Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kun hatt gutt så er litt blank på dette😅 på sykehuset sa de at vi kun skulle vaske med vann på utsiden av tissen, ikke inni. Men jeg ser at hun har et hvitt belegg innimellom kjønnsleppene. Skal jeg ikke fjerne det? Ser ut som hvitt utflod😅 nekter å tro at dette forsvinner av seg selv?

Anonymkode: b8dd2...052

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er fortsatt utenpå. Du skal bare ikke inni vagina. Vulva må vaskes. 

Anonymkode: 94a59...efb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Beskjeden vi fikk er å ikke vaske inni, dvs. åpne kjønnsleppene med mindre det er nødvendig (som jeg har tolket som stram lukt, belegg, avføringsrester erc.).

Anonymkode: da344...aca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er fortsatt utenpå. Du skal bare ikke inni vagina. Vulva må vaskes. 

Anonymkode: 94a59...efb

Men jeg må jo fysisk «åpne» kjønnsleppene for å komme til, jeg tolket det som at man ikke skal gjøre det?😅

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beskjeden vi fikk er å ikke vaske inni, dvs. åpne kjønnsleppene med mindre det er nødvendig (som jeg har tolket som stram lukt, belegg, avføringsrester erc.).

Anonymkode: da344...aca

Samme her! Hvis det kommer avføring inni er det jo en annen sak, men da skal vi bare la det være?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men jeg må jo fysisk «åpne» kjønnsleppene for å komme til, jeg tolket det som at man ikke skal gjøre det?😅

Samme her! Hvis det kommer avføring inni er det jo en annen sak, men da skal vi bare la det være?😅

Hvis det er avføring inni så skyller jeg opp en helt ren klut med lunkent vann og skyller over, det fjerner rester.

Anonymkode: 8110d...fb6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk beskjed jeg ikke skulle vaske innimellom kjønnsleppene, hvis det ikke var avføring der. Det er normalt at det er hvitt belegg, det skal ikke vaskes bort. 

Anonymkode: fd8c6...440

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Har for min del aldri vasket dette "belegget" bort på mine jenter. Ikke har jeg studert noe spesielt inne i "kriker og kroker" heller, siden det alltid er blitt sagt at dette er et "selvrensende" område hvor det skal være litt "belegg" til beskyttelse.

Har skylt dem under springen ved bleieskift og kun vasket med flat hånd på samme måte som jeg har vasket guttene. Når de har blitt større har de badet og vasket seg selv nedentil helt vanlig sånn "utenpå" med flat hånd.

Må vel legge til at ingen av dem noen gang har hatt noe slags problemer nedentil.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vulva er ikke selvrensende! Det er bare vagina som er det. 

Anonymkode: fd68c...996

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Gutter i puberteten og voksne menn må vaske seg under forhuden. Akkurat som jenter da må vaske seg under kjønnsleppene. De får jo mensen og alt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Gutter i puberteten og voksne menn må vaske seg under forhuden. Akkurat som jenter da må vaske seg under kjønnsleppene. De får jo mensen og alt. 

Det er en god stund til. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Vulva er ikke selvrensende! Det er bare vagina som er det. 

Det hvite belegget er noe kroppen bruker til beskyttelse. Det er ikke bra å være for ren heller. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tatt det ved bading, og gått over en sjeldnere gang med myk mesoft og babyolje. 

Det vil jo komme litt ditten og datten fra bleia. 

Anonymkode: 3be43...d2c

• Liker 1
Skrevet

Vi fikk beskjed om å ikke vaske mellom kjønnsleppene på våre jenter, med mindre det var avføring inni der.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi vasker om dt kommer avføring der. Sjekker hver gang hu har bæsja ved å spre kjønnsleppene til side. Når hun bader, bare tørker vi over tissen og rompa med klut. Trenger ikke gnukke og gni.

Anonymkode: 23b5a...4fb

Skrevet

Det hvite forsvinner etterhvert. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør heller noen som kan dette, og ikke på KG. Her var det mange motsigende svar. 

Anonymkode: c9695...f37

AnonymBruker
Skrevet

🤮

Anonymkode: 07e9f...4c7

Skrevet

Haha, eg har lurt på det same. Mi er 6mnd no. 🙈 Syns det er såå ekkelt å vaske jente vs gut.

Når eg spurte på barselavdelinga fekk eg til svar: Ein kan vaske vekk forsiktig viss det er mykje, men det kvite er utflod og kan berre ligge der. Skal ikkje inn i vagina og vaske. Det lev eg etter enda.

AnonymBruker
Skrevet
RockyRose skrev (33 minutter siden):

Haha, eg har lurt på det same. Mi er 6mnd no. 🙈 Syns det er såå ekkelt å vaske jente vs gut.

Når eg spurte på barselavdelinga fekk eg til svar: Ein kan vaske vekk forsiktig viss det er mykje, men det kvite er utflod og kan berre ligge der. Skal ikkje inn i vagina og vaske. Det lev eg etter enda.

Samme fikk jeg beskjed om. 

Anonymkode: 11eda...98c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...