AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Vi har et hus som vi leier ut og har gjort det siden nyttår. Vi er veldig fornøyde med de som bor der med unntak av en ting: betalingen kommer alltid for sent. Det er ikke snakk om mye for sent, men gjerne en dag eller to fordi mndskifte nesten alltid faller på en helg eller helligdager. I kontrakten så står det tydelig at betalingen skal være på plass innen første i hver mnd. Jeg er ikke avhengig av pengene for å betale regninger så det er kun ren irritasjon fra min side. De er ikke norske, men snakker greit engelsk hvis det har noe å si, kontrakten er på engelsk. Er det innafor å gi beskjed eller skal jeg bare la det fare? Anonymkode: 189df...05b
Tvist Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Hvis det bare er pga månedsskifte er i helg/helligdag og pengene kommer førstkommende virkedag, synes jeg ikke det er greit å purre. 27 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #3 Skrevet 2. juli 2023 Legger alltid regninger til trekk ved forfall, aldri opplevd at det har kommet purring pga helg! Ville aldri brydd meg må purre! Anonymkode: 835cb...3f9 11
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Dette vet du svaret på selv. De betaler nok ganske ofte på den datoen som er satt, og derfor kommer det dagen etter eller litt senere pga helg. Slik er det bare. Klager du over noe slik som dette har du vært veldig skjermet i utleielivet, for fy søren det kan være mye mye verre. Skjerp deg. Anonymkode: 8a577...0b8 13 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Spørre om de trenger en annen fast dato? Anonymkode: f1d41...9bd
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi har et hus som vi leier ut og har gjort det siden nyttår. Vi er veldig fornøyde med de som bor der med unntak av en ting: betalingen kommer alltid for sent. Det er ikke snakk om mye for sent, men gjerne en dag eller to fordi mndskifte nesten alltid faller på en helg eller helligdager. I kontrakten så står det tydelig at betalingen skal være på plass innen første i hver mnd. Jeg er ikke avhengig av pengene for å betale regninger så det er kun ren irritasjon fra min side. De er ikke norske, men snakker greit engelsk hvis det har noe å si, kontrakten er på engelsk. Er det innafor å gi beskjed eller skal jeg bare la det fare? Anonymkode: 189df...05b Det er jo helt opp til deg . Hvis de får vite det er et problem / irritasjon kan de jo justere trekket sitt til 29 /30 for å rekke at det kommer inn til 1. Hvis de ellers er greie leietagere , hadde jeg nok ikke brydd meg. Endret 2. juli 2023 av NiceOrNothing 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Ikke purr. Hvis kontrakten sier innen første, så er det en uklar formulering. Det kan nemlig bety både før den første begynner, eller før den første er over. Og hvis pengene alltid kommer første virkedag etter den første på grunn sv helg, så er det sistnevnte forståelse leietakerne har lagt til grunn. Her mener jeg du må ta ansvar for at kontrakten er uklar, og du skal så klart ikke skal purre. Anonymkode: 8e3cd...66f 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke purr. Hvis kontrakten sier innen første, så er det en uklar formulering. Det kan nemlig bety både før den første begynner, eller før den første er over. Og hvis pengene alltid kommer første virkedag etter den første på grunn sv helg, så er det sistnevnte forståelse leietakerne har lagt til grunn. Her mener jeg du må ta ansvar for at kontrakten er uklar, og du skal så klart ikke skal purre. Anonymkode: 8e3cd...66f Det stod betalingen kommer 1-2 dager for sent, så den forklaringen holder ikke. Det sagt, så ville jeg ikke brydd meg når det kun er pga helg og helligdager. De har nok satt opp trekk en fast dag. Betalingsevnen er der og de er konsekvent på når de betaler fra sin side (bare forsinkelse inn på TS sin konto). Anonymkode: 503d6...0b6 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 Hvis forfall er den 1., og det er på lørdag, så har de betalt rett dag om pengene kommer på mandag (i morgen) Dette gjelder alle typer regninger, og der har du ingen som helst grunn til å klage som utleier. Anonymkode: 6163b...abb 15 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 NiceOrNothing skrev (22 minutter siden): Det er jo helt opp til deg . Hvis de får vite det er et problem / irritasjon kan de jo justere trekket sitt til 29 /30 for å rekke at det kommer inn til 1. Hvis de ellers er greie leietagere , hadde jeg nok ikke brydd meg. Jeg hadde blitt irritert som leietaker at jeg må justere det automatiske trekker for at huseier skal få betaling før måneden. Alle regninger betales til forfallsdato og de aller fleste overlever at forfallsdato er en helg og det kommer på første virkedag. Anonymkode: d85ff...86a 9 2
NiceOrNothing Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg hadde blitt irritert som leietaker at jeg må justere det automatiske trekker for at huseier skal få betaling før måneden. Alle regninger betales til forfallsdato og de aller fleste overlever at forfallsdato er en helg og det kommer på første virkedag. Anonymkode: d85ff...86a Helt enig med deg . Men ville heller at utleier skulle vært ærlig om sin irritasjon om dette , da dette er en enkel sak å løse . Smålighet er et lite sjarmerende trekk , men det finnes . 4
AllahBallah Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 Tenker du får gi dem beskjed/kaste dem ut. Så får du vente i spenning på hva slags problemer du får av neste leietaker 😃 Det jeg prøver å si, er: Hvis at betalingen kommer 1-2 dager for sent hver måned er det største problemet du har med dem, så er du virkelig heldig. 12 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 Ikke greit å klage på dette! Hvis jeg har retninger som forfaller på en helgedag, blir de alltid automatisk trukket første virkedag etter. Helt normalt. Anonymkode: 1bd6d...e31 7 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 Tuller du? Ikke en gang NAV hadde purret på dette. Du er helt på tur. De har satt opp automatisk betaling. Noen ganger vil selvfølgelig den 1 i hver måned havne på en helg eller helligdag. Anonymkode: 81ed1...82e 13
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #15 Skrevet 2. juli 2023 Dette er et ikke-problem. Jeg ville jobbet med meg selv dersom du velger å bruke mye hjernekapasitet på dette. Anonymkode: 761a4...aac 6 2
senior Skrevet 2. juli 2023 #16 Skrevet 2. juli 2023 Her får man faktisk lyst til å si WTF . ! Har du ikke andre problemer enn dette . . ? 6
Merlin Skrevet 2. juli 2023 #17 Skrevet 2. juli 2023 Opplever det samme som utleier og finner det helt uproblematisk. 30 juni var en Fredag, 1 juli en Lørdag. Da er aldri pengene på kontoen før første arbeidsdag på Mandag. Vær overlykkelig om du har funnet gode leietagere. 8
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #18 Skrevet 2. juli 2023 Vi har flere utleieobjekt, og nei vi purrer ikke om husleie er noen få dager for sent. Kommer husleie inn den 4. i stedet for den 1. så purrer vi ikke. Anonymkode: 0d143...0b5 9
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #19 Skrevet 2. juli 2023 Derfor jeg aldri leier av private utleiere. For mye uprofesjonelle idioter der ute. Anonymkode: e470d...df6 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #20 Skrevet 2. juli 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Vi har et hus som vi leier ut og har gjort det siden nyttår. Vi er veldig fornøyde med de som bor der med unntak av en ting: betalingen kommer alltid for sent. Det er ikke snakk om mye for sent, men gjerne en dag eller to fordi mndskifte nesten alltid faller på en helg eller helligdager. I kontrakten så står det tydelig at betalingen skal være på plass innen første i hver mnd. Jeg er ikke avhengig av pengene for å betale regninger så det er kun ren irritasjon fra min side. De er ikke norske, men snakker greit engelsk hvis det har noe å si, kontrakten er på engelsk. Er det innafor å gi beskjed eller skal jeg bare la det fare? Anonymkode: 189df...05b Det er snakk om 1-2 dager. Hadde det vært snakk om uker så ja... Nei la vær og slutt å irritere deg over ting. Anonymkode: adfbd...752 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå