AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Vært hos psykologen 3 ganger. Neste time sa hun at vi skal prøve å gå inn i følelsene mine, at det kommer til å bli ubehagelig da jeg må prøve kjenne på de vonde følelsene. Jeg undertrykker ofte de, de ligger der, men jeg dykker aldri ned i de for å virkelig føle på det, og bearbeide det skikkelig. Som er en del av problemet mitt, og grunnen til jeg oppsøkte psykolog. Jeg ønsker veldig bli bedre, men jeg gruer meg veldig. Er redd jeg ikke kommer til å klare det, da jeg ikke liker vise følelser foran andre. Andre som er som meg? Eller vært hos psykolog selv? Anonymkode: fdaa2...e1b 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Har gått en hel runde hos psykolog. Er ferdig nå. Det er det beste jeg har gjort for meg selv på mange, mange år! Det var noen vanskelige perioder innimellom, men det er virkelig verdt det! Jeg har endret meg som person og har det mye bedre med meg selv nå. Er lykkeligere og tryggere på hva jeg skal gjøre og hva jeg vil. Si til deg selv at du kommer til å være glad i ettertid, selv om det er litt vanskelig undervegs. Anonymkode: 9f474...8bb 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Det er veldig vanskelig og grunnen til at jeg mange ganger har hatt lyst til å slutte. Når psykologen vil at jeg skal føle på følelser blir jeg helt tom. Føler meg så langt fra å klare det, og dermed kommer alle tankene om utilstrekkelighet og finner på ting som at psykologen sikkert synes jeg er dum. Klart du gruer deg til å gå til psykologen. Der skal du gjøre det du frykter mest. Men de kan det der og vil ikke presse deg lengre enn de tenker at du mestrer. Anonymkode: 35312...eb2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vært hos psykologen 3 ganger. Neste time sa hun at vi skal prøve å gå inn i følelsene mine, at det kommer til å bli ubehagelig da jeg må prøve kjenne på de vonde følelsene. Jeg undertrykker ofte de, de ligger der, men jeg dykker aldri ned i de for å virkelig føle på det, og bearbeide det skikkelig. Som er en del av problemet mitt, og grunnen til jeg oppsøkte psykolog. Jeg ønsker veldig bli bedre, men jeg gruer meg veldig. Er redd jeg ikke kommer til å klare det, da jeg ikke liker vise følelser foran andre. Andre som er som meg? Eller vært hos psykolog selv? Anonymkode: fdaa2...e1b Ta det litt gradvis? Skriv ned noen punkter som du føler deg komfortabel med å snakke om. Du kan alltid si stopp, så kan dere heller snakke om det som føles vanskelig for deg. Når du først har fått hull på byllen vil det bli enklere å snakke om det. Du er egentlig heldig.. jeg er motsatt, jeg forsvinner ned i et hull av frykt når jeg er redd for noe Anonymkode: d462e...420 1
Daria Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 No pain, no gain gjelder dessverre også hos psykologen... Jeg synes det kan være både overraskende og overveldende tøft og krevende til tide , men jeg har aldri i ettertid angret på at jeg har gått inn i noe. Jeg kommer for øvrig stort sett alltid til timene med høyt stressnivå og et snev av angst, og har fått høre at det egentlig er et godt tegn - det viser at det betyr noe for deg og at du har tro på det vi driver med her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå