AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere dette innlegget i kategori, men plasserer det bare her. Datteren min er 3 år, og er i barnehage hver dag. Har lagt merke til at det er en i samme avdeling som kler gutten sin i jenteklær. Rosa sekk, kjole, rosa blinkesko, Jeg har reagert på dette over lang tid, fordi gutten er bare 3 år og har ingen forutsetninger for å kunne påvirke mor til å si hva han ønsker å gå med selv osv. Mener ikke å blande meg for mye her, men er ikke dette mishandling? Jeg leste på i Gabrielsaken at han ble kledd som en jente av moren for å bli latterliggjort på skolen. Moren til guttungen kjenner jeg ikke så godt, men har sett henne på gaten med barna når hun spaserer forbi. Har også hørt henne rope etter de på universitet. Anonymkode: 7e1a6...9f3 4 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Mulig de har dårlig rå og alt er arvet av storesøster eller annen familie. De har da vel noe som er mere nøytralt eller guttete? Vil uansett tro de ansatte i barnehagen handler dersom de har noen bekymringer Anonymkode: c720d...30f 15 1
Gjest QL2yBCGXlW Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Jeg er glad du ser det her. Synes dette er drøyt av moren. Hvis årsaken er at gutten vil gå med det selv, er saken en annen. Men hvis ikke, er dette en barnevernssak. Vi vet ikke hva gutten går gjennom
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Hva om treåringen selv ønsker å gå med rosa? Anonymkode: d4960...862 41 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Kan du ikke spørre de ansatte i barnehagen om hva som er greien? Så får de ta det videre. Anonymkode: 1c686...d14 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig de har dårlig rå og alt er arvet av storesøster eller annen familie. De har da vel noe som er mere nøytralt eller guttete? Vil uansett tro de ansatte i barnehagen handler dersom de har noen bekymringer Anonymkode: c720d...30f Jeg vet ikke hva det er, men vanskelig å si her. Synes det er rart at gutten er kledd i full jenteklær. Det er jævlig rart Anonymkode: 7e1a6...9f3 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du ikke spørre de ansatte i barnehagen om hva som er greien? Så får de ta det videre. Anonymkode: 1c686...d14 Har ikke de taushetsplikt? Anonymkode: 7e1a6...9f3 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere dette innlegget i kategori, men plasserer det bare her. Datteren min er 3 år, og er i barnehage hver dag. Har lagt merke til at det er en i samme avdeling som kler gutten sin i jenteklær. Rosa sekk, kjole, rosa blinkesko, Jeg har reagert på dette over lang tid, fordi gutten er bare 3 år og har ingen forutsetninger for å kunne påvirke mor til å si hva han ønsker å gå med selv osv. Mener ikke å blande meg for mye her, men er ikke dette mishandling? Jeg leste på i Gabrielsaken at han ble kledd som en jente av moren for å bli latterliggjort på skolen. Moren til guttungen kjenner jeg ikke så godt, men har sett henne på gaten med barna når hun spaserer forbi. Har også hørt henne rope etter de på universitet. Anonymkode: 7e1a6...9f3 Selvsagt kan barnet selv ha preferanser på hva ddt vil gå med selv Anonymkode: 0f163...067 24 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hva det er, men vanskelig å si her. Synes det er rart at gutten er kledd i full jenteklær. Det er jævlig rart Anonymkode: 7e1a6...9f3 Hvorfor er det rart? Slutt å bry deg om det Anonymkode: 0f163...067 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet ikke hva det er, men vanskelig å si her. Synes det er rart at gutten er kledd i full jenteklær. Det er jævlig rart Anonymkode: 7e1a6...9f3 En venninnes gutt ville gjerne gå i skjørt. Han var 3 år. De klarer fint å uttrykke hva de vil ha på seg selv om de er så små. Anonymkode: dd426...ccd 29 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: En venninnes gutt ville gjerne gå i skjørt. Han var 3 år. De klarer fint å uttrykke hva de vil ha på seg selv om de er så små. Anonymkode: dd426...ccd Man burde ikke høre på alle ønskene til 3 åringer. De ville sikkert spist is til alle måltider hvis de kunne og. Poenget med å ha barn er å oppdra dem. Anonymkode: 2135b...2f6 20 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En venninnes gutt ville gjerne gå i skjørt. Han var 3 år. De klarer fint å uttrykke hva de vil ha på seg selv om de er så små. Anonymkode: dd426...ccd Ja, men jeg kan ikke bare anta at barnet vil gå med det. Det er faktisk ikke vanlig at gutter vil gå med skjørt. Finnes unntak, men det er ikke vanlig. Anonymkode: 7e1a6...9f3 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man burde ikke høre på alle ønskene til 3 åringer. De ville sikkert spist is til alle måltider hvis de kunne og. Poenget med å ha barn er å oppdra dem. Anonymkode: 2135b...2f6 Du sammenligner is med klær?🤦🏻♀️ Anonymkode: 0f163...067 14 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er det rart? Slutt å bry deg om det Anonymkode: 0f163...067 Nei, jeg skal ikke slutte å bry meg. Om gutten blir tvunget av moren til dette har jeg meldeplikt. Om noe for eksempel skjer med guttungen vil jeg helst vite at jeg gjorde det rette Anonymkode: 7e1a6...9f3 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 Det kunne ha vært min sønn da han var i den alderen. Han elsket rosa, og slo seg til tider vrang om jeg fant fram klær i andre farger. Han er nå 15 år, og er vel ikke så glad i rosa lengre. Anonymkode: ed48e...6cc 17 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men jeg kan ikke bare anta at barnet vil gå med det. Det er faktisk ikke vanlig at gutter vil gå med skjørt. Finnes unntak, men det er ikke vanlig. Anonymkode: 7e1a6...9f3 Jo det er veldig vanlig faktisk men mange får ikke lov så derfor kler de seg ut i bhg Anonymkode: 0f163...067 16 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg skal ikke slutte å bry meg. Om gutten blir tvunget av moren til dette har jeg meldeplikt. Om noe for eksempel skjer med guttungen vil jeg helst vite at jeg gjorde det rette Anonymkode: 7e1a6...9f3 Tull! Du liker det ikke og trekker dine egne slutninger for å kunne melde. Skjerp deg Anonymkode: 0f163...067 31 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle plassere dette innlegget i kategori, men plasserer det bare her. Datteren min er 3 år, og er i barnehage hver dag. Har lagt merke til at det er en i samme avdeling som kler gutten sin i jenteklær. Rosa sekk, kjole, rosa blinkesko, Jeg har reagert på dette over lang tid, fordi gutten er bare 3 år og har ingen forutsetninger for å kunne påvirke mor til å si hva han ønsker å gå med selv osv. Mener ikke å blande meg for mye her, men er ikke dette mishandling? Jeg leste på i Gabrielsaken at han ble kledd som en jente av moren for å bli latterliggjort på skolen. Moren til guttungen kjenner jeg ikke så godt, men har sett henne på gaten med barna når hun spaserer forbi. Har også hørt henne rope etter de på universitet. Anonymkode: 7e1a6...9f3 "Bare 3 år og ingen forutsetninger for å kunne påvirke"? 😆 Noe sier meg at du har et "enkelt" barn, ts ;-) Min yngste INSISTERTE på å gå i shorts og trøye hver bidige dag fra han var 3 og over et år framover. Så definitivt klarte han å fortelle hva han ville. Null stress! Vi fyllte på med stillongs under og ull oppå. Gutten føkte seg fin og var lykkelig 🥰 Er det helt utenkelig at dette barnet liker klærne? Anonymkode: a397f...121 23 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Skrevet 2. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Du sammenligner is med klær?🤦🏻♀️ Anonymkode: 0f163...067 Sammenligner oppdragelse med oppdragelse. Barn har ikke godt av en oppvekst med mobbing. Barn på den alderen er ikke klar over at å skille seg ut sånn har konsekvenser, som å bli sett på som annerledes av jevnaldrende og fryst ut. Derfor tar voksne avgjørelser for barn i alle arenaer av livet, fordi barn ikke er utviklet nok (logikk, konsekvens, kontekst) til å ta egne avgjørelser om alt i livet. Men for all del, hvis du tror en god oppvekst innebærer å bli mobbet for en sånn fillesak, så må du godt la sønnen din gå i rosa skjørt. Men det vil jeg si er barnemishandling. Anonymkode: 2135b...2f6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 Tenk om vi kunne slutte å lage stereotyper basert på kjønn! Kanskje det ville vært enklere å være som man selv vil om det ikke fantes "jentette" og "guttette".. Er det noe bedre at jenter blir kledd opp i bare rosa og dolla opp med kjoler fra tidlig alder? Jeg er jente og ble det..jeg hatet det og hater det fortsatt.. Anonymkode: 20d56...fe5 15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå