AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 tror det er fritt fram å sende barna sine hit for å leke. Våre egne barn må vente i kø for å huske, hoppe eller sparkesykle på sine egne ting, og hvis de er ‘duster’ og krever sine egne saker, får de jammen høre det. Det er blitt så utfordrende at jeg vurderer å pakke det bort, for jeg orker ikke være politi og delegere hvem sin tur det er på trampolina. Åh, sliten og lei. Flere som opplever dette? (Og før dere begynner, vi har snakket med foreldrene, vi har snakket med ungene, men det gjentar seg og gjentar seg og gjentar seg.) Anonymkode: c2cf8...7df 5 14
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Selg eller gi det vekk på Finn.no Anonymkode: c8784...18d 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 2. juli 2023 Send naboens unger hjem hver eneste gang. Anonymkode: 49d79...0d7 76 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #4 Skrevet 2. juli 2023 Fortsett med å send nabobarna bort og si at de må vente på invitasjon Anonymkode: da407...96f 64 7
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #5 Skrevet 2. juli 2023 Jeg hadde samme problem, og etter x antall ganger med irritasjon over flekke nabounger/voksne så ble reglene slik at nabounger fikk leke hvis mine barn inviterte de med seg hjem. Kom nabobarna på eget iniativ ble de umiddelbart sendt hjem. Anonymkode: a1f09...c53 67 1 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Si til foreldrene at barna deres ikke bare kan løpe inn i hagen deres. De skal ikke la barna gjøre det Anonymkode: b56ce...7a1 19
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Skjedde tidvis her og da barna var mindre. Må bare stå på deres og si at utstyret ikke er fritt frem å bruke og kun kan brukes hvis barna deres ønsker å leke sammen med disse barna. Man er da ikke en offentlig lekeplass selv om man har trampoline! Det er så mange slappe foreldre der ute som overhode ikke følger med på barna og som ikke lærer barna en så enkel ting som at man faktisk spør andre om man skal leke sammen, man går virkelig ikke bare inn i andres hager og leker. Anonymkode: e68fc...c2d 17 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selg eller gi det vekk på Finn.no Anonymkode: c8784...18d Ja, så smart! Ungene som eier utstyret må da for fader få lov å bruke egne leker. Anonymkode: e68fc...c2d 32 1 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 En viktig greie her er jo også om de skader seg på deres tomt og lekesaker. Så enig om at de må ha invitasjon. Anonymkode: e9f45...108 23 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg hadde samme problem, og etter x antall ganger med irritasjon over flekke nabounger/voksne så ble reglene slik at nabounger fikk leke hvis mine barn inviterte de med seg hjem. Kom nabobarna på eget iniativ ble de umiddelbart sendt hjem. Anonymkode: a1f09...c53 Dette var en god strategi. Anonymkode: 3c740...a22 6 1 1
rampeguri Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 Sett iallefall hengelås på sikkerhetsnettet på trampolina så de ikke får opp glidelåsen selv. 12 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 Greia er at de ser våre barn på trampolina, huskene eller hva det må være, og kommer i snakk og lek med dem på eget initiativ. Jeg kan ikke stå som vakt på eiendommen og jage barna fordi jeg ikke har invitert dem. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til i praksis. Jeg har allerede snakket med foreldrene, og jeg har allerede snakket med barna. Problemet melder seg først når de utenforstående barna krever huska, eller krever trampolina, fordi det er ‘URETTFERDIG!’ at min sønn hopper og han han må vente. Ts Anonymkode: c2cf8...7df 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 Hadde det vært min hage med leker hadde jeg latt nabobarna leke der. Ikke for å ødelegge forventninger men sånne lekeapparater mister fort interessen blant egne unger også, bortsett fra trampoline da. Det støtter jeg hengelås og tydelig regel-plakat, laminert og med illustrasjoner, av sikkerhetshensyn. Når det er sagt, hadde jeg gitt klar beskjed til mine egne unger om å vente på invitasjon før de brukte de apparatene. Det er jo frekt å gå inn på andres hage, uansett,og det får barna klar melding om fra de begynner å bevege seg ute selv. Det forstår selv barnehagebarn. Anonymkode: a893a...c98 9 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Greia er at de ser våre barn på trampolina, huskene eller hva det må være, og kommer i snakk og lek med dem på eget initiativ. Jeg kan ikke stå som vakt på eiendommen og jage barna fordi jeg ikke har invitert dem. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til i praksis. Jeg har allerede snakket med foreldrene, og jeg har allerede snakket med barna. Problemet melder seg først når de utenforstående barna krever huska, eller krever trampolina, fordi det er ‘URETTFERDIG!’ at min sønn hopper og han han må vente. Ts Anonymkode: c2cf8...7df Hvor gamle er barna? Kan du i en overgangsperiode være litt på og gå inn og sette grenser når nabobarna tar over? Anonymkode: fc07f...dd0 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 Enten lar dere alle barna få leke eller så pakker dere det vekk. Dere skaper et enormt og tydelig klasseskille barna rammes av og må tenke litt over hva slags signaler dere sender ut og hvordan dere former egne og andres barn! Anonymkode: 13a9e...adc 8
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #16 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enten lar dere alle barna få leke eller så pakker dere det vekk. Dere skaper et enormt og tydelig klasseskille barna rammes av og må tenke litt over hva slags signaler dere sender ut og hvordan dere former egne og andres barn! Anonymkode: 13a9e...adc Hæ? Anonymkode: 10c90...039 62 1 15
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #17 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Enten lar dere alle barna få leke eller så pakker dere det vekk. Dere skaper et enormt og tydelig klasseskille barna rammes av og må tenke litt over hva slags signaler dere sender ut og hvordan dere former egne og andres barn! Anonymkode: 13a9e...adc 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: e68fc...c2d 44 1 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor gamle er barna? Kan du i en overgangsperiode være litt på og gå inn og sette grenser når nabobarna tar over? Anonymkode: fc07f...dd0 Våre fire barn er 8, 10 og 12 år. Ts Anonymkode: c2cf8...7df
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #19 Skrevet 2. juli 2023 Hvis du er skikkelig modig, så kjøp inn grillmat, og så setter dere dere i hagen til én av naboene som har grill, og har grillfest dere og ungene og gjerne noen venner av dere. Anonymkode: 971b9...966 46 1 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Greia er at de ser våre barn på trampolina, huskene eller hva det må være, og kommer i snakk og lek med dem på eget initiativ. Jeg kan ikke stå som vakt på eiendommen og jage barna fordi jeg ikke har invitert dem. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til i praksis. Jeg har allerede snakket med foreldrene, og jeg har allerede snakket med barna. Problemet melder seg først når de utenforstående barna krever huska, eller krever trampolina, fordi det er ‘URETTFERDIG!’ at min sønn hopper og han han må vente. Ts Anonymkode: c2cf8...7df Neste gang du hører en eneste sånn "urettferdig" eller noe i den gaten, så går du ut og sender naboungene rett hjem. Og ikke gidd å pakke det inn, bare si ting rett ut "du kommer hit uten å være invitert, og uten at vi vil ha deg her. Du har ingen rett til å fortelle mine barn, som faktisk er de som bor her og som eier lekene at du skal bruke dem og at de må la deg slippe til. Du får gå hjem til dine egne foreldre og be dem kjøpe trampoline til deg fremfor å trenge det på oss. GÅ HJEM!" og så føyser du ungen ut porten, det er det eneste som fungerer. Frekke nabounger der foreldrene har fått beskjed uten å ta grep på snakkes tydelig til. AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Enten lar dere alle barna få leke eller så pakker dere det vekk. Dere skaper et enormt og tydelig klasseskille barna rammes av og må tenke litt over hva slags signaler dere sender ut og hvordan dere former egne og andres barn! Anonymkode: 13a9e...adc TS er ikke ansvarlig for alle de andre barna, hun er ansvarlig for sine egne. Er du en av disse ubrukelige foreldrene som har skaffet deg unger men nå ikke har råd til å tilby dem leker og opplevelser, ja da må du nesten ta det på egen kappe. De som evner å planlegge og ikke få unger de ikke har råd til, er ikke ansvarlig for pakk uten planleggingsevne slik som deg. Anonymkode: b61b0...455 34 1 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå