Gå til innhold

Grønn gugge fra øynene - øyebetennelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tre år gamle datter har et øye som er litt i ustand... Det kommer litt grønn gugge fra det, men ser ellers friskt ut. Kan dette være øyebetennelse og må hun holdes hjemme fra barnehagen i morgen? Vet at det er strenge regler med hensyn til øyebetennelse??

Videoannonse
Annonse
Gjest Primula
Skrevet

Er hun rød innpå det hvite?

Dersom øyet har verket igjen og hun er rød i morgen tidlig ville jeg holdt henne hjemme.

Skrevet

Nei, hun er ikke rød, men øyet er litt mindre - sikkert fordi hun har gnidd seg mye. Jeg får se det an i morgen! Takk for svar, Primula.

Skrevet

Det er ikke øyekatarr da? Det er jo vanlig. Og i såfall er det bare å sende i barnehagen. Noen bhg ber foreldrene om å holde barna hjemme fordi det er fryktelig smittsomt, men de kan ikke kreve det.

Skrevet

Øyebetennelse er konklusjonen!

Var til legen idag og fikk øyedråper - det skal bli liv her til kvelden når de dråpene skal på plass, ja!!! :roll:

Skrevet (endret)
Det er ikke øyekatarr da? Det er jo vanlig. Og i såfall er det bare å sende i barnehagen. Noen bhg ber foreldrene om å holde barna hjemme fordi det er fryktelig smittsomt, men de kan ikke kreve det.

Kan ikke kreve det??

Vi kan kreve akkurat det som passer oss skal jeg si deg...........

Vi tar ikke imot barn som ikke er hundre prosent friske, og hvis et barn har ubehandlet øyekattar eller -betennelse, får h*n ikke komme. Enkelt og greit.

Og dessuten er det fryktelig smittsomt.

Og vi voksne syns heller ikke det er så morsomt å få det. Mange foreldre har samme holdning som deg, står gjerne utenfor døren før de går inn og gnir vekk alt gørret de kan se. Og så går det et par timer, ungens øyne ser jævlige ut, og to tre dager etter har vi en epidemi. Festlig ja................

Og så må de ansatte bruke tid på å gå til legen, bruke penger på medisin....... Fordi du ikke gidder.

*irritert på uvitende folk*

inlägget redigerat, osaklig personlig kommentar borttagen. /Furstina (mod)

Endret av Furstina
Skrevet
skal tru hvor lenge det står før det blir moderert
Skrevet (endret)
Kan ikke kreve det??

Vi kan kreve akkurat det som passer oss skal jeg si deg...........

Vi tar ikke imot barn som ikke er hundre prosent friske, og hvis et barn har ubehandlet øyekattar eller -betennelse, får h*n ikke komme. Enkelt og greit.

Og dessuten er det fryktelig smittsomt.

Og vi voksne syns heller ikke det er så morsomt å få det. Mange foreldre har samme holdning som deg, står gjerne utenfor døren før de går inn og gnir vekk alt gørret de kan se. Og så går det et par timer, ungens øyne ser jævlige ut, og to tre dager etter har vi en epidemi. Festlig ja................

Og så må de ansatte bruke tid på å gå til legen, bruke penger på medisin....... Fordi du ikke gidder.

citerad text är modererad /Furstina (mod)

:Nikke:

Endret av Furstina
Skrevet (endret)

citatet modererat /Furstina (mod)

Er det meg som er uvitende?? Da jeg jobbet i barnehage i høst kom det et skriv fra et eller annet kontor eller noe (hehe, tungtveiende argument, ikke sant?), hvor det sto svart på hvitt at øyekatarr ikke var grunn nok til å holde barnet hjemme, og at bhg ikke kunne kreve dette av foreldrene, og hadde plikt til å opplyse dem om det. Og det gjorde vi i barnehagen hvor jeg jobbet. Men det var da noen foreldre som hørte på oss da vi fortalte om smittefaren, og faktisk holdt barna sine hjemme for å unngå å smitte andre.

... Forøvrig fikk jeg øyekatarr selv da vi hadde en epidemi gående, og vet godt hvor ekkelt det er.

Men i og med at jeg ikke jobber fast i barnehage skal jeg ikke komme her og påstå noe så veldig hardnakket. Jeg ville bare fortelle Philippa Starck om mine egne erfaringer jeg.

inlägget redigerat då personlig kommentar i citatet är borttagen. /Furstina

Endret av Furstina
Skrevet

Uansett hva alle mulige skriv sier, er det den som står på jobb og skal overta ansvaret for barnet som skal avgjøre om h*n vil ta over det ansvaret eller ikke. Altså kan jeg i praksis, dersom det er jeg som står alene på avdeling om morgenen, avgjøre at ditt barn ikke får være der.

Klart at du kan klage til styreren senere. Men jeg er i min fulle rett.

Hva som senere vil skje med meg i forhold til min jobb er jo en annen sak. Men jeg kan fritt nekte å ta imot et barn, dersom jeg mener at barnet ikke bør være i barnehagen.

Skrevet

Nå har ikke jeg barn selv, Evelina. Virker som du tror det. Jeg visste faktisk ikke at man kunne gjøre det på den måten du sier, for det var som sagt ikke praksisen der jeg jobbet (men jobba ikke så veldig lenge da). Men forskjellige barnehager gjør vel ting på forskjellige måter.

Forøvrig er jeg egentlig enig med deg i tilfeller som dette. Trådstarter spurte om hun måtte holde barnet hjemme, og jeg mente at det kunne ikke barnehagen kreve. Om hun burde det er jo et annet spørsmål. Hverdagen i barnehagen blir jo helt klart bedre dersom barn med smittsomme sykdommer som feks øyekatarr eller omgangssyke blir holdt hjemme. Jeg ble smitta av begge deler, og det var ikke noe særlig... Veldig mange unger og en stor del av personalet der jeg jobba fikk omgangssyka før jul, og det er jo kun en grunn til at det rammer så mange, nettopp at barn blir sendt i barnehagen når de burde vært hjemme.

... er jeg fortsatt en dust..? :sjenert:;)

Skrevet

nei da, da er du ingen dust...... :ler:

bare alle har klart for seg at personalet i barnehagen faktisk kan nekte å ta over ansvaret for barn de mener ikke har noe i barnehagen å gjøre ;)

Skrevet

Nå trenger barnet kun å være hjemme til behandlingen er påbegynt da. Sånn praktiserer iallefall vi det.

Skrevet
Nå trenger barnet kun å være hjemme til behandlingen er påbegynt da. Sånn praktiserer iallefall vi det.

Sånn opererer vi og.

Skrevet

-det hjelper ikke hvis behandlingen er påbegynt samme morgen. Behandlingen må ha vart over natten for at det skal minske smittefaren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...