Gå til innhold

Sommertid, mange er hjemme, oppfordring; lær ungene dine hvordan man skal oppføre seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske enig, bortsett fra at jeg synes 11 var å overdrive for barnefamilier. 

Men også, alle må lære å sette grenser i egne hjem. Barn tar det man sier bokstavelig, hvis du sier "ta så mye du vil," tror de at du mener det. De skjønner ikke at det er høflighetsfraser. Så ikke lass opp hauger av kjøttkaker til nabobarna og klag etterpå.Send besøkende barn  hjem når det er middag, eller forklar tydelig hvor mye det er til hver.

Anonymkode: 535de...4c5

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg er ganske enig, bortsett fra at jeg synes 11 var å overdrive for barnefamilier. 

Men også, alle må lære å sette grenser i egne hjem. Barn tar det man sier bokstavelig, hvis du sier "ta så mye du vil," tror de at du mener det. De skjønner ikke at det er høflighetsfraser. Så ikke lass opp hauger av kjøttkaker til nabobarna og klag etterpå.Send besøkende barn  hjem når det er middag, eller forklar tydelig hvor mye det er til hver.

Anonymkode: 535de...4c5

Helt enig i at man kan sende besøk hjem. Poenget mitt var å få sløve foreldre til å ta eierskap i foreldreansvaret sitt. 😊

Anonymkode: 74d15...a5f

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja noen av synes det er hyggelig å spise med barnas venner og bli bedre kjent ;)

Anonymkode: 4d55d...be5

• Liker 6
Skrevet (endret)

Herregud, tåpeligste voksenopplæringen jeg har sett her på mange år.

Endret av Rotemor
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Mange som ikke forstår dette. 

Anonymkode: e8aea...879

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tja noen av synes det er hyggelig å spise med barnas venner og bli bedre kjent ;)

Ingen har vel sagt noe annet? Her har det vært mange venner på besøk opp igjennom, både for å leke, spise og overnatte. Det betyr likevel ikke at det alltid passer med ekstra folk til bords.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er det tåpelig?

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen har vel sagt noe annet? Her har det vært mange venner på besøk opp igjennom, både for å leke, spise og overnatte. Det betyr likevel ikke at det alltid passer med ekstra folk til bords.

Da siee du nei da, så kan vi andre gjøre som vi vil

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (5 minutter siden):

👆

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Disiplin og rammer er viktig, selv i ferien. Jeg hadde aldri latt barna mine dra ut for å leke før kl 11, om ikke jeg hadde avtalt dette med foreldrene. 

Anonymkode: 86e1e...210

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (6 minutter siden):

Den er grunnleggende, men tåpelig er den ikke. Den er til og med nødvendig, fordi det er så ufattelig mange egoistiske og dårlige foreldre der ute. 

Anonymkode: d14cd...8dc

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du misser poenget. Du gjør som du vil i ditt hus. Hvis du vil ha andres barn på besøk hele tiden - opp til deg. Men du vet ikke hva andre synes om at ditt barn omtrent flytter inn hos dem, derfor bør du ta litt ansvar om barna dine er borte store deler av dagen. Det er sløvt å omtrent være likegyldig til hva barnet driver med.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Enig. Disiplin og rammer er viktig, selv i ferien. Jeg hadde aldri latt barna mine dra ut for å leke før kl 11, om ikke jeg hadde avtalt dette med foreldrene. 

Anonymkode: 86e1e...210

Er virkelig 11 for tidlig å ringe på og spørre om noen vil være med ut for å leke? Virkelig? 
Vi får stadig vekk besøk før 11 og jeg synes det er veldig hyggelig. Barna mine er jo ganske store nå og avtaler stort sett på telefon, men da de var yngre kunne vi allerede være ferdig med skogstur eller barnetilpasset topptur kl 11. 

når står egentlig barna deres opp, dere som ikke vil la barna gå ut å leke ellers imot besøk før 11? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du misser poenget. Du gjør som du vil i ditt hus. Hvis du vil ha andres barn på besøk hele tiden - opp til deg. Men du vet ikke hva andre synes om at ditt barn omtrent flytter inn hos dem, derfor bør du ta litt ansvar om barna dine er borte store deler av dagen. Det er sløvt å omtrent være likegyldig til hva barnet driver med.

Nei du misser poenget ! Heldigvis snakker vi sammen i nabolaget , trenger ikke oppdra av en anonym på nett ;)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Dessuten er det vel litt allright for deg også, om andre voksne synes barnet ditt er høflig og veloppdragent og ikke er skrålende bavian som hiver seg over kjøleskapet ditt? Er ikke så mange som synes det er stas å få slike barn på besøk og ja, de finnes.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

F eks;

- ikke ring på hos andre tidlig på morgenen, mange liker rolige morgener og har sen frokost når det er fri (lørdag/søndag) og ferie. Uting å ringe på hos andre før kl 11. Er barna klare for å leke før den tid, er de allerede ute.

- unger MÅ ikke skrike og rope og skråle høylytt selv om de leker, spesielt ikke tidlig på dagen når andre fortsatt sover eller dere bor tett på naboer. Det er svært få som reagerer på glade barn som ler og koser seg, det er konstant skråling på høyeste volum andre reagerer negativt på - du forstår forskjellen hvis du legger litt godvilje til.

- lær barnet ditt at man ikke går ubedt inn i andres hager, heller ikke for å bruke leker som trampoliner, basseng  husker, dumper, sklier og andre ting som står der permanent. Akkurat som innendørs skal man bli invitert.

- sørg for å sjekke hvor barnet ditt er og hent det hjem til måltider. Det er ikke så mange som er interessert i å ha andres barn tilstede absolutt hele dagen og heller ikke til alle måltider. 

- er barnet ditt mye hos andre, er det på sin plass å ihvertfall innimellom være litt på tilbudssiden tilbake også. Ingen liker å føle seg utnyttet eller føle man både er uønsket barnevakt for andres barn og forsørger andres barn.

- lær ungen din enkel bordskikk, som å takke for mat, is osv, vaske hender før mat, rydde bort egen tallerken og hvordan man forsyner seg (man tar litt av alt, ikke kun åtte kjøttkaker og null poteter og grønnsaker). Og lær for guds skyld barnet å ikke snakke med mat i munnen og å ikke smatte og skaffe.

Hvis alle foreldre hadde fulgt disse rådene ville det vært fantastisk ❤️ 

Anonymkode: 074be...3a3

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei du misser poenget ! Heldigvis snakker vi sammen i nabolaget , trenger ikke oppdra av en anonym på nett ;)

Fint for deg. 😉😉

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dessuten er det vel litt allright for deg også, om andre voksne synes barnet ditt er høflig og veloppdragent og ikke er skrålende bavian som hiver seg over kjøleskapet ditt? Er ikke så mange som synes det er stas å få slike barn på besøk og ja, de finnes.

Ha ha javel!  Vi har stort sett hatt venner av barna her og klarer å si fra om noen oppfører seg dårlig 

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (22 minutter siden):

Det trengs virkelig, for det er utrolig mange voksne som tydeligvis ikke er klar for foreldrerollen.

Anonymkode: 565fa...408

• Liker 8
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...