Gå til innhold

Oslo er visst en trygg hovedstad...Fem personer skadd i Oslo sentrum.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

politiet.png?w=722&quality=78

Ser ikke så mye av dette på nyere politibiler....de har kanskje forstått løgnen selv.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi bør i hvert fall bremse innvandringen betraktelig inntil vi har fått kontroll på de vi allerede har.

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
norw skrev (6 minutter siden):

Vi bør i hvert fall bremse innvandringen betraktelig inntil vi har fått kontroll på de vi allerede har.

Oslo er en liten by, ikke stor. Derfor burde det ikke være noe særlig kriminalitet der.

En total opprydding trengs, tusenvis av mennesker som kan sendes tilbake til sitt hjemland. Samtidig er tiden inne for permanent grensekontroll inn til Norge.

Sett opp fly fra gardermoen hver uke, der man fyller opp med mennesker som skal ut! I mellomtiden lagrer man disse menneskene på trandum.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
norw skrev (10 minutter siden):

Skyhøy innvandring har bred støtte fra over 95% av velgerne, noe som har ligget stabilt siden tidlig på 1980-tallet.

Det er dette vi vil ha. For advarslene om hva vi kom til å få var soleklare og entydige.

Likevel gikk vi for dette ekstreme samfunnseksperimentet med overveldende flertall.

Om bare 26 måneder kommer nordmenn til å bekrefte dette igjenHøyest mulig innvandring, takk!!!

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Skyhøy innvandring har bred støtte fra over 95% av velgerne, noe som har ligget stabilt siden tidlig på 1980-tallet.

Det er dette vi vil ha. For advarslene om hva vi kom til å få var soleklare og entydige.

Likevel gikk vi for dette ekstreme samfunnseksperimentet med overveldende flertall.

Om bare 26 måneder kommer nordmenn til å bekrefte dette igjenHøyest mulig innvandring, takk!!!

Husk på at vi har et parti som heter Fremskrittspartiet, så vi er ikke oppe i 95 %. Jeg kunne aldri stemt på dem, men de har en viss oppslutning. Vil også tro at mange Høyre-velgere er skeptiske til den massive innvandringen og konsekvensene.

Skrevet

Det reagerte jeg også på. "Oslo skal være en trygg by". Men det er jo ikke det lenger, og det vet de også. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Bringebærsyltetøy skrev (44 minutter siden):

Det reagerte jeg også på. "Oslo skal være en trygg by". Men det er jo ikke det lenger, og det vet de også. 

Gå deg en tur rundt grønland, vaterlandsparken....opp brugata...storgata der. Se på narkomiljøet, selger også endel rundt vaterlandsparken etc...skal ikke eksistere i en liten by som Oslo. Når de blir tilsnakket er de tilbake noen minutter etterpå...er stort sett mørke de som selger.

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, Helsport said:

Dette prøver Oslo-politiet å lyve om hver gang det skjer en alvorlig voldshendelse, tror virkelig folket på dette? Er det nordmenn som løper rundt med macheter?

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/fem-personer-skadd-i-oslo-sentrum/15863960/

Se på utviklingen av samfunnet siden 80-tallet, tragisk. Det er helt ødelagt, vi snakker om "Svenske tilstander".

Velkommen til nye Norge:

Når du skriver at Oslo er helt ødelagt, hva mener du med det? Har du noen objektive tallfakta som grunnlag for dette? Mener du at Oslo kommer dårligere ut enn andre større byer? Noe tallfakta som grunnlag for dette?

• Liker 5
Skrevet
Helsport skrev (56 minutter siden):

Gå deg en tur rundt grønland, vaterlandsparken....opp brugata...storgata der. Se på narkomiljøet, selger også endel rundt vaterlandsparken etc...skal ikke eksistere i en liten by som Oslo. Når de blir tilsnakket er de tilbake noen minutter etterpå...er stort sett mørke de som selger.

Men det er jo akkurat det. Jeg tør ikke å dra til Oslo lenger. Flyttet derfra for 10 år siden og nå, når jeg er i sentrum en gang i blant, gruer jeg meg...🙄

• Hjerte 1
Skrevet
A-hunter skrev (1 time siden):

De fleste meningsmålinger jeg kan huske har i lang tid vist at majoriteten er skeptiske til innvandringspolitikken vi har hatt. 

Men siden vi kun lever i et representativt demokrati der den reelle folkeviljen ikke når fram så har ikke det noen betydning.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
norw skrev (2 timer siden):

Husk på at vi har et parti som heter Fremskrittspartiet, så vi er ikke oppe i 95 %. Jeg kunne aldri stemt på dem, men de har en viss oppslutning. Vil også tro at mange Høyre-velgere er skeptiske til den massive innvandringen og konsekvensene.

Fremskrittspartiet er ikke i mot innvandring. De er liberale, hvilket alltid inkluderer åpne grenser. Siv Jensen ba de nasjonalkonservative finne seg et annet parti. Les partiprogrammet før du synser.

De har riktignok tatt til orde for en "pause" her og der tidligere, før det åpenbart skal gis full gass mot å bli et nytt land i Midtøsten.

Endret av A-hunter
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Athod skrev (1 time siden):

De fleste meningsmålinger jeg kan huske har i lang tid vist at majoriteten er skeptiske til innvandringspolitikken vi har hatt. 

Men siden vi kun lever i et representativt demokrati der den reelle folkeviljen ikke når fram så har ikke det noen betydning.

Representativt demokrati betyr at vi håndplukker politikere til å jobbe for oss - ikke at vi er dømt til å leve etter politikernes vilje. 

Hadde velgerne ønsket null innvandring hadde vi selvsagt hatt null innvandring.

Men her har det altså vært nær 100% oppslutning for fri innvandring - og da helst fra verdens aller mørkeste avkroker - og det over mer enn 40 år...

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
A-hunter skrev (1 minutt siden):

Representativt demokrati betyr at vi håndplukker politikere til å jobbe for oss - ikke at vi er dømt til å leve etter politikernes vilje. 

Hadde velgerne ønsket null innvandring hadde vi selvsagt hatt null innvandring.

Men her har det altså vært nær 100% oppslutning for fri innvandring - og da helst fra verdens aller mørkeste avkroker - og det over mer enn 40 år...

Nettopp. Og eneste alternativ hvis man ønsker mer restriktiv innvandring idag er å stemme på Sylvi Listhaug. Noe som for mange er totalt utelukket, uansett hvor enig man er i innvandringspolitikken. Fins andre ting man er opptatt av og.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Athod skrev (13 minutter siden):

Nettopp. Og eneste alternativ hvis man ønsker mer restriktiv innvandring idag er å stemme på Sylvi Listhaug. Noe som for mange er totalt utelukket, uansett hvor enig man er i innvandringspolitikken. Fins andre ting man er opptatt av og.

Fremskrittspartiet er ikke et parti som ønsker en restriktiv innvandring. De er liberale, i det ligger åpne grenser.

At Frps velgere og motstandere tror at Frp er mot innvandring må skyldes manglende evner til å begripe selv enkle sammenhenger.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
A-hunter skrev (2 minutter siden):

Fremskrittspartiet er ikke et parti som ønsker en restriktiv innvandring. De er liberale, i det ligger åpne grenser.

At Frps velgere og motstandere tror at Frp er mot innvandring må skyldes manglende evner til å begripe selv enkle sammenhenger.

Så du mener Norges befolkning er for dagens innvandringspolitikk fordi de ikke stemmer på et eller annet diffust parti som ikke er på Stortinget og ikke når fram i mediene?

• Liker 1
Skrevet

I januar 2020 var andelen av innvandrere i Oslo på 34%. Hvor mange i 2023? Hvor mange går under radaren? Vi har en internasjonal forpliktelse, og det tør nok ikke engang Sylvi å rokke ved. Så dette blir det nok ikke slutt på.

Jeg har forøvrig  ingen tro på kontroll eller særlig bedring av kriminaliteten i Oslo. Heller motsatt. Spennende å se hvor langt det må gå/ikke gå.

Borgerkrig? Vel, da er det dumt å være en minoritet...

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Bodd i Oslo hele livet og har så langt aldri følt meg utrygg.

Et sted med flere mennesker skjer det også flere uheldige saker. Det er selvsagt ikke greit, men det skjer. Det skjer også på små plasser, men ikke like ofte. 

Hvilken mekanisme som utløser hva er vanskelig å si. Fattigdom (unge som raner), dop og alkohol, psykiske lidelser. Det er nok mye å ta tak i og jeg sitter ikke med fasiten, men oslo er ikke en utrygg by om man oppfører seg som man skal. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Hesmeta skrev (12 minutter siden):

Bodd i Oslo hele livet og har så langt aldri følt meg utrygg.

Et sted med flere mennesker skjer det også flere uheldige saker. Det er selvsagt ikke greit, men det skjer. Det skjer også på små plasser, men ikke like ofte. 

Hvilken mekanisme som utløser hva er vanskelig å si. Fattigdom (unge som raner), dop og alkohol, psykiske lidelser. Det er nok mye å ta tak i og jeg sitter ikke med fasiten, men oslo er ikke en utrygg by om man oppfører seg som man skal. 

Hyggelig at du bor under en trygg sten. Litt av det samme hos meg. Men det hadde vært empatisk av deg å lytte til hva andre borgere opplever. Om du tror på de da..

• Liker 5
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...