen din, å må kjenne på hva du kan trives med. Forstår du er redd for å miste han, men å trives med egen helse og kropp er viktigere, å som din kjæreste burde han ønske deg vel, uavhengig hva han tenner på. 

Anonymkode: acc78...6b2

Jeg tenkte også på feeder

Anonymkode: a1e03...567

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du er sikker fin som du er! MEN Over hundre og bare 160 cm høy, er mye. Det må da være mange ting du ikke orker i hverdagen? 

Har ingen plager med vekta, eller ting jeg ønsker å gjøre som jeg ikke orker! Jeg har som sagt alltid vært stor, så kroppen er vel vant til det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg er 170cm høy, veier 119kg og har ingen plager eller begrensninger i hverdagen med unntak av at det hender at en og annen stol med armer er litt ukomfortabel.

Jeg er 40 år gammel og har alltid vert svær.

Jeg sier ikke dette fordi jeg later som at det er sunt å være feit, det bare medfører ikke automatisk masse begrensninger eller plager selv etter tiår med fedme.

Anonymkode: 2bcb5...87a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Snakk med legen din, ta prøver og be h*n om råd når det kommer til vekt og helse.

Føler du deg i fin form, er aktiv, spiser sunt og variert? 

Anonymkode: 4d223...52f

Ta prøver? Hvaslags prøver? Jeg har jo ingen plager, og føler meg i fin form. Jeg er normalt aktiv. Tenker ikke spesielt på å spise sunt, men jeg spiser normalt og variert. Spiser det jeg har lyst på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo svært alvorlig fedme, selv om kroppen din er "vant til det". Det er jo ikke helsefremmende.  Ønsker du noe selv ifh til vekta da? 

Anonymkode: a1e03...567

• Liker 6
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...