Gå til innhold

Lær deg å reise, finn ut av ting selv. Bli selvstendig, ikke bruk andre som hjelp heletiden....da kommer du ingen vei i livet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du har disse som kommer til flyplassen, ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Ikke sjekket noe på forhånd, hvor gaten er etc...

Når de lander i landet de skal til...aner ikke hvordan det skal komme seg til/fra flyplassen 😆  Når du kommer ut av en flyplass noen steder kommer det folk som spør om du skal ha taxi...disse er sjelden de offisielle; men dyrere. Lettlurte.

Folk må klare å tenke litt mer selv, undersøke selv. I dag har vi internett, der kan du finne ut utrolig masse om stedet du skal til. Bruk tiden din på dette før reise! Ikke syt og klag etterpå/underveis.

Når folk ikke klarer å forstå hvordan man kommer fra Gardermoen til Oslo ....da bør man holde seg hjemme.

Anonymkode: 8b175...643

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å reise et sted uten å sjekke noe som helst på forhånd. Jeg foretrekker kollektivt fremfor taxi.

AnonymBruker
Skrevet
Yodas skrev (Akkurat nå):

Enig. Jeg hadde ikke tatt sjansen på å reise et sted uten å sjekke noe som helst på forhånd. Jeg foretrekker kollektivt fremfor taxi.

Jeg bruker også alltid kollektivt, går alltid det fra flyplasser. I storbyer er det fine muligheter også. T-bane etc.... :)  

Men mange sløser nok på taxi, ei venninne av meg sa følgende: Hun hadde ikke tid til å sette seg inn i "t-bane-greia", så bruke flere hundre euro på taxi i stedet totalt på en weekend tur 😆

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt. Lærer også opp ungen. Viser henne hvor man finner informasjon, lese skilter og søke seg fram til informasjonen man trenger osv.

Anonymkode: 925f9...552

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Selvsagt. Lærer også opp ungen. Viser henne hvor man finner informasjon, lese skilter og søke seg fram til informasjonen man trenger osv.

Anonymkode: 925f9...552

Å reise ut på egenhånd i verden er den største utviklingen et menneske kan gå igjennom. :) 

Dette fant jeg ut i tidlig 30-årene, skulle ønske jeg gjorde det som 18-åring...

• Liker 2
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du har disse som kommer til flyplassen, ikke vet hvor de skal gjøre av seg. Ikke sjekket noe på forhånd, hvor gaten er etc...

Når de lander i landet de skal til...aner ikke hvordan det skal komme seg til/fra flyplassen 😆  Når du kommer ut av en flyplass noen steder kommer det folk som spør om du skal ha taxi...disse er sjelden de offisielle; men dyrere. Lettlurte.

Folk må klare å tenke litt mer selv, undersøke selv. I dag har vi internett, der kan du finne ut utrolig masse om stedet du skal til. Bruk tiden din på dette før reise! Ikke syt og klag etterpå/underveis.

Når folk ikke klarer å forstå hvordan man kommer fra Gardermoen til Oslo ....da bør man holde seg hjemme.

Tror hovedproblemet er at folk har et behov for å legge seg opp i måten andre velger å reise på.. Arroganse fra de såkalte " erfarne reisende" er faktisk mer problemtatisk enn det at folk knoter eller overbetaler når de skal komme seg fra flyplass til hotel.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...