AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Leser at noen ytelser fra nav øker fra 1 juli. Ikke lest noe om at dagpenger ytelsen har økt noe de siste årene. Jeg får ca 15000 kr fra nav i mnd , sammen med mannen min som jobber går det rundt. Men hver krone må snus. Skjønner ikke hvorfor de ikke øker litt slik de gjorde under korona frustrert😩 Anonymkode: e1d37...e07
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Da har du jobbet svært lite. Jeg får rundt 22K og jeg jobbet i et lavtlønnsyrke da jeg sa opp. Anonymkode: c3327...e6a 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da har du jobbet svært lite. Jeg får rundt 22K og jeg jobbet i et lavtlønnsyrke da jeg sa opp. Anonymkode: c3327...e6a Jeg jobbet som vikar, endte med få vakter før jeg ble sagt opp. Firma gikk konkurs. Anonymkode: e1d37...e07
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg jobbet som vikar, endte med få vakter før jeg ble sagt opp. Firma gikk konkurs. Anonymkode: e1d37...e07 15K brutto er allikevel nok til å ha det greit. Hadde du ikke levd med mann som er i arbeid hadde du fått litt ekstra, bostøtte og muligens supplerende sosialhjelp (avhengig av boutgifter). Anonymkode: c3327...e6a 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Leser at noen ytelser fra nav øker fra 1 juli. Ikke lest noe om at dagpenger ytelsen har økt noe de siste årene. Jeg får ca 15000 kr fra nav i mnd , sammen med mannen min som jobber går det rundt. Men hver krone må snus. Skjønner ikke hvorfor de ikke øker litt slik de gjorde under korona frustrert😩 Anonymkode: e1d37...e07 Bruk energien din på å få deg jobb i stedet for å være frustrert. Økte ikke dagpenger fra mai da Grunnbeløpet ble justert? Anonymkode: b9f76...898 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Bruk energien din på å få deg jobb i stedet for å være frustrert. Økte ikke dagpenger fra mai da Grunnbeløpet ble justert? Anonymkode: b9f76...898 Hva vet du om mine jobbsøker ferdigheter? Er det ikke lov å være frustrert samtisig som man er jobbsøker? Anonymkode: e1d37...e07
Kokeplate Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Dagpenger gis i prosent(eller egentlig promille) av tidligere inntekt. Den eneste innvirkningen endring i folketrygdens grunnbeløp har på dette er hvor mye man må ha tjent for å ha rett til dsgpenger i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva vet du om mine jobbsøker ferdigheter? Er det ikke lov å være frustrert samtisig som man er jobbsøker? Anonymkode: e1d37...e07 De er tydeligvis ikke gode nok siden du enda går på dagpenger. Eller så mangler du kanskje utdanning som kreves... Anonymkode: b9f76...898
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 Dagpenger er en kortvarig ytelse du får mellom 2 jobber. Denne ytelsen beregnes etter hva du tjente da du ble arbeidsledig, og du får 62,4 % av tidligere lønn såfremt du ikke overstiger 6 g i grunnlag. Denne summen blir ikke korrigert under din arbeidsledighet, og det er også helt logisk. Anonymkode: 19922...0cf 1
NakenPanda Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 (endret) Arbeidsledighets satsen har økt men bare for de med maks sats over 6 G (6x 118620 = 711720 NOK) Dvs taket har økt Tjener du mindre en dette har du prosent sats (62.4% eller 2 promille per dag) og dermed påvirkes du ikke av denne økningen i det hele tatt siden arbeidsledighets trygd ikke er grunnbeløp basert utenom maks beløpet, Tenk deg istedenfor hvor mye tap en som tjener godt over 7G tar på å bli arbeidsledig du. Korona tilegget var 80% av maks 6G og er forståelig nok nå borte siden vi er tilbake til en normal situasjon Endret 2. juli 2023 av NakenPanda 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 De skriker ettet vikarer i helsesektoren, sender du en åpen cv/mail til avdelingsledere i kommunen din endten det er sykehjem, bo og oppfølging, psykiatri så vil du nok få vakter nok til å både jobbe 100% og overtid. Anonymkode: d1f75...f5b
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 I korona da vi skulle få ekstra dagpenger under permisjon, fikk jeg 12k i mnd hos nav etter skatt. Jobbet noen mnd før dette i et lavtlønnsyrke hvor sjefen hadde fucket opp timene til folk. Hadde byttet jobb, men det ødela hele grunnlaget mitt. Man lever IKKE godt på det, selv om man overlever. Anonymkode: 93558...050
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: I korona da vi skulle få ekstra dagpenger under permisjon, fikk jeg 12k i mnd hos nav etter skatt. Jobbet noen mnd før dette i et lavtlønnsyrke hvor sjefen hadde fucket opp timene til folk. Hadde byttet jobb, men det ødela hele grunnlaget mitt. Man lever IKKE godt på det, selv om man overlever. Anonymkode: 93558...050 Justerte du skattesatsen din? Spør siden du skriver utbetalt. Når man får dagpenger må man ta ansvar og justere ned skattesatsen. Brutto hadde du nok helt greit med penger. Og som allerede skrevet, man får både bostøtte og sosialpenger om man ikke får nok til å klare seg på dagpenger. Skjønner ikke at folk kan klage på velferdsordningene i dette landet, især dagpenger. Tåler man ikke å midlertidig gå ned rundt 30% i inntekt jobber man for lite, gjør ikke nok for å justere forbruk, benytter seg ikke av avdragsfrihet o.l. eller justerer ikke skattetrekket sitt. Og selv da finnes det tilleggsskatt. Anonymkode: c3327...e6a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 Just now, AnonymBruker said: tilleggsskatt Tilleggsstøtte Anonymkode: c3327...e6a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De skriker ettet vikarer i helsesektoren, sender du en åpen cv/mail til avdelingsledere i kommunen din endten det er sykehjem, bo og oppfølging, psykiatri så vil du nok få vakter nok til å både jobbe 100% og overtid. Anonymkode: d1f75...f5b Dette er bare tull. Det skrives kanskje om, men det blir ikke ansatt da kommunene ikke får nok penger til å bare ansatte i vei. Jeg har jobbet innen helse og vet hva jeg snakker om. Selvom jeg har jobbet som vikar innen helse i flere år og har veldig gode referanser, så sliter jeg nå med å få ny jobb her jeg bor nå. Jeg får absolutt ingenting, og jeg søker steder der jeg har hørt at de mangler folk. Nav fyller også på med arbeidskraft her, og betaler brukeren for jobben sånn at kommunene får gratis arbeidskraft, dette gjelder spesielt for å få utledninger ut i jobb. Det er dermed ikke bare bare lengre å få jobb innen helse ved å søke med åpen søknad som før, man skal være heldig å treffe på riktig tidspunkt. Anonymkode: e45e5...fc4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå