AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Hei, fikk primolut til å utsette menstruasjon da jeg skulle på ferie. Fikk skrevet 1 tbl daglig i 10 dager. Da jeg har svært uregelmessig menstrussjon hadde jeg på tidspunktet jeg startet allerede mensensmerter (som jeg fikk 2 uker tidligere- i min syklus har jeg ofte vondt 1 til 3 uker sammenhengende før mensen i det hele tatt starter. Med ømme bryster i samme periode, og ofte 1 -2 dager rett før mensen der disse mensensmerter før mensen stopper, og brystene slutter å være øm. På 1 mensendag får jeg kraftige smerter, og mye blod, dette varer alltid to dager. Er jeg uheldig blir det 3 dager. Blør mer enn gjennomsnittet. Menstrasjonen min er alt fra to uker mellomrom, til 40 dager syklus. begynte på primolut da jeg var på den 32 dagen i syklus og fordi jeg ikke ønsket å blø hele ferien min. Blør ofte 7-8 dager. Fikk forskrevet 1 tbl daglig i 10 dager. Reagerte da jeg så det sto mellom 2-3 tbl dgl. På vedlegget, men legen forskrev 1 tbl. Dgl. Men etter funn på nett med andre som kun tok 1 hørte jeg på legen. Var spent de første tre dagene, men ingen mensen. Så nå, på min 6 dag med primolut startet mensen. Med en helvetes smerter. I starten av ferien min. Flere som sier det bare er å stoppe, pakningen sier en bare skal fortsette ved spotting, det er mindre blødning, men smertene tilsier at det er menstruasjon. Mistet også ut noe som trolig er livmorsveggen. Vondt i rygg og mage. Det er 3 ganger sterkere smerter enn de vanlige mensensmerter jeg har uker før mensen. Altså min vanlige kraftige menstruasjonssmerter. Vrir meg i smerte, og pakket ikke ned smertestillende da jeg var fin 4 dager før. Her er det vanskelig å skaffe smertelindrende. Så har bare ligget på hotellrommet og gråt. vet ikke helt om jeg bare skal slutte å ta primolut eller om jeg skal fortsette. Er det noen med liknende erfaringer? Vet ikke helt hva jeg bør gjøre da det ikke står noe på vedlegget med primolut-N? er så lei av å ha kraftig menstrasjoner, uregelmessig og konstante smerter. Vært hos lege, men dette blir bare blåst vekk. Noen som kan komme med anbefalninger til hva som kan gjøres mtp. smerte om jeg ikke finner tilgang til smertelindrende tbl? Anonymkode: e7804...92e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Man mister ikke plutselig en del av livmorveggen...? Anonymkode: 90abe...2fc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Man mister ikke plutselig en del av livmorveggen...? Anonymkode: 90abe...2fc Ops skrev litt fort, mener at jeg tror det er slimhinnen i livmoren som gikk uten uten blod. Så ut som en tynn remse hud. Anonymkode: e7804...92e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ops skrev litt fort, mener at jeg tror det er slimhinnen i livmoren som gikk uten uten blod. Så ut som en tynn remse hud. Anonymkode: e7804...92e Skjønner. Ja, det kan komme litt rare greier og koagler iblant. Synd at du er så plaget på ferie! Det er nok ikke farlig å slutte på kuren nå, men om det vil hjelpe er uvisst. Hvor er du på ferie da? Kan det hjelpe å kjøpe en varmeflaske eller noe sånt? Anonymkode: 90abe...2fc
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Skjønner. Ja, det kan komme litt rare greier og koagler iblant. Synd at du er så plaget på ferie! Det er nok ikke farlig å slutte på kuren nå, men om det vil hjelpe er uvisst. Hvor er du på ferie da? Kan det hjelpe å kjøpe en varmeflaske eller noe sånt? Anonymkode: 90abe...2fc Er på Kreta. Bor litt langt unna alt egentlig. det går nok seg til. Er bare skuffet over at det ikke fungerte, så får jeg nok bare bite tennen sammen. Anonymkode: e7804...92e
KatteLatte Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Finnes det en online-tjeneste i Norge man kan ringe til, og snakke med en lege?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Jeg har alltid tatt 2-3 om dagen og det funker. Har gjort det på to ferier, og de siste dagene når brettet er tomt og jeg da bare har tatt 1 ila en dag kommer mensen med en gang. Det er 2-3 som er riktig, så rart at legen ikke vet det.. Anonymkode: a2eb7...c82
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg har alltid tatt 2-3 om dagen og det funker. Har gjort det på to ferier, og de siste dagene når brettet er tomt og jeg da bare har tatt 1 ila en dag kommer mensen med en gang. Det er 2-3 som er riktig, så rart at legen ikke vet det.. Anonymkode: a2eb7...c82 Mistenker det er derfor også, synes det er dumt. Bør jeg fortsette å ta kuren? Eller stoppe? Anonymkode: e7804...92e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå