AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg skal kjøpe en ting som kan brukes til å holde to andre ting på plass/fra hverandre, mellom to vegger. Det skal være mulig å justere bredden slik at det alltid kan stå i spenn. Er det noen som forstår hva jeg mener og kan si hva det heter sånn at jeg kan kjøpe det? Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg skal kjøpe en ting som kan brukes til å holde to andre ting på plass/fra hverandre, mellom to vegger. Det skal være mulig å justere bredden slik at det alltid kan stå i spenn. Er det noen som forstår hva jeg mener og kan si hva det heter sånn at jeg kan kjøpe det? Anonymkode: 12f1f...c5f Er det snakk om mellom to vegger i et rom, eller i et skap? Vesentlig forskjell liksom. Du må nok være mer spesifikk. Har du bilde? Anonymkode: 019c5...d40 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 visp skrev (3 timer siden): Tvinge? Spennstang? Ja, noe sånt, men det må kunne strammes samtidig som det er spent fast. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er det snakk om mellom to vegger i et rom, eller i et skap? Vesentlig forskjell liksom. Du må nok være mer spesifikk. Har du bilde? Anonymkode: 019c5...d40 Mellom to vegger, og så skal det stå noe mellom som skal festes med en sånn ting. Jeg har ikke bilde, unntatt i hodet, men det hjelper jo ikke. Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Kanskje det er enklere å hjelpe om du forteller hva som skal stå der? Anonymkode: 5d05d...b07 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Hva er egentlig hensikten med dette? Anonymkode: 044e3...bd1 2
Erd Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Justerbar dusj-stang. Finnes i mange lengder og holdes på plass med to sugekopper. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje det er enklere å hjelpe om du forteller hva som skal stå der? Anonymkode: 5d05d...b07 Ja, det er en plate som skal stå mot den ene veggen, midlertidig, og da ønsker jeg å holde den på plass med en sånn spennstang/tvinge/ukjent dings. Erd skrev (1 time siden): Justerbar dusj-stang. Finnes i mange lengder og holdes på plass med to sugekopper. De er for lange, for ustabile og for svake. Mellomrommet er ca ti cm, og platen er ganske tung (tre). Sugekopper vil heller ikke feste på veggene, de er også av tre. Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er egentlig hensikten med dette? Anonymkode: 044e3...bd1 Vegg-plate ————vegg Noe som kan være mellom der og holde platen fast mot den ene veggen uten at jeg må skru, spikre eller lime. Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 Og det er utendørs! Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Vegg-plate ————vegg Noe som kan være mellom der og holde platen fast mot den ene veggen uten at jeg må skru, spikre eller lime. Anonymkode: 12f1f...c5f Vet ikke svaret på det du spør om.... men svarer uansett, det er mulig du kan improvisere med en vanlige liten klemme el.l, og se om du kan bruke den motsatt vei https://www.amazon.com/Luluxing-Stainless-2-6Inch-Opening-Woodworking/dp/B0999B5M41?th=1 Men da må du skaffe en liten metallplate eller noe og ha på ene siden hvor skrue-hodet er, så skruen , som ikke er ment å være mot veggen, ikke ødelegger veggen når du skrur på den for å gi motstand da. Muligens du må legge noe gummi i mellom også for å forhindre at den glir ned av seg selv etter at du har skrudd, avhengig av hvor hardt materialet er. Bare en tanke Om alt annet feiler.. Anonymkode: af12f...68d
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vet ikke svaret på det du spør om.... men svarer uansett, det er mulig du kan improvisere med en vanlige liten klemme el.l, og se om du kan bruke den motsatt vei https://www.amazon.com/Luluxing-Stainless-2-6Inch-Opening-Woodworking/dp/B0999B5M41?th=1 Men da må du skaffe en liten metallplate eller noe og ha på ene siden hvor skrue-hodet er, så skruen , som ikke er ment å være mot veggen, ikke ødelegger veggen når du skrur på den for å gi motstand da. Muligens du må legge noe gummi i mellom også for å forhindre at den glir ned av seg selv etter at du har skrudd, avhengig av hvor hardt materialet er. Bare en tanke Om alt annet feiler.. Anonymkode: af12f...68d Den der hadde vært ganske perfekt om delen inni hadde vært motsatt vei, altså at man kunne stramme på innsiden og den flate delen mot veggen. Finnes noe sånt tro? Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 Hvis den skal stå horisontalt rett ut fra en vegg som en slags hylle og holdes fast med en type stang som går ut fra andre veggen - så tror jeg ikke dette er mulig med en tung treplate uten noen form for skruing. Hvorfor vil du ikke skru? Jeg ville festet platen i veggen med vinkeljern e.l. og så heller ha noe bein på den på andre siden. Men skjønner ikke helt konseptet eller poenget her? Hvorfor skal du gjøre dette? Anonymkode: b144f...89b
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvis den skal stå horisontalt rett ut fra en vegg som en slags hylle og holdes fast med en type stang som går ut fra andre veggen - så tror jeg ikke dette er mulig med en tung treplate uten noen form for skruing. Hvorfor vil du ikke skru? Jeg ville festet platen i veggen med vinkeljern e.l. og så heller ha noe bein på den på andre siden. Men skjønner ikke helt konseptet eller poenget her? Hvorfor skal du gjøre dette? Anonymkode: b144f...89b Tanken er at det skal stå i spenn mellom de to veggene og dermed være helt støtt selv om jeg ikke skrur. Grunnen til at jeg ikke vil skru er at det er trangt og vanskelig å komme til, det er midlertidig og den ene veggen eies av naboen, ikke meg. Jeg skal dekke over et hull i gjerdet/leveggen midlertidig før det kan fikses permanent. Jeg kan selvsagt kile noe annet mellom der, en solid planke eller lignende, men da får jeg ikke optimalt spenn og det blir ikke like solid. Anonymkode: 12f1f...c5f
newman01 Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 (endret) Hvorfor skal det være solid når det kun er midlertidig? Er det for å hindre innsyn kan du bare bruke en duk/presenning og stifte den fast... Kan du ikke bare ta bilde av det hullet i gjerdet? Endret 3. juli 2023 av newman01 2
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #16 Skrevet 3. juli 2023 newman01 skrev (23 minutter siden): Hvorfor skal det være solid når det kun er midlertidig? Er det for å hindre innsyn kan du bare bruke en duk/presenning og stifte den fast... Kan du ikke bare ta bilde av det hullet i gjerdet? Fordi det skal hindre dyr å komme gjennom. Jeg vil ikke legge ut bilder, det er identifiserende. Anonymkode: 12f1f...c5f 1
newman01 Skrevet 3. juli 2023 #17 Skrevet 3. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Fordi det skal hindre dyr å komme gjennom. Jeg vil ikke legge ut bilder, det er identifiserende. Anonymkode: 12f1f...c5f Hadde du spurt om hvordan du skulle tatt livet av nabokatten, eller at du elsker å drite på trappa til naboen skjønner jeg at du har reservasjoner mot å ta bilder som kan identifisere deg. Men når du poster anonymt OG spør om noe relativt uskyldig kan jeg ikke se de helt store ulempene... Det hadde ihvertfall gjort det lettere å hjelpe. Hvor stort dyr er det snakk om? Ulv på Råde? Elefant? Om glippen er 10cm og vi snakker om et dyrt på opptil 60kg tror jeg en helt vanlig tynn duk som stiftes fast vil holde. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #18 Skrevet 3. juli 2023 newman01 skrev (1 time siden): Om glippen er 10cm og vi snakker om et dyrt på opptil 60kg tror jeg en helt vanlig tynn duk som stiftes fast vil holde. Det er mellomrommet mellom veggene som er 10 cm. Jeg ser ikke for meg at jeg klarer å komme meg innimellom der for å feste en duk skikkelig. Jeg kan sette inn et trestykke om ikke noen vet hva jeg kan bruke/ hva det heter. Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #19 Skrevet 3. juli 2023 Vedlagt tegning. De to svarte strekene er veggene, hullet er markert som rødt, platen er grå og det rosa er dingsen jeg trenger. Anonymkode: 12f1f...c5f
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #20 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den der hadde vært ganske perfekt om delen inni hadde vært motsatt vei, altså at man kunne stramme på innsiden og den flate delen mot veggen. Finnes noe sånt tro? Anonymkode: 12f1f...c5f Det er jo bare til å ta den ut og snu den... Anonymkode: 4464b...0ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå