Gå til innhold

Er det bare skeive som går i pride-tog?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mange streite som også går i toget  som supportere?

Politiet hadde egen  fane. Representerer de de homofile i bransjen?

Ville dere gått i toget som hetero?

Litt forvirret over opplegget 

Anonymkode: 061c0...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er alle slags folk der, alle er velkommen. 

Anonymkode: 677ac...028

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er for alle som vil.

Anonymkode: 9bbd9...029

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Pride festen i oslo, er kanskje den desidert beste festen i hovedstaden vår gjennom hele året. Hilsen streit mann 33, bare å kose seg :)

Anonymkode: 638b9...800

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg gikk selv i paraden og er hetero, men er polyamorøs så går under pride det også :) 

Anonymkode: c3680...443

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært frivillig for homodagene som det het den gang da for mange år siden før pride ble så stort som det er nå- og jeg er hetro. Jeg har gått i tog både på lasteplan da jeg var venn med mange av de som drev utestedet for homofile og lesbiske, jeg har mange venner som er skeiv, homo, bi etc. Jeg elsker folkefester og det å faktisk ha det gøy er jeg tilhenger av:jepp: I år gjekk jeg ikke da det ikke passet men jeg har gått i alle år ellers. Sjefen min som er hetro går, politiet, skoler, buekorps her i Bergen lager liv i toget, sykepleiere, brannvesen, LO...  Mange går helt uavhengig av legning. En må ikke være homofil for å støtte opp om arrangementet, støtte rettigheter, ha det gøy og vise solidaritet 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er streit, jeg gikk sammen med homofile venner. Mange streite går i solidaritet, (noen bare fordi det er gøy og instavennlig 😄). Jeg så en egen fane for «Streite menn for homofiles rettigheter», fint å se 😊 Jeg er ikke spesielt politisk interessert, politikk har til en viss grad blitt en farse, for meg koker det ned til at jeg ikke forstår at det er mulig å være i mot kjærlighet. Samtidig vokste jeg opp på et mindre sted på 80-tallet; vi var definitivt ikke særlig opplyste og tolerante. Jeg lærte heldigvis fort da jeg flyttet til Oslo.

Jeg vet det er mange andre pågående diskusjoner enn «Love is love», men ingen kan påstå at det ikke fortsatt er en god del som ganske enkelt lar seg provosere av at noen er skeive, i hvert fall at de er synlige. Eller som tror at barn tar skade av å bli opplyste, eller å bli lest for av en drag queen. Homo brukes fortsatt som et skjellsord fra tidlig alder, har selv hørt smågutter på 8-10 år kalle hverandre «jævla homo», dette er i Oslo. Det kjennes som om verden går feil vei, vi blir dummere og mer trangsynte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, venner og familie går også som støtte❤️

Og andre som vil

Anonymkode: 98bee...5f3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan er det i pride parken? Det er vel skeive som står i bodene. Er andre ansatte som feks politi, vektere, servitører også skeive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Er veldig mange hetro der også. Vi er positive til mangfoldet i samfunnet og ønsker å vise støtte ved å være godt synlige og tydelige i vårt budskap om at vi er positive til det. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Minst halvparten om ikke fler er hetero supportere :)

Pride handler om likeverd og menneskerettigheter så det er akkratt som andre arrangementer f eks demo til støtte for fattige er jo ikke sånn at bare fattige er der men flest vanlige folk som støtter , eller Ukraina eller dyrevern, Black lifes matter masse hvite supportere osv. 

Anonymkode: 0d1c3...f76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan er det i pride parken? Det er vel skeive som står i bodene. Er andre ansatte som feks politi, vektere, servitører også skeive?

Det er over 500 frivillige personer i forbindelse med pride park. Sikkert noen skeive og sikkert mange hetero 

Anonymkode: 0d1c3...f76

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har gått i paraden flere ganger og er både hetro og cis. Ikke har jeg noen spennende kinks eller annet heller. Jeg er veldig vanilje og A4. Jeg har gått i praden for å være der som alliert og støtte. For eksempel har jeg alltid prøvd å gå nærmest folkemengdene i tilfelle ubehagelige folk slenger med leppa. 

Anonymkode: de714...a0a

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva får de som er hetero ut av å gå i en parade som ikke er for deres rettigheter?

Anonymkode: 6f788...9ac

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva får de som er hetero ut av å gå i en parade som ikke er for deres rettigheter?

Anonymkode: 6f788...9ac

Så i din bitte bitte lille mikroskopiske verden så klarer du bare å se frem til din egen nesetipp? Aldri lengre? Du bryr deg kun om dine rettigheter, det du har krav på, det du skal ha her i verden..

Vel du om det..

Andre klarer kanskje å se litt lengre enn dette. 

Viss alle menn tenkte det samme som deg hadde vi kvinner aldri hatt de rettigheter som vi har i dag, viss hvite aldri tok et standpunkt i slave og segregering spørsmålet og så litt lengre enn sin egen nesetipp hadde vi dessverre hatt slavehandel i store omfang den dag i dag. Viss alle bare fulgte Hitler blindt og aldri tok til motmæle hadde det vært en annen verden i dag. Men folk gjorde dette, folk det ikke gjalt sto opp for boe, fordi det var rett uavhengig av hvem det gjalt. Fordi en klarte å se litt lengre enn seg selv, og hva en selv har krav og rett på og så kan det bare være med alle de andre. 

Det er like viktig for meg at mine venner har det trygt og godt som at jeg har det trygt og godt i kjærlighetslivet mitt. Andres rettigheter betyr faktisk noe for meg, selv om du gir faen...

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det mange streite som også går i toget  som supportere?

Politiet hadde egen  fane. Representerer de de homofile i bransjen?

Ville dere gått i toget som hetero?

Litt forvirret over opplegget 

Som hetero mann kunne det ikke falt meg inn. Det er vel ikke et eneste menneske i verden som ville gått i tog for mine rettigheter til å oppleve kjærlighet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
DelvisPresley skrev (14 minutter siden):

Som hetero mann kunne det ikke falt meg inn. Det er vel ikke et eneste menneske i verden som ville gått i tog for mine rettigheter til å oppleve kjærlighet.

Er man hvit hetero mann som oss, så blir man angrepet fra alle kanter så fort man er litt uenig rundt alt dette pridestyret, og mange andre ting.

Anonymkode: 162fb...f24

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er man hvit hetero mann som oss, så blir man angrepet fra alle kanter så fort man er litt uenig rundt alt dette pridestyret, og mange andre ting.

Anonymkode: 162fb...f24

Vi blir angrepet bare fordi vi eksisterer.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...