AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg liker smaken av forskjellige typer kaffe, spesielt iskaffe, men tåler koffein dårlig. Drikker det dermed sjeldent, kanskje 2 ganger i måneden maks. Etter en sånn liten flaske med iskaffe fra Starbucks (altså ikke ren espresso heller) føler jeg nå at hjertet dunker hardt, og beina og fingre skjelver. Kjenner ut som ettervirkninger av et angstanfall, rett og slett, selv om psyken min er helt ok. Sånn er jeg alltid når jeg får i meg koffein (også ved energidrikker) men lurer på hvor normalt er dette om man får i seg koffein regelmessig? Dere som drikker kaffe hver dag, opplever dere sånt? Går det over om man "holder ut" og drikker noe med koffein ofte nok? Anonymkode: 0d7e9...3b4 1
Yodas Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Jeg drikker mye kaffe, og har aldri opplevd noe sånt. 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Det har jeg aldri opplevd og jeg drikker mye kaffe. Anonymkode: 106c8...936 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Ja, som med alt annet venner kroppen seg til effekten av koffein. Men kanskje du burde drikke uten koffein? Finnes masse utvalg der også. Anonymkode: d7e56...a2c
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Jeg kjenner flere som har det sånn. Har du prøvd koffeinfri kaffe? Og den iskaffen inneholder vel sukker også så ikke unormalt å reagere ekstra på kombinasjonen kaffe+sukker. Anonymkode: 659c5...0a8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg liker smaken av forskjellige typer kaffe, spesielt iskaffe, men tåler koffein dårlig. Drikker det dermed sjeldent, kanskje 2 ganger i måneden maks. Etter en sånn liten flaske med iskaffe fra Starbucks (altså ikke ren espresso heller) føler jeg nå at hjertet dunker hardt, og beina og fingre skjelver. Kjenner ut som ettervirkninger av et angstanfall, rett og slett, selv om psyken min er helt ok. Sånn er jeg alltid når jeg får i meg koffein (også ved energidrikker) men lurer på hvor normalt er dette om man får i seg koffein regelmessig? Dere som drikker kaffe hver dag, opplever dere sånt? Går det over om man "holder ut" og drikker noe med koffein ofte nok? Anonymkode: 0d7e9...3b4 Du tåler koffein dårlig, som meg. Det som absolutt hjelper er å ikke innta det ved tom mage. Drikker jeg på tom mage, så ber jeg om bråk. Jeg blir faktisk verre enn deg. Har avstått i mange år, prøvd av og på i tilfelle det skulle gi seg, men ingenting hjalp. Jeg er veldig, veldig, veeeeeldig glad i kaffe. Har begynt å ta kaffen etter maten og da reduseres bivirkningene med 80/90%. Anonymkode: b43e9...85f 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Blir bare sånn av kaffe og sukker sammen - som ved energidrikker. aldri kun av kaffe, med mindre jeg drikker 6 kopper kaffe med kortere mellomrom. Om du blir sånn bør du drikke det mye saktere, over lengre perioder eller rett og slett drikke mindre. Anonymkode: 79b9a...c6f
skreppamedleppa Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Jeg elsker kaffe, har jobbet som barista og elsker forskjellige kaffetyper, drakk nok litt mer da jeg kunne lage gratis fancy schmancy kaffedrikker men for all del, det går en del kaffe på daglig basis nå også kaffe er en liten deilig liten sak ❤️Men nei, aldri opplevd noe slikt som du ts. Kan drikke sterk kaffe, kaffe med sukker i, kald, varm etc, spiller liten trille, heldigvis! Så jeg vet ikke helt om det blir bedre om du "holder ut", eller om du rett og slett bare må erkjenne at kanskje kofeinfrie varianter er det beste for deg 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 Til dere som foreslår koffeinfri, så hjelper ikke dette. Jeg er ik TS, men har samme erfaring. Koffeinfri er faktisk helt fri for koffein, så burde ikke vært lov å reklamere det sånn. Kanskje koffeinredusert hadde vært mer korrekt. Anonymkode: b43e9...85f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Til dere som foreslår koffeinfri, så hjelper ikke dette. Jeg er ik TS, men har samme erfaring. Koffeinfri er faktisk helt fri for koffein, så burde ikke vært lov å reklamere det sånn. Kanskje koffeinredusert hadde vært mer korrekt. Anonymkode: b43e9...85f Ikke helt fri** Anonymkode: b43e9...85f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg liker smaken av forskjellige typer kaffe, spesielt iskaffe, men tåler koffein dårlig. Drikker det dermed sjeldent, kanskje 2 ganger i måneden maks. Etter en sånn liten flaske med iskaffe fra Starbucks (altså ikke ren espresso heller) føler jeg nå at hjertet dunker hardt, og beina og fingre skjelver. Kjenner ut som ettervirkninger av et angstanfall, rett og slett, selv om psyken min er helt ok. Sånn er jeg alltid når jeg får i meg koffein (også ved energidrikker) men lurer på hvor normalt er dette om man får i seg koffein regelmessig? Dere som drikker kaffe hver dag, opplever dere sånt? Går det over om man "holder ut" og drikker noe med koffein ofte nok? Anonymkode: 0d7e9...3b4 Søstera mi har det akkurat slik du beskriver hvis hun drikker en halv kopp kaffe. Hjertebank, uvel, skjelvinger osv. Hun eeelsker kaffelukt og smaken, så hun har kjøpt inn instantkaffi uten koffein. Den lager hun ulike kaffedrikker med, inkludert iskaffe. Anonymkode: 4e4fb...903 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Til dere som foreslår koffeinfri, så hjelper ikke dette. Jeg er ik TS, men har samme erfaring. Koffeinfri er faktisk helt fri for koffein, så burde ikke vært lov å reklamere det sånn. Kanskje koffeinredusert hadde vært mer korrekt. Anonymkode: b43e9...85f Det er betydelig mindre koffein i koffeinfri kaffe, så det er absolutt et tips. TS finner fort ut om hun er så sensitiv at koffeinfri heller ikke går an. Anonymkode: d7e56...a2c 3 1
Cata Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 Jeg drikker temmelig mye kaffe, men har ikke opplevd noe slikt. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 Ja, drikker jeg mer enn 1 kopp kan jeg bli veldig skjelven og få dobbeltslag som er veldig ubehagelig Anonymkode: ed879...f93
Kalikalinka Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 Aldri opplevd og jeg drikker MYE sterk, svart kaffe. 3
Rødstrupa Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg liker smaken av forskjellige typer kaffe, spesielt iskaffe, men tåler koffein dårlig. Drikker det dermed sjeldent, kanskje 2 ganger i måneden maks. Etter en sånn liten flaske med iskaffe fra Starbucks (altså ikke ren espresso heller) føler jeg nå at hjertet dunker hardt, og beina og fingre skjelver. Kjenner ut som ettervirkninger av et angstanfall, rett og slett, selv om psyken min er helt ok. Sånn er jeg alltid når jeg får i meg koffein (også ved energidrikker) men lurer på hvor normalt er dette om man får i seg koffein regelmessig? Dere som drikker kaffe hver dag, opplever dere sånt? Går det over om man "holder ut" og drikker noe med koffein ofte nok? Anonymkode: 0d7e9...3b4 Ta en prat m/fastlegen.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er betydelig mindre koffein i koffeinfri kaffe, så det er absolutt et tips. TS finner fort ut om hun er så sensitiv at koffeinfri heller ikke går an. Anonymkode: d7e56...a2c Men det er nok til å reagere. Ja, det er verdt at hun prøver. Anonymkode: b43e9...85f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg liker smaken av forskjellige typer kaffe, spesielt iskaffe, men tåler koffein dårlig. Drikker det dermed sjeldent, kanskje 2 ganger i måneden maks. Etter en sånn liten flaske med iskaffe fra Starbucks (altså ikke ren espresso heller) føler jeg nå at hjertet dunker hardt, og beina og fingre skjelver. Kjenner ut som ettervirkninger av et angstanfall, rett og slett, selv om psyken min er helt ok. Sånn er jeg alltid når jeg får i meg koffein (også ved energidrikker) men lurer på hvor normalt er dette om man får i seg koffein regelmessig? Dere som drikker kaffe hver dag, opplever dere sånt? Går det over om man "holder ut" og drikker noe med koffein ofte nok? Anonymkode: 0d7e9...3b4 Tror de som er vant til daglig inntak ikke har det slik. Jeg er samme som deg, liker kaffe latte på en kafé, men kjenner jeg får litt indre uro. Sliter med angst fra før, så sjelden jeg orker Anonymkode: a708e...a92
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Skrevet 2. juli 2023 Jeg drikker stort sett Pepsi Max, og kan oppleve hjertebank hvis jeg drikker mer eller annerledes enn jeg pleier, f.eks på klubb om kvelden hvor Keg da driller endel. Hvis jeg tar en kopp kaffe innimellom, kan jeg ikke drikke mye. Får da lett hjertebank. Kaffe med f.eks kake (sukker) kan jeg bare glemme. Får skikkelig hjertebank og blir rødflammet i ansiktet. Ikke noe kjekt i det hele tatt! Anonymkode: 16083...00a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg liker smaken av forskjellige typer kaffe, spesielt iskaffe, men tåler koffein dårlig. Drikker det dermed sjeldent, kanskje 2 ganger i måneden maks. Etter en sånn liten flaske med iskaffe fra Starbucks (altså ikke ren espresso heller) føler jeg nå at hjertet dunker hardt, og beina og fingre skjelver. Kjenner ut som ettervirkninger av et angstanfall, rett og slett, selv om psyken min er helt ok. Sånn er jeg alltid når jeg får i meg koffein (også ved energidrikker) men lurer på hvor normalt er dette om man får i seg koffein regelmessig? Dere som drikker kaffe hver dag, opplever dere sånt? Går det over om man "holder ut" og drikker noe med koffein ofte nok? Anonymkode: 0d7e9...3b4 Drikker mye kaffe og kan ikke huske å ha opplevd slikt. Men nå er det veldig lenge siden jeg begynte å drikke kaffe, så er jo mulig det var noen reaksjoner i starten. De fleste avhengighetsskapende stoffer man inntar krever litt viljestyrke for å komme i gang med 😉 Anonymkode: 589ab...ba5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå