AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Vi har barn sammen. Og han ville ut med gutta. Jeg ville gjerne at han skulle bli hjemme da det var min tur til å ha helga, og jeg fikk i tillegg smerter i ryggen, slik at jeg ikke kunne røre hodet og armene spesielt mye. Det blir altså vanskelig å skifte bleier. Da stikker han uansett, og sitter å trykker på «legg på». Han har gjort dette mange ganger i forskjellige sammenhenger. Hva ville su sagt til han? Anonymkode: 6b698...58f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi har barn sammen. Og han ville ut med gutta. Jeg ville gjerne at han skulle bli hjemme da det var min tur til å ha helga, og jeg fikk i tillegg smerter i ryggen, slik at jeg ikke kunne røre hodet og armene spesielt mye. Det blir altså vanskelig å skifte bleier. Da stikker han uansett, og sitter å trykker på «legg på». Han har gjort dette mange ganger i forskjellige sammenhenger. Hva ville su sagt til han? Anonymkode: 6b698...58f Jeg ville pakket sakene hans og latt det snakke for seg selv. Anonymkode: a4246...6d3 19 2 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Utilgivelig. Han driter i deg, han respekterer deg ikke. Jeg vet ikke om det er "formildende omstendigheter" som har bygget opp til at det har endt her, men det går ikke an å ha det sånn som par. Anonymkode: d320b...a0e 7 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utilgivelig. Han driter i deg, han respekterer deg ikke. Jeg vet ikke om det er "formildende omstendigheter" som har bygget opp til at det har endt her, men det går ikke an å ha det sånn som par. Anonymkode: d320b...a0e Han vil gjerne ha det til at jeg fortjener dette fordi jeg ber han om å rydde (= han får kjeft, meeeen det er ikke egentlig kjeft) osv… Bortsett fra det har jeg virkelig ikke gjort noe.. Jeg vil ikke at han skal ha noe form for foreldrerett pga denne oppførselen. Jeg tror det er skadelig for ungen, han mister besinnelsen 20 ganger før jeg begynner å bli lettere irritert, for å nevne noe. Og begynner å snakke med irritert sutrestemme til barnet vårt m.m Anonymkode: 6b698...58f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Enig med begge svarene over her. Eier dere boligen sammen, eller leier dere? Du burde forlate han. Eller kaste han ut. Alt ettersom. Gi han så lite drama, sinne , ord som mulig. Si feks "forventer du at alle mennesker i livet ditt skal godta respektløs oppførsel fra deg, eller bare meg?" Vær så kort og så kald som mulig. Det vil overraske han noe enormt og ha langt bedre effekt enn sinne eller tårer. Jeg lover! Anonymkode: 5d149...b54 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Han gjør det med hunden og. Klasker etter den og river i båndet med full kraft så hunden snurrer rundt seg selv .. Poenget er at barnet vårt hermer etter denne oppførselen, jeg vil ikke hun skal lære det.. Anonymkode: 6b698...58f 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enig med begge svarene over her. Eier dere boligen sammen, eller leier dere? Du burde forlate han. Eller kaste han ut. Alt ettersom. Gi han så lite drama, sinne , ord som mulig. Si feks "forventer du at alle mennesker i livet ditt skal godta respektløs oppførsel fra deg, eller bare meg?" Vær så kort og så kald som mulig. Det vil overraske han noe enormt og ha langt bedre effekt enn sinne eller tårer. Jeg lover! Anonymkode: 5d149...b54 Ja, jeg har lagt merke til det. Da blir han illsint og slår i lufta. Vi eier sammen, men han er en luring, så det kan tenkes at jeg eier mindre enn først antatt. Men det går bra, jeg har klart meg uten penger før, skal klare det igjen. Jeg tenkte foreslå terapi? Sinnemestring Anonymkode: 6b698...58f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han gjør det med hunden og. Klasker etter den og river i båndet med full kraft så hunden snurrer rundt seg selv .. Poenget er at barnet vårt hermer etter denne oppførselen, jeg vil ikke hun skal lære det.. Anonymkode: 6b698...58f Kom deg vekk fra ham. Mennesker som er slemme mot andre mennesker og dyr er ingenting å samle på. Tenk å være så slem mot den aller nærmeste han har i dette livet? Du fortjener bedre. Anonymkode: 51368...3b2 6 2 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg har lagt merke til det. Da blir han illsint og slår i lufta. Vi eier sammen, men han er en luring, så det kan tenkes at jeg eier mindre enn først antatt. Men det går bra, jeg har klart meg uten penger før, skal klare det igjen. Jeg tenkte foreslå terapi? Sinnemestring Anonymkode: 6b698...58f Du må sjekke opp eierandel.. og engasjere en advokat. Planlegg godt og legg deg opp noe fuckyou-penger. Finn dere en bopel/avtal å bo midlertidig hos familie etter at du har fått spart opp noe penger. Bytt adresse umiddelbart etter flytting og søk gjennom NAV- barnebidrag og økt barnetrygd. Du skal nok klare deg fint. Hvis du mener at far er farlig for barnet bør du skaffe bevis/opptak på dette. Eller kan du ikke nekte samvær. Anonymkode: 51368...3b2 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Han vil gjerne ha det til at jeg fortjener dette fordi jeg ber han om å rydde (= han får kjeft, meeeen det er ikke egentlig kjeft) osv… Bortsett fra det har jeg virkelig ikke gjort noe.. Jeg vil ikke at han skal ha noe form for foreldrerett pga denne oppførselen. Jeg tror det er skadelig for ungen, han mister besinnelsen 20 ganger før jeg begynner å bli lettere irritert, for å nevne noe. Og begynner å snakke med irritert sutrestemme til barnet vårt m.m Anonymkode: 6b698...58f 1. Hvorfor har du fått barn med dette mennesker? 2. Hvorfor er du sammen med han? Anonymkode: a4246...6d3 6
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kom deg vekk fra ham. Mennesker som er slemme mot andre mennesker og dyr er ingenting å samle på. Tenk å være så slem mot den aller nærmeste han har i dette livet? Du fortjener bedre. Anonymkode: 51368...3b2 Det har skjedd så ofte at jeg gråter ikke nå, men jeg tenker jo at jeg umulig fortjener dette. Anonymkode: 6b698...58f 2 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 13 minutter siden, AnonymBruker said: Han gjør det med hunden og. Klasker etter den og river i båndet med full kraft så hunden snurrer rundt seg selv .. Poenget er at barnet vårt hermer etter denne oppførselen, jeg vil ikke hun skal lære det.. Anonymkode: 6b698...58f Tror jeg ville gjort mye for å skjerme mitt barn fra denne mannen. Men du har vel sagt ifra om oppførselen mot hunden så han har sluttet? Anonymkode: 6811a...6e8 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du må sjekke opp eierandel.. og engasjere en advokat. Planlegg godt og legg deg opp noe fuckyou-penger. Finn dere en bopel/avtal å bo midlertidig hos familie etter at du har fått spart opp noe penger. Bytt adresse umiddelbart etter flytting og søk gjennom NAV- barnebidrag og økt barnetrygd. Du skal nok klare deg fint. Hvis du mener at far er farlig for barnet bør du skaffe bevis/opptak på dette. Eller kan du ikke nekte samvær. Anonymkode: 51368...3b2 Jeg har opptak av at han ikke vil jeg skal ta med babyen til legen som nyfødt. Han var mer opptatt av at jeg var hysterisk, enn å kjøre meg til legevakta da hn blødde i rompa. Han er veldig glad i barnet sitt, men tar ikke noe seriøst av regler osv. Jeg er redd han skulle forglemme barnet og at det skulle være nok, og at det skjer noe av den grunn. Og jeg er redd humøret hans er farlig, fordi der skal ikke noe til før han tar det utover den nærmeste. Hvis jeg flytter blir jo den nærmeste barnet mitt Anonymkode: 6b698...58f 1
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han vil gjerne ha det til at jeg fortjener dette fordi jeg ber han om å rydde (= han får kjeft, meeeen det er ikke egentlig kjeft) osv… Bortsett fra det har jeg virkelig ikke gjort noe.. Jeg vil ikke at han skal ha noe form for foreldrerett pga denne oppførselen. Jeg tror det er skadelig for ungen, han mister besinnelsen 20 ganger før jeg begynner å bli lettere irritert, for å nevne noe. Og begynner å snakke med irritert sutrestemme til barnet vårt m.m Anonymkode: 6b698...58f Ingen tvang å være kjærest med idioter , husk d. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har opptak av at han ikke vil jeg skal ta med babyen til legen som nyfødt. Han var mer opptatt av at jeg var hysterisk, enn å kjøre meg til legevakta da hn blødde i rompa. Han er veldig glad i barnet sitt, men tar ikke noe seriøst av regler osv. Jeg er redd han skulle forglemme barnet og at det skulle være nok, og at det skjer noe av den grunn. Og jeg er redd humøret hans er farlig, fordi der skal ikke noe til før han tar det utover den nærmeste. Hvis jeg flytter blir jo den nærmeste barnet mitt Anonymkode: 6b698...58f Det er ikke nok bevis. Begynn å før logg og lag liste med hver eneste hendelse, skrevet kun med fakta, ikke følelser. Anonymkode: a5895...560 4
Snok1 Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Han vil gjerne ha det til at jeg fortjener dette fordi jeg ber han om å rydde (= han får kjeft, meeeen det er ikke egentlig kjeft) osv… Bortsett fra det har jeg virkelig ikke gjort noe.. Jeg vil ikke at han skal ha noe form for foreldrerett pga denne oppførselen. Jeg tror det er skadelig for ungen, han mister besinnelsen 20 ganger før jeg begynner å bli lettere irritert, for å nevne noe. Og begynner å snakke med irritert sutrestemme til barnet vårt m.m Anonymkode: 6b698...58f Han virker som en idiot, men han har faktisk foreldrerett all den tid han er faren. For sent å endre det nå. 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror jeg ville gjort mye for å skjerme mitt barn fra denne mannen. Men du har vel sagt ifra om oppførselen mot hunden så han har sluttet? Anonymkode: 6811a...6e8 Han har justert seg noe. Men så «sprekker» han innimellom. Foreksempel på en dårlig dag, der noe annet har skjedd.. sånn er jo livet. Men det er trist at det går utover hunden. Han slår ikke men han er truende, og han tar den i båndet og rykker til kjempehardt. Det er så hardt at det er skadelig. Jeg har skjermet hunden… Anonymkode: 6b698...58f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han har justert seg noe. Men så «sprekker» han innimellom. Foreksempel på en dårlig dag, der noe annet har skjedd.. sånn er jo livet. Men det er trist at det går utover hunden. Han slår ikke men han er truende, og han tar den i båndet og rykker til kjempehardt. Det er så hardt at det er skadelig. Jeg har skjermet hunden… Anonymkode: 6b698...58f Hvordan har du skjermet hunden? Anonymkode: a4246...6d3 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Skrevet 2. juli 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Han har justert seg noe. Men så «sprekker» han innimellom. Foreksempel på en dårlig dag, der noe annet har skjedd.. sånn er jo livet. Men det er trist at det går utover hunden. Han slår ikke men han er truende, og han tar den i båndet og rykker til kjempehardt. Det er så hardt at det er skadelig. Jeg har skjermet hunden… Anonymkode: 6b698...58f Kom deg vekk fra ham. Men du, hvorfor blødde ditt spedbarn fra anus? Ble det undersøkt av lege og hva var årsaken? Nesten så mam kan lure på om denne mannen er syk på flere måter. Anonymkode: 6811a...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 Snok1 skrev (1 minutt siden): Han virker som en idiot, men han har faktisk foreldrerett all den tid han er faren. For sent å endre det nå. Han er en idiot. Jeg lar han ikke ha ungen fremover. Det er så enkelt som det. Det som er enda mer spesielt er at jeg har tatt det opp med svigers , og de svarer meg ikke på dette direkte. Hadde håpet de kunne sagt til ham, kanskje det hadde hjulpet. Jeg vet at det har hjulpet mange andre. Men det er ikke noe svar å få. Så nå kutter jeg alle bånd og forbereder meg mentalt på å takle dette aleine. Anonymkode: 6b698...58f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå