Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg har hatt 5 hyggelige dater med en mann den siste måneden. Får absolutt inntrykk av at interessen er gjensidig. Vi er begge 34 og uten barn.
Vi har sommerferie på ulike tidspunkter og planer som inkluderer litt reising både innenlands og utenlands.

Det var naturlig for meg å tenke at det nå kom til å gå noen uker før neste møtet, men han har invitert meg til sin familiehytte i Egersund hvor han kommer til å tilbringe deler av ferien. Vi begge bor i Stavanger område, så er ikke så veldig langt unna.  

Selv om jeg ble glad kjente jeg samtidig på en klump i magen, går ikke dette litt for fort? Tenker jeg rart eller er dette et stort steg? Trenger innspill.

Anonymkode: ac44c...a0b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør det du vil og det som passer deg. Jeg antar det bare vil være deg og daten på hytta. Dette er en kjempefin mulighet til å bli ordentlig kjent og begynne å bygge et ordentlig forhold. Hvorfor ikke bare ta sjansen?

Anonymkode: b4fd7...284

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

5 fine dater, å begge vil fortsette?

Syns ikke det høres for fort ut 😊

Så hyggelig invitasjon tenker jeg, han vil tydeligvis bli mer kjent med deg.

Anonymkode: e50c3...73b

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du mener det går for fort, så går det også for fort. Da er det riktig. Og da bør du vurdere å si ifra om at det blir for tidlig med slikt. 

Det er ingen som kan ta ifra deg følelsen du har med at det går for fort. Jeg tenker at du bør være forsiktig med å hoppe ut i ting hvis du ikke er klar for det. Blir det for overveldende med for dårlig grunnlag så kan det raskt ødelegge alt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (2 minutter siden):

Hvis du mener det går for fort, så går det også for fort. Da er det riktig. Og da bør du vurdere å si ifra om at det blir for tidlig med slikt. 

Det er ingen som kan ta ifra deg følelsen du har med at det går for fort. Jeg tenker at du bør være forsiktig med å hoppe ut i ting hvis du ikke er klar for det. Blir det for overveldende med for dårlig grunnlag så kan det raskt ødelegge alt. 

Du har gode poenger, men noen ganger bør folk også ta sjansen og hoppe i det. Altfor mange nøler og analyserer ting ihjel. Hvis det ikke finnes en god grunn til å være forsiktig (rare/skumle utsagn, hendelser, signaler), bør man ta sjansen på å bryte noen sperringer innimellom.

AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke invitert deg til å flytte inn.... du trenger jo ikke være på hytta hele ferien, du kan være der en natt... Jeg synes ikke det er for tidlig å ha en natt eller to sammen etter en måned.

Anonymkode: 854af...9f4

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger jo ikke å overnatte heller? Kan bare komme på en dagstur. Tenker at det er et godt tegn at han vil treffes igjen selv om det er ferie og andre planer som skjer.

Anonymkode: d8e24...9e3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Du har gode poenger, men noen ganger bør folk også ta sjansen og hoppe i det. Altfor mange nøler og analyserer ting ihjel. Hvis det ikke finnes en god grunn til å være forsiktig (rare/skumle utsagn, hendelser, signaler), bør man ta sjansen på å bryte noen sperringer innimellom.

Joda, du har rett, folk har en tendens til å nøle og overanalysere. Men hopper du i ting før du er klar for det så ender man opp med kalde føtter og å distansere seg. Så en balansegang er nok bra.

Jeg vil dog ikke kalle en hyttetur så tidlig for en balansegang, men å hoppe i det med store steg. Skal du gjøre noe slikt så må du føle deg klar for det, og da ha en magefølelse på at dette ønsker du å hoppe i. Om TS føler seg klar for det og ønsker å hoppe i det, på tross av skepsis, er det kun TS som vet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er også forskjell på sunn skepsis, litt uro pga. sommerfugler i magen og direkte uro pga. det er noe som ikke føles rett.

De fleste kjenner vel på litt uro helt i starten, men det er vel oftest fordi man begynner kjenne på gode følelser osv. Ellers hadde man vel kanskje ikke vurdert det engang.

Å som noen over skriver, man må jo ikke overnatte. Ta en hel dag sammen først. Så får du sikkert spørsmål om retur en annen dag og mulighet for overnatting om dere trives 😁

Anonymkode: e50c3...73b

AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (27 minutter siden):

Joda, du har rett, folk har en tendens til å nøle og overanalysere. Men hopper du i ting før du er klar for det så ender man opp med kalde føtter og å distansere seg. Så en balansegang er nok bra.

Jeg vil dog ikke kalle en hyttetur så tidlig for en balansegang, men å hoppe i det med store steg. Skal du gjøre noe slikt så må du føle deg klar for det, og da ha en magefølelse på at dette ønsker du å hoppe i. Om TS føler seg klar for det og ønsker å hoppe i det, på tross av skepsis, er det kun TS som vet. 

Ikke uenig i det du sier. Da får det være opp til TS å vurdere hvor stor den «klumpen i magen» faktisk er. Håper vi får høre konklusjonen her! 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, takk for alle innspill😊 jeg er av natur en overtenker med tendens til å overanalysere hver minste ting og den klumpen i magen handler nok i størst grad om frykt for å investere for mye og ende opp med å bli såra. Jeg har også litt frykt for å føle meg bundet, uten at jeg kan finne en rasjonell forklaring til det. Så jeg føler på en side behov for å ta ting mer gradvis.

Samtidig liker jeg denne mannen godt og det skal mye til for at jeg blir interessert og får en kjemi med noen. Og som flere av dere sier må man nesten våge å ta en sjangse, og han viser jo egentlig bare at han er interessert og ikke vil la det gå for lang tid til neste gang.  Er litt i tvil angående overnatting, men kommer til å sende han melding og si at jeg gjerne tar en tur til hytta 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ts her, takk for alle innspill😊 jeg er av natur en overtenker med tendens til å overanalysere hver minste ting og den klumpen i magen handler nok i størst grad om frykt for å investere for mye og ende opp med å bli såra. Jeg har også litt frykt for å føle meg bundet, uten at jeg kan finne en rasjonell forklaring til det. Så jeg føler på en side behov for å ta ting mer gradvis.

Samtidig liker jeg denne mannen godt og det skal mye til for at jeg blir interessert og får en kjemi med noen. Og som flere av dere sier må man nesten våge å ta en sjangse, og han viser jo egentlig bare at han er interessert og ikke vil la det gå for lang tid til neste gang.  Er litt i tvil angående overnatting, men kommer til å sende han melding og si at jeg gjerne tar en tur til hytta 😊

Lurt. Og om du overnatter så er dere jo ikke nødt til å dele rom og seng heller :) Det må være greit.

Anonymkode: d8e24...9e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble kastet inn i famile bursdag etter en uke. Jeg kjente mora, og ble bedt til å komme innom på 17mai. Han glemte å si det også var hennes bursdag.... og han hadde mange søsken. Det var litt fort. Kjente jo den ene broren da, så hjalp litt på. Men litt voldsomt.  Men vi ble da gift. 

Anonymkode: e3a02...f65

AnonymBruker
Skrevet

Hvor godt kjent ble dere på de fem datene? Jeg synes det er vanskelig å sette seg inni problemstillingen når vi ikke vet hva dere har gjort. 
Var det fem korte tur-dater, eller har dere hatt timesvis lange dates? Har dere kysset? Vært intime? 

Hvis dere allerede har vært intime, så synes ikke jeg at hytte-invitasjonen var så overraskende. Hvis dere derimot ikke har vært det, så skjønner jeg mer av «klumpen i magen». Da synes jeg dagstur høres ut som en god idé (hvis du vet at hytta ikke er full av familie).

Anonymkode: 081c2...989

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...