Gå til innhold

Innekatt eller utekatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du valgt? 

Jeg vurderer utekatt, for katten sin skyld. Men samtidig... mennesker er ondskapsfulle og torturerer katter. Stygge kjerringer stjeler andres katter og mater dem slik at de aldri kommer hjem. De blir påkjørt og kastet i en grøft som om de ikke betyr noe. Evig bekymring om katten kommer hjem.... er det verdt det eller burde man gå for innekatt for tryggheten sin skyld? 

Anonymkode: 05687...713

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hold den inne, tryggere for katten og bedre for miljøet.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Desverre er gleden katten har ute for stor til at jeg klarer å nekte pus det. Planen var innekatt, men han kom seg ut en dag og etter det sto han på døra å skrek konstant. 

Ville valgt innekatt. Bekymrer meg konstant for den katta når han er ute. Mye slåssing mellom hannkatt her jeg bor.

Bor landlig, så tipper det er noen ukastrerte gutter her.

Anonymkode: 16bce...0b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Utekatt med gps rundt halsen.

Anonymkode: 0b9f4...c59

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hvor en bor og hvordan en bor, tenker jeg. 

Anonymkode: 5e38a...59b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Våre er innekatter med stort utebur. Der får de frisk luft, gress og sol, og fanger en og annen mus som forviller seg inn, samtidig som de er trygge fra biler og rev (og ikke får tak i verken småfugl eller ekorn). 

Anonymkode: af6b3...553

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Har du plass, lag luftegård til pus. Gjerne med tunnell med luke inn til huset, så den kan gå ut og inn så mye den ønsker.
Har du ikke plass i hagen, og har en balkong eller terrasse, bruk hønsenetting eller nett så pus kan gå trygt ut der i stedet.

På den måten kan du være sikker på at pus er trygg, samtidig som den får frisk luft og live katte-TV.

AnonymBruker
Skrevet

Har innekatt. Har luftegård til den og går tur med den i bånd (lærte det fra tidlig alder). Det funker fint, både jeg og katten er glad. Jeg klarer ikke bekymringen ved å la katten gå ute fritt. Min forrige katt fikk gå ute, og jeg fikk klump i magen hver gang han var ute.

Anonymkode: fe144...dcc

• Hjerte 1
Skrevet

Innekatt 😻:katt2:

• Hjerte 1
Skrevet

Har 2 innekatter. De har stor plass og flere etasjer å boltre seg i. Tar de også med ut i bånd❤️

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Innekatt er grusomt for katten, og du må gå turer med den hele tiden. Utekatt er best

Anonymkode: c0948...d03

AnonymBruker
Skrevet

Er for og i mot begge deler. Med tanke på det du skriver og trafikkerte veier, så er innehatt best. Bor man i et landlig område så er utekatt best.

Spør du en katt og den kunne svare, så vet vi godt hva svaret hadde blitt. Ingen katter velger å være ute i en liten luftegård i hagen eller å gå i bånd. Det er i så fall bare fordi de er tilvent fra de er små, og ikke vet om noe annet.

Anonymkode: 07286...c06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...