AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Er det frihet til være den man er, inkludert å selv velge kjønn fra man er liten? Hvor går grensen for full frihet? Anonymkode: 224e6...d28 1
Maleficenta Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det frihet til være den man er, inkludert å selv velge kjønn fra man er liten? Hvor går grensen for full frihet? Anonymkode: 224e6...d28 kardemommeloven. Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill men forøvrig kan man gjøre hva man vil 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Gleder megctil de uføre og overvektige er fri Anonymkode: f202a...543 2
A-hunter Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Det betyr jo ingenting. Høres sikkert fint for folk som har "myke verdier" og som stemmer med hjertet. Men det betyr jo virkelig ingen verdens ting. Floskel, fjas og innholdsløst vissvass. Du kan putte akkurat hva du vil inn i uttrykket, det er uansett bare et tomt skall av luft. 5 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Det er vel først og fremst en nokså meningstom klisjé. Som så mange andre slagord. Anonymkode: f418d...959 4
Enda en tulling Skrevet 3. juli 2023 #6 Skrevet 3. juli 2023 Det er et politisk svada-uttrykk som brukes til å tvinge gjennom "frihet" i sammenhenger der folk flest ikke nødvendigvis ønsker denne friheten. F.eks friheten til å løpe naken rundt i gatene. Men for noen høres det kanskje fint ut, om man ikke bryr seg så mye med å tenke på innholdet. Uttrykket er i seg selv absurd, frihet er relativt og ingen er vel 100% fri, men din frihet avhenger neppe av friheten til John Smith fra New Zealand. I likhet med det like absurde "Ingen er trygg før alle er trygge" stammer dette uttrykket fra WEF og brukes gjerne av folk tilknyttet disse eller deres nyttige idioter. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #7 Skrevet 3. juli 2023 Det betyr at kampen for likestilling og menneskerettigheter, mot diskriminering og undertrykkelse angår oss alle og fortsetter så lenge det ikke er likestilling og folk fortsatt blir diskriminert og undertrykt pga sånn de er født. Det innebærer legning, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Anonymkode: 21db7...899 3 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #8 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det betyr at kampen for likestilling og menneskerettigheter, mot diskriminering og undertrykkelse angår oss alle og fortsetter så lenge det ikke er likestilling og folk fortsatt blir diskriminert og undertrykt pga sånn de er født. Det innebærer legning, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Anonymkode: 21db7...899 Nettopp! At flere her kaller uttrykket meningsløst og svada er nettopp et bevis for at uttrykket stemmer og at kampen ikke er over ennå. Anonymkode: 10964...6cd 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #9 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det betyr at kampen for likestilling og menneskerettigheter, mot diskriminering og undertrykkelse angår oss alle og fortsetter så lenge det ikke er likestilling og folk fortsatt blir diskriminert og undertrykt pga sånn de er født. Det innebærer legning, kjønn, etnisitet og funksjonsevne. Anonymkode: 21db7...899 Men.. når er man fri? Er det når man får leve fullt ut det man føler seg som? Anonymkode: 224e6...d28
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #10 Skrevet 3. juli 2023 du er helt fri når du dør. Da kan du endelig forlate kroppen og bli fri Anonymkode: 344cd...d52 1
A-hunter Skrevet 3. juli 2023 #11 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): du er helt fri når du dør. Da kan du endelig forlate kroppen og bli fri Anonymkode: 344cd...d52 Og skattegjelden 😉
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #12 Skrevet 3. juli 2023 Tåpelig utsagn, heldigvis ikke noe jeg gidder å forholde meg til. Jeg er fri, hva andre er er ikke mitt problem. Anonymkode: f8200...ca4 1
Million Skrevet 3. juli 2023 #13 Skrevet 3. juli 2023 Hva det betyr? Da får du lese mer om borgerrettighetskampen på 60-70 tallet. Det utsagnet er direkte oversatt og kommer fra Fannie Lou Hamer, borgerrettighetsforkjemper og leder i USA: “Nobody’s Free Until Everybody’s Free,”: Speech Delivered at the Founding of the National Women’s Political Caucus, Washington, D.C., July 10, 1971 2
Topsi Skrevet 3. juli 2023 #14 Skrevet 3. juli 2023 Første gang jeg hørte det begrepet var i en demonstrasjon mot Tyrkias brutale angrep på Afrin i Syria, husker jeg synes det var et fint begrep 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men.. når er man fri? Er det når man får leve fullt ut det man føler seg som? Anonymkode: 224e6...d28 Jeg svarte ganske konkret på det. Det er når man ikke blir utsatt for diskriminering, hets og menneskerettighetsbrudd på grunn av den man er født som. Anonymkode: 21db7...899
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå