AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Del Skrevet 2. juli 2023 Jeg klarer i perioder ikke å spise, pga ekstrem kvalme. Men må jo ha næring; jeg sliter med å holde vekten oppe. Har magesår og skal trolig ta sibo test(må spare til den først da det off.ikke dekker dette). Synes de næringsdrikkene på apoteket smaker høgg, og tar gjerne imot tips til noe bedre. Pga lang reise til behandling og ofte hotell uten minibar(!) må det være god holdbarhet. Må være gluten og melkefritt. Synes det er rart at jeg ikke får dette på blå resept, men men…er vandt med å betale ganske mye når det gjelder helsen min😏 Anonymkode: c4fcb...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Del Skrevet 2. juli 2023 Synes nutridrink multifibre er god, den med jordbærsmak Anonymkode: 03969...544 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Del Skrevet 2. juli 2023 Ehrmann Foodie - coffe macchiato style Anonymkode: 24650...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ehrmann Foodie - coffe macchiato style Anonymkode: 24650...10c Jeg googlet denne, men det står 77% melk(?) Anonymkode: c4fcb...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg klarer i perioder ikke å spise, pga ekstrem kvalme. Men må jo ha næring; jeg sliter med å holde vekten oppe. Har magesår og skal trolig ta sibo test(må spare til den først da det off.ikke dekker dette). Synes de næringsdrikkene på apoteket smaker høgg, og tar gjerne imot tips til noe bedre. Pga lang reise til behandling og ofte hotell uten minibar(!) må det være god holdbarhet. Må være gluten og melkefritt. Synes det er rart at jeg ikke får dette på blå resept, men men…er vandt med å betale ganske mye når det gjelder helsen min😏 Anonymkode: c4fcb...359 Du har ikke en alvorlig sykdom som tilsier at du oppfyller kriteriene til å få dette dekket via blå resept ordningen,så ikke rart Anonymkode: 32294...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg googlet denne, men det står 77% melk(?) Anonymkode: c4fcb...359 Anonymkode: 24650...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 24650...10c Anonymkode: 24650...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Del Skrevet 2. juli 2023 Takk for bildene; ser den er laktosefri(melkesukker)🥰Men vet du om den inneholder kasein(melkeprotein)? Anonymkode: c4fcb...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du har ikke en alvorlig sykdom som tilsier at du oppfyller kriteriene til å få dette dekket via blå resept ordningen,så ikke rart Anonymkode: 32294...eaf Det føles alvorlig når jeg raser i vekt og mor og søster bor på skift hos meg og steller, da jeg ikke klarer å handle, lage mat, dusje mm når det er som verst. Sist heftige runde pågikk dette 4 mnd, og jeg var veldig redd. Anonymkode: c4fcb...359 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for bildene; ser den er laktosefri(melkesukker)🥰Men vet du om den inneholder kasein(melkeprotein)? Anonymkode: c4fcb...359 Jeg er ikke den du siterte, men den er nok ikke melkefri. Det eneste du kan drikke er helt juicebaserte næringsdrikke. Det er da provide xtra-serien og preop, men sistnevnte inneholder veldig lite kalorier. Ingen av delene er fullverdige. Det offentlige dekker SIBO-test da jeg selv har gjort denne offentlig. Anonymkode: 03c3f...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Del Skrevet 2. juli 2023 Du kan vel forresten også drikke denne: https://www.apotek1.no/produkter/nutridrink-plantbased-mang-pas-950545p?gad=1&gclid=Cj0KCQjwwISlBhD6ARIsAESAmp48HupnR9LvzvDgez5U3xNjp-HnnlZ4HT_KPCW22qM2ECGdOGUylFAaAlxREALw_wcB Anonymkode: 03c3f...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Del Skrevet 2. juli 2023 https://www.gymgrossisten.no/flak-ehrmann-foodie-maltidsersattning-400-ml-kaffe-macchiato/FP01-403.html Anonymkode: 24650...10c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det føles alvorlig når jeg raser i vekt og mor og søster bor på skift hos meg og steller, da jeg ikke klarer å handle, lage mat, dusje mm når det er som verst. Sist heftige runde pågikk dette 4 mnd, og jeg var veldig redd. Anonymkode: c4fcb...359 Hva du føler og hva regelverket faktisk tilsier er to forskjellige ting. Anonymkode: 32294...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er ikke den du siterte, men den er nok ikke melkefri. Det eneste du kan drikke er helt juicebaserte næringsdrikke. Det er da provide xtra-serien og preop, men sistnevnte inneholder veldig lite kalorier. Ingen av delene er fullverdige. Det offentlige dekker SIBO-test da jeg selv har gjort denne offentlig. Anonymkode: 03c3f...3af Jeg ble nylig avvist både på Haukeland og Ullevål…🤨 Anonymkode: c4fcb...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hva du føler og hva regelverket faktisk tilsier er to forskjellige ting. Anonymkode: 32294...eaf Ja dessverre. Vurderer å flytte til et land der det er billig å bo, kjøpe seg hjemmehjelp mm. For jeg ser ærlig talt mørkt på fremtiden. Har flere sykdommer og smertetilstander, men ingen rett på hjelp. Ufør strekker ikke så langt. Min mor er gammel, og jeg er selv lei av å være en byrde. Anonymkode: c4fcb...359 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #16 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja dessverre. Vurderer å flytte til et land der det er billig å bo, kjøpe seg hjemmehjelp mm. For jeg ser ærlig talt mørkt på fremtiden. Har flere sykdommer og smertetilstander, men ingen rett på hjelp. Ufør strekker ikke så langt. Min mor er gammel, og jeg er selv lei av å være en byrde. Anonymkode: c4fcb...359 Om det skal være opp til hver enkelt pasient å vurdere om man har krav på det eller kan vi jo bare droppe regelverk,prioriteringsveiledere,søknader,henvisninger osv osv Anonymkode: 32294...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Om det skal være opp til hver enkelt pasient å vurdere om man har krav på det eller kan vi jo bare droppe regelverk,prioriteringsveiledere,søknader,henvisninger osv osv Anonymkode: 32294...eaf Har du et godt forslag da? når man er så syk i flere mnd at man må ha hjelp til det meste, men ikke har krav på bpa. Men heller ikke økonomi til hjemmehjelp som har en egenandel på 2-300kr. Eller penger til alt mulig man normalt sett skal klare selv, eller få hjelp fra familie til. Min mor og søster bor 5 timer unna, og kan ikke svinte innom i hverdagen. Har ingen andre. Anonymkode: c4fcb...359 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg klarer i perioder ikke å spise, pga ekstrem kvalme. Men må jo ha næring; jeg sliter med å holde vekten oppe. Har magesår og skal trolig ta sibo test(må spare til den først da det off.ikke dekker dette). Synes de næringsdrikkene på apoteket smaker høgg, og tar gjerne imot tips til noe bedre. Pga lang reise til behandling og ofte hotell uten minibar(!) må det være god holdbarhet. Må være gluten og melkefritt. Synes det er rart at jeg ikke får dette på blå resept, men men…er vandt med å betale ganske mye når det gjelder helsen min😏 Anonymkode: c4fcb...359 Enig i at næringsdrikken smaker høgg. Ikke er de billige heller. Det vi gjorde for vår mor (dette er over 5 år siden nå) var å erstatte noen av næringsdrikkene med hjemmelaget smoothie. Brukte havremelk og bittelitt juice, i tillegg til en gulrot, banan og eple. Hadde fryseren full av frosne bær og slikt, og varierte derfor med hva vi hadde i av: spinat (koster 12 kroner), jordbær, bringebær, blåbær osv. Frøs også ned frisk peppermynte-blad og brukte noen ganger. Dette er fint mot kvalme. God bedring, TS ❤️ Anonymkode: 12a7c...937 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du et godt forslag da? når man er så syk i flere mnd at man må ha hjelp til det meste, men ikke har krav på bpa. Men heller ikke økonomi til hjemmehjelp som har en egenandel på 2-300kr. Eller penger til alt mulig man normalt sett skal klare selv, eller få hjelp fra familie til. Min mor og søster bor 5 timer unna, og kan ikke svinte innom i hverdagen. Har ingen andre. Anonymkode: c4fcb...359 VG-tipset? Anonymkode: 12a7c...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Del Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig i at næringsdrikken smaker høgg. Ikke er de billige heller. Det vi gjorde for vår mor (dette er over 5 år siden nå) var å erstatte noen av næringsdrikkene med hjemmelaget smoothie. Brukte havremelk og bittelitt juice, i tillegg til en gulrot, banan og eple. Hadde fryseren full av frosne bær og slikt, og varierte derfor med hva vi hadde i av: spinat (koster 12 kroner), jordbær, bringebær, blåbær osv. Frøs også ned frisk peppermynte-blad og brukte noen ganger. Dette er fint mot kvalme. God bedring, TS ❤️ Anonymkode: 12a7c...937 Takk🥰Jeg pleier å lage smoothie, men i perioder tåler jeg ikke de heller🫣Og pga en del reise til behandling må jeg ha noe som holder seg 1-2 dager. Har drukket en del kraft(min mor lager det) som jeg tåler godt. Buljong tror jeg er bra for magen?😌 Anonymkode: c4fcb...359 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå