Gå til innhold

Streptokokkinfeksjon uten "vanlige" symptomer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen har streptokokker i halsen og begynte på penicillin i går. Han hadde ikke "vanlig" streptokokkvondt (vi har begge hatt det flere ganger før), men testen var utvilsomt positiv.

Jeg sitter i dag med en litt "tjukk" følelse mellom hals og nese, på et vis. Pleier ikke ha det sånn. I tillegg er jeg rød i kinnene og har litt generell sykdomsfølelse, men jeg har ikke antydning til feber.

Hvor sannsynlig/usannsynlig er det at jeg har streptokokker? Altså, jeg har jo ikke sånn vondt i halsen jeg har hatt de andre gangene jeg har hatt det, men samtidig er det litt påfallende at jeg har en "rar" følelse i området bak nesa/øverst i svelget og samtidig ikke føler meg bra?

Føles dumt å troppe opp for å teste meg på grunnlag av dette, men samtidig skal jeg på jobb i morgen et sted man ikke bør komme med aktive infeksjoner.... Er ikke så opptatt av meg selv i dette, men mer å ikke ta med meg noe på jobb jeg burde skjønt at jeg ikke skulle....

Anonymkode: ce327...5d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Streptokokker er en relativt vanlig del av normalfloraen, så det kan du godt ha alltid uansett. Du kan også ha streptokokker i halsen som ikke gir infeksjon, samtidig med en virusinfeksjon som gir symptomene.Screenshot_20230702_120256_Chrome.thumb.jpg.5aab019b2f913442280996a0c65803cb.jpg

Anonymkode: 6ff65...7f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...