Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har vært slutt lenge mellom meg og eks, jeg har hatt en fin tid etter det ble slutt og vi samarbeidet helt greit, frem til han møtte en annen. Det ble en fremmed mann for meg. Han var sint, kalte meg stygge ting, kuttet alt kontakt med barna, ønsket å si ifra seg foreldreansvaret. Møtte ikke opp til planlagt samvær. På fvk ga han beskjed at han aldri ønsket å se meg igjen, om jeg nærmet meg huset ville jeg bli politianmeldt osv. han ønsket heller ikke samvær men gikk med på en helg i mnd, som han uansett ikke møtte til. Her om dagen fikk jeg melding at det var slutt mellom ex og kjærest. Så nå ønsket han samvær både midt i uken og helger, ga beskjed at han hadde sin faste samværshelg som han ikke hadde møtt opp på tidligere så han får vente til det blir samværshelg igjen. Han ønsker også kontakt med meg, ting han har nektet meg tilgang til skal han plutselig komme å levere, meldinger han sender meg legger opp til at vi nå skal begynne å samarbeide igjen, jeg vet at det bare varer til han møter en ny igjen. Barna ønsker ikke mer samvær en det som er avtalt pr nå.

vil retten se på meg som lite samarbeidsvillig om jeg ikke svarer på meldinger som omhandler emner der han ber om bedre samarbeid, eller om jeg ikke går med på mer samvær enn det som er avtalt på fvk? 

Anonymkode: 7d0df...8ae

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang har blir slik, så gi han papirene han trenger for å skrive foreldreansvaret helt over til deg. https://www.skatteetaten.no/skjema/q-0199-samboererklaringavtale-om-foreldreansvar/

Nei, gjennomfør det som er avtalt, og når det har gått greit over en lengre periode, kan dere snakke om å utvide samværet om det er til barnets beste.

Du er ikke lite samarbeidsvillig om du ikke går utover det som er avtalt. Han må jo faktisk vise at han klarer å følge opp det som er avtalt før det utvides.

Anonymkode: f9414...283

• Liker 2
Skrevet

Nei, du er ikke lite samarbeidsvillig. Målet må være stabilitet for barna. Han kan ikke velge de bort når det passer og så komme tilbake når det passer. Håper han går i seg selv og skjønner at han må være pappa uansett om han har en kjæreste eller ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...