AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Beklager langt innlegg.. jeg må bare få det ut😢 Min bror og svigerinne er glade i å reise og snakker ofte om at barn ikke skal være en hindring for å pleie kjærligheten. De reiser ofte uten barna men somregel er det langweekender. Jeg har passet barna deres mye. I år har de feilberegnet ferien slik at de står uten barnepass en uke fordi barnehagen plutselig krevde at de måtte ta ut ferie. Jeg har jo lurt litt på hvor mye ferie de egentlig har siden de kan ta ut så mye uten barna men har ikke lagt meg borti det. nå vil de at jeg skal bruke min siste ferieuke til å passe barna og mener jeg sier nei av misunnelse. (Jeg har kommet med et stikk en gang, ja jeg var kanskje litt misunnelig fordi de hadde den muligheten, men de bruker dette mot meg nå.) (Min mann og jeg har delt ferien vår en del så jeg er alene med barna den uka og de har fått lov å invitere en venn hver for å bli med på hytta. De gleder seg enormt til det. Så selv om vi ikke har store planer så har vi planer som logistikkmessig ikke er forenlige med å passe barn.) hvordan løser vi dette uten å ødelegge familieforholdet? Anonymkode: 45da5...be6 7 15 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 2. juli 2023 Sier nei. Hvis de velger å ødelegge familieforholdet av den grunn så er det opp til dem, og ikke din skyld. Anonymkode: 6d475...beb 75 24
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 2. juli 2023 Du sier fra på en fin men tydelig måte at du dessverre ikke kan passe barna, da dere har andre planer. Dette er deres problem, ikke ditt. Din bror og svigerinne er egoistiske og frekke. Anonymkode: 2010a...1f0 54 2 19
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Du sier nei, enkelt og greit. Noen mennesker har ingen sperrer for hva de kan be om av tjenester fra andre. Min svoger med kone er like: de er på farten hele tiden, og bruker både besteforeldre og andre til barnevakt hele tiden. Jeg skjønner ærlig talt ikke hvordan de får seg til å spørre så ofte (at de ønsker å være så mye borte fra barna er jo en annen diskusjon). Jeg har bare begynt å si at det ikke passer (ikke alltid det er sant heller). Men jeg gidder faktisk ikke bruke masse av min fritid på å passe andres unger. I ditt tilfelle så har dere allerede lagt planer. Da sier du bare det: dere har planer så dette går ikke. Så får de bli så sure de bare vil - dette er virkelig ikke ditt problem. Anonymkode: e3953...583 15 1 10
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Dette var nesten en helt lik tråd som denne uken har gått med en annen som hadde bror med tilsvarende ønske. Dette er enkelt - bare si nei. Du har ferie. Anonymkode: bd679...edd 11 7
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beklager langt innlegg.. jeg må bare få det ut😢 Min bror og svigerinne er glade i å reise og snakker ofte om at barn ikke skal være en hindring for å pleie kjærligheten. De reiser ofte uten barna men somregel er det langweekender. Jeg har passet barna deres mye. I år har de feilberegnet ferien slik at de står uten barnepass en uke fordi barnehagen plutselig krevde at de måtte ta ut ferie. Jeg har jo lurt litt på hvor mye ferie de egentlig har siden de kan ta ut så mye uten barna men har ikke lagt meg borti det. nå vil de at jeg skal bruke min siste ferieuke til å passe barna og mener jeg sier nei av misunnelse. (Jeg har kommet med et stikk en gang, ja jeg var kanskje litt misunnelig fordi de hadde den muligheten, men de bruker dette mot meg nå.) (Min mann og jeg har delt ferien vår en del så jeg er alene med barna den uka og de har fått lov å invitere en venn hver for å bli med på hytta. De gleder seg enormt til det. Så selv om vi ikke har store planer så har vi planer som logistikkmessig ikke er forenlige med å passe barn.) hvordan løser vi dette uten å ødelegge familieforholdet? Anonymkode: 45da5...be6 Det er jo ikke ditt problem at de har «feilberegnet « ferien sin . Høres litt ut som min eks -svigerinne , som alltid tok som en selvfølge at jeg stilte opp som barnepike . Jeg ser på sånne folk som egoistiske utnyttere , å er ikke veldig redd for å «skuffe « de . Våg å si nei å stå i de ubehagelige følelsene ( både dine og hennes ) . Si nei , at logostikkmessig passer det ikke . At du har lovet dine barn ( pluss venn ) hyttetur i siste ferieuke . Å at du ikke har kapasitet eller plass til flere . Tål at de blir skuffet / sure . 21 3
Nutz Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 Her er det helt innafor å si nei uten å få dårlig samvittighet. Dette er ikke ditt problem. Si det som det er, at du har planer og har gledet deg til å dra på hytta. Det må da være lov å nyte egen ferie som man han jobbet så lenge for å få. 13 1 6
Vimsa84 Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 passer det ikke, så passer det ikke. Enkelt å greit. Ikke ditt problem at de har feilberegnet... 10 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 Du er misunnelig?🤣🤣🤣 På hva da, liksom? At de har mulighet til å dra på ferie? For nei, de har jo ikke mulighet til det, de har barn de må ta hensyn til. Og jeg har ikke ord for hvor barnslig og umodent det er å svare noen på den måten når man spør om barnevakt. Ens egne barn er faktisk 100% ens eget ansvar. Andre er ikke slemme eller dumme fordi de ikke tar ansvar for dine barn. Anonymkode: f9ce7...623 14 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 Dere sier jo bare "Åå nei, det var dumt! Vi kan dessverre ikke passe, vi reiser bort den uka". Ferdig. Anonymkode: 506ec...f6a 19 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du er misunnelig?🤣🤣🤣 På hva da, liksom? At de har mulighet til å dra på ferie? For nei, de har jo ikke mulighet til det, de har barn de må ta hensyn til. Og jeg har ikke ord for hvor barnslig og umodent det er å svare noen på den måten når man spør om barnevakt. Ens egne barn er faktisk 100% ens eget ansvar. Andre er ikke slemme eller dumme fordi de ikke tar ansvar for dine barn. Anonymkode: f9ce7...623 Spikeren på hodet! Anonymkode: 2010a...1f0 2
Gjest theTitanic Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Beklager langt innlegg.. jeg må bare få det ut😢 Min bror og svigerinne er glade i å reise og snakker ofte om at barn ikke skal være en hindring for å pleie kjærligheten. De reiser ofte uten barna men somregel er det langweekender. Jeg har passet barna deres mye. I år har de feilberegnet ferien slik at de står uten barnepass en uke fordi barnehagen plutselig krevde at de måtte ta ut ferie. Jeg har jo lurt litt på hvor mye ferie de egentlig har siden de kan ta ut så mye uten barna men har ikke lagt meg borti det. nå vil de at jeg skal bruke min siste ferieuke til å passe barna og mener jeg sier nei av misunnelse. (Jeg har kommet med et stikk en gang, ja jeg var kanskje litt misunnelig fordi de hadde den muligheten, men de bruker dette mot meg nå.) (Min mann og jeg har delt ferien vår en del så jeg er alene med barna den uka og de har fått lov å invitere en venn hver for å bli med på hytta. De gleder seg enormt til det. Så selv om vi ikke har store planer så har vi planer som logistikkmessig ikke er forenlige med å passe barn.) hvordan løser vi dette uten å ødelegge familieforholdet? Anonymkode: 45da5...be6 Da sier du nei fordi du er opptatt. Det er ko sant. Du har lovet barna dine en venn hver på hytta. Og ignorerer sutring. De lærer aldri å planlegge hvis du alltid er der til å redde dem.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 22 minutter siden, AnonymBruker said: nå vil de at jeg skal bruke min siste ferieuke til å passe barna og mener jeg sier nei av misunnelse. Anonymkode: 45da5...be6 Bare den setningen der er jo nok til å takke nei for all fremtid. Makan til frekkhet. Anonymkode: c88c8...da2 13 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Beklager langt innlegg.. jeg må bare få det ut😢 Min bror og svigerinne er glade i å reise og snakker ofte om at barn ikke skal være en hindring for å pleie kjærligheten. De reiser ofte uten barna men somregel er det langweekender. Jeg har passet barna deres mye. I år har de feilberegnet ferien slik at de står uten barnepass en uke fordi barnehagen plutselig krevde at de måtte ta ut ferie. Jeg har jo lurt litt på hvor mye ferie de egentlig har siden de kan ta ut så mye uten barna men har ikke lagt meg borti det. nå vil de at jeg skal bruke min siste ferieuke til å passe barna og mener jeg sier nei av misunnelse. (Jeg har kommet med et stikk en gang, ja jeg var kanskje litt misunnelig fordi de hadde den muligheten, men de bruker dette mot meg nå.) (Min mann og jeg har delt ferien vår en del så jeg er alene med barna den uka og de har fått lov å invitere en venn hver for å bli med på hytta. De gleder seg enormt til det. Så selv om vi ikke har store planer så har vi planer som logistikkmessig ikke er forenlige med å passe barn.) hvordan løser vi dette uten å ødelegge familieforholdet? Anonymkode: 45da5...be6 Du sier nei! Du har planlagt ferien, og det er ikke bare å ta med seg flere barn. Om du så ikke hadde planlagt ferien så er du i din fulle rett til å si nei. Sett grenser for deg selv! Å kalle deg misunnelig er en hersketeknikk du ikke må bite på. Makan til frekke folk. Si nei, og legg til at neste gang får de planlegge ferien bedre, og ikke gjøre det til ditt problem. Anonymkode: c679a...24a 13 1
Cata Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 Si nei. Du har planer den uka og dermed passer det ikke. 5
Blåttvann Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 Folk er så sykt frekke. 😳 Hvorfor få barn når du ikke vil ha ansvaret, det er på en måte den største delen av det å bli foreldre. 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 Er dette oppdaget nå? Så seint? Har ikke barnehagen sagt ifra tidligere om at de må ha ferie? Her er normalt 3 uker i skolens sommerferie. Anonymkode: 7ac06...1f6 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Skrevet 2. juli 2023 Ærlig talt, eier du ikke selvrespekt? Du må sette grenser for deg selv! Hvis ikke du lærer å sette grenser, hvordan skal f eks dine egne barn lære seg det da? Du oppfører deg som en dørmatte og det ønsker du vel ikke at barna dine skal gjøre? Vurderer du virkelig å ødelegge denne ferieuka på hytta for både barna dine og deres venner fordi du plutselig må hoppe inn og passe ungene til et bortskjemt og egoistisk par som tar deg for gitt og i tillegg fornærmer deg?? Altså... 🤯🤯 Og at barnehagen "plutselig krever"; jeg har selv barnehagebarn og man får beskjed i typ februar/mars om når barna må ta ut ferie og hvor mye. Din bror og svigerinne er for opptatte med å pleie seg selv og å utnytte andre til å følge med på informasjonen fra barnehagen. Anonymkode: 683b1...2b8 10 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er dette oppdaget nå? Så seint? Har ikke barnehagen sagt ifra tidligere om at de må ha ferie? Her er normalt 3 uker i skolens sommerferie. Anonymkode: 7ac06...1f6 Ts jeg vet ikke. Vil tro barnehagen har purret på svar sikkert, men aner ikke. De forteller jo også om at barnehagen «plutselig» har planleggingsdag igjen… Anonymkode: 45da5...be6 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå