AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Jeg hadde besøk av sønnen min og familie denne uka, på middag. Jeg er en bestemor i begynnelsen av 60-årene, som jobber hundre prosent. Jeg fortalte dem at jeg hadde hatt to uker ferie, og nå skal tilbake på jobb. Jeg synes de så litt skuffet ut. For at jeg ikke har sett barnebarna eller fortalt dem at jeg har ferie. Jeg har ønsket å bare sitte hjemme. Anonymkode: 9a2d0...12a 1 9
Apekatten Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Kan forstå skuffelsen, det er jo synd for barnebarna som kanskje hadde gledet seg til å tilbringe tid sammen med deg. 40
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 De har ikke spurt om barnepass, de vet jeg ikke passer og spør ikke om det, men de er skuffet over at jeg ikke har ønsket se noen. Anonymkode: 9a2d0...12a 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har ikke spurt om barnepass, de vet jeg ikke passer og spør ikke om det, men de er skuffet over at jeg ikke har ønsket se noen. Anonymkode: 9a2d0...12a Kanskje de bare er bekymret for deg? De fleste ønsker jo å gjøre noe annet i ferien enn å bare sitte hjemme, så det kan hende han tror noe er galt, at du er syk eller noe. Anonymkode: 6cb50...beb 24 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Du trengte vel bare å ha tid for deg selv, og sitte hjemme. Anonymkode: 2817d...65b 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 De kan ikke kreve at du skal se barnebarna, men det er jo lov å være skuffet. Ser du den lite? Viser du lite interesse for å være med dem generelt sett? Anonymkode: 3d212...866 28 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kanskje de bare er bekymret for deg? De fleste ønsker jo å gjøre noe annet i ferien enn å bare sitte hjemme, så det kan hende han tror noe er galt, at du er syk eller noe. Anonymkode: 6cb50...beb De vet jeg liker meg alene. Anonymkode: 9a2d0...12a 4
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De vet jeg liker meg alene. Anonymkode: 9a2d0...12a Men du inviterte de jo på middag , å de må jo bare respektere at du brukte ferien din på din egen måte . Andres forventninger er andres problem 🫶 10 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 Bor dere i samme by, og va betyr det at du liker deg alene? Så alene at du helst ikke skulle hatt kontakt med noen mer enn kanskje en gang i året? Anonymkode: 65507...b60 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kanskje de bare er bekymret for deg? De fleste ønsker jo å gjøre noe annet i ferien enn å bare sitte hjemme, så det kan hende han tror noe er galt, at du er syk eller noe. Anonymkode: 6cb50...beb Vi er mange som liker å bare være hjemme i ferien, uten at det verken er noe galt med oss eller at vi er syke. Og to uker ferie er jo ingenting, man rekker knapt å lande og komme inn i feriemodus med kun to uker. Anonymkode: 3e108...e9a 18 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 Men hvorfor vil du ikke se barnebarna? Skjønner godt at de er skuffet! Anonymkode: 71464...f68 15 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg hadde besøk av sønnen min og familie denne uka, på middag. Jeg er en bestemor i begynnelsen av 60-årene, som jobber hundre prosent. Jeg fortalte dem at jeg hadde hatt to uker ferie, og nå skal tilbake på jobb. Jeg synes de så litt skuffet ut. For at jeg ikke har sett barnebarna eller fortalt dem at jeg har ferie. Jeg har ønsket å bare sitte hjemme. Anonymkode: 9a2d0...12a Det skjønner jeg at de ble. Du signaliserer jo at de ikke er viktige for deg. Er dere ikke en familie? Liker dere ikke å gjøre ting sammen? Altså: tydelig at du liker å være alene. Og det er helt greit, men en dag eller to ila to uker kan du vel "ofre" deg? Anonymkode: d1e87...529 26 2 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det skjønner jeg at de ble. Du signaliserer jo at de ikke er viktige for deg. Er dere ikke en familie? Liker dere ikke å gjøre ting sammen? Altså: tydelig at du liker å være alene. Og det er helt greit, men en dag eller to ila to uker kan du vel "ofre" deg? Anonymkode: d1e87...529 Det "kravet" skjønner ikke jeg. Jeg er godt voksen, og har ikke tilbragt noen ferier sammen med mine foreldre siden jeg var barn. Feriene mine har jeg tilbragt på tur med venninner, kjærester og senere med min mann og barn. Ikke foreldrene mine! De vil jo helt andre ting enn meg i feriene sine også, og jeg har ærlig talt ikke lyst å bruke mine surt oppsparte feriedager på å krangle eller diskutere om hvordan ting bør gjøres i ferien min. Anonymkode: 991de...b99 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 Skuffelsen ligger nok i det at selv om du ikke passer/ er skikket til barnepass, så informerer du de ikke engang om at du har ferie. Her en nok interessen fra deg mikrolav, og med så liten interesse kan det fort blir slik at ditt ønske oppfylles - ingen besøker deg i fremtiden. Anonymkode: 65507...b60 27 2 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 Jeg er også bestemor, og stiller mye opp i hverdagen. Denne ferien har jeg vært tydelig på at jeg ønsker barnefri. Det er utrolig deilig etter mange år med huset fullt av unger, å kunne sitte hjemme og nyte stillheten. Veldig helbredende. Jeg skjønner deg godt, bestemor. Rart at de reagerer! Anonymkode: 36cec...01f 22 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 Du liker deg alene, så du kjører jo suksessoppskrift på å forsette å være alene (og dø alene). Good job (?) Anonymkode: cbdd9...444 23
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 Så klart er det ditt valg, du har rett til å bestemme over hva du selv vil. Men sønnen din og familien hans har like mye rett i å føle på skuffelse. Det betyr ikke at de forventer at du skal "stille opp", men at han skulle ønske at sin egen mor var såpass glad i sønnen sin og barna hans at hun hadde lyst til å tilbringe noe tid med dem. Anonymkode: 280af...78b 33 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): De vet jeg liker meg alene. Anonymkode: 9a2d0...12a Da håpper jeg du trives like godt alene, når du blir eldre og trenger hjelp og pleie. Vi har en eldrebølge kommende, og vi kan ikke regne med å få like stor hjelp fra det offentlige, så nære pårørende vil bli viktigere i årene som kommer. Skyver du dem gfra deg nå, kan du angre på det senere. Anonymkode: a77e6...8c5 18 2
Blåttvann Skrevet 2. juli 2023 #19 Skrevet 2. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): De har ikke spurt om barnepass, de vet jeg ikke passer og spør ikke om det, men de er skuffet over at jeg ikke har ønsket se noen. Anonymkode: 9a2d0...12a Du sier at du aldri har passet barnebarna dine? Jeg kan forstå at du har hatt behov for å sitte alene i 2 uker, men har du et godt forhold til familien din så hadde det vært normalt å ha snakket om det på forhånd. Ikke for å informere, men som en del av hverdagssamtalene man har med sine nærmeste. Så er det vel også normalt å passe barnebarna, noe du ikke gjør, så da burde det ikke være så overraskende at du gjør ting på din måte. Bare husk at det kan bli en veldig ensom alderdom på deg hvis du fortsetter slik. Da er det ikke lenger sånn at du kan velge bort familien, for du kommer ikke til å ha en. Endret 2. juli 2023 av Blåttvann 19
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 PS ikke vær misunnelig hvis de skal konfirmeres og Morlor forteller om det gode tette båndet i tale. Du har deg selv å takke. Anonymkode: 3e331...b9c 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå