AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #1 Skrevet 2. juli 2023 Testa positivt i går, 12 DPO. Måtte på do nå, og da blødde jeg litt. Fortsatt 1-2 på digital test. Noen med lik erfaring? 😔 kjemisk? Anonymkode: fdde3...011
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #2 Skrevet 2. juli 2023 Har ikke noe lignende erfaring, men det er umulig å si, kan være kjemisk, eller ikke. Du får bare ta en test til om noen dager osv og se hvordan det utvikler seg. Anonymkode: a8789...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #4 Skrevet 2. juli 2023 Umulig å si hva det er. Hvis jeg var hard i magen (skjedde ofte i 1. tri) og måtte trykke så hendte det seg at jeg fikk litt blod på papiret. Skremte meg, men jordmor sa at siden det skjedde i forbindelse med toalettbesøket, jeg ikke opplevde smerter, og blødningen avtok fort så var det mest sansynlig et blodkar som bristet. Man blir gjerne mer utsatt for det siden det er økt blodvolum osv der nede, og slimhinnene blir mer utsatt for feks rifter. Anonymkode: 46b97...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #5 Skrevet 2. juli 2023 Det kan fortsatt gå bra, men jeg vil tro det er en kjemisk. Anonymkode: f3800...b47 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #6 Skrevet 2. juli 2023 Jeg har vært gravid 4 ganger og tre av gangene kom det blod, og jeg mistet. En graviditet så jeg ikke en bloddråpe og det resulterte i baby 8 måneder senere, så hos meg er blod aldri bra. Med en gang jeg ser blodspor så vet jeg hva som er i ferd med å skje. Festeblødning, rifter, blodkar som sprekker.. aldri opplevd. Jeg håper selvfølgelig at din kropp er annerledes enn min:) Anonymkode: f2a4a...065 1
Apekatten Skrevet 2. juli 2023 #7 Skrevet 2. juli 2023 Ei venninne blødde litt gjennom hele svangerskapet, men alt var bra. Hun fikk et friskt barn. Blod trenger ikke å være farlig, men du må nesten bare avvente å se. 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #8 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke noe lignende erfaring, men det er umulig å si, kan være kjemisk, eller ikke. Du får bare ta en test til om noen dager osv og se hvordan det utvikler seg. Anonymkode: a8789...0cb Tenkte å teste igjen om noen dager. Hvis den viser 2-3 uker så er det vel ikke kjemisk? 🤔 Anonymkode: fdde3...011
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #9 Skrevet 2. juli 2023 Jeg opplevde det i begge mine to svangerskap som gikk bra. Den ene gangen var vi ute på restaurant for å feire positiv test 14 dpo da jeg begynte å blø. Det varte i noen dager, var så mye at jeg brukte bind, men ikke i nærheten av mine vanlige mensblødninger. Andre gang begynte samme type blødning 13 dpo, og jeg tok etter hvert en test fordi blødningen aldri tok seg opp. Jeg hadde sterke menssmerter, som jeg pleier på den tiden i vanlig syklus, så jeg var ganske sikker på at det ville gå galt, særlig første gang. Legen kalte det en hormonell blødning, og sa at det ikke er helt uvanlig. Men man kan dessverre ikke gjøre annet enn å vente og se, for det kan jo også bety at embryoet ikke er levedyktig og på vei ut. Krysser fingrene for at det går bra! Anonymkode: 17845...20f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #10 Skrevet 2. juli 2023 Blødde hver dag fra litt etter positiv test og 2-3 uker ut i første trimester. Gikk helt fint. Hvis du er bekymret er det hcg-test med to dagers mellomrom som gjelder. Fastlegen kan henvise deg:) Anonymkode: e1c5d...fcf 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #11 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg opplevde det i begge mine to svangerskap som gikk bra. Den ene gangen var vi ute på restaurant for å feire positiv test 14 dpo da jeg begynte å blø. Det varte i noen dager, var så mye at jeg brukte bind, men ikke i nærheten av mine vanlige mensblødninger. Andre gang begynte samme type blødning 13 dpo, og jeg tok etter hvert en test fordi blødningen aldri tok seg opp. Jeg hadde sterke menssmerter, som jeg pleier på den tiden i vanlig syklus, så jeg var ganske sikker på at det ville gå galt, særlig første gang. Legen kalte det en hormonell blødning, og sa at det ikke er helt uvanlig. Men man kan dessverre ikke gjøre annet enn å vente og se, for det kan jo også bety at embryoet ikke er levedyktig og på vei ut. Krysser fingrene for at det går bra! Anonymkode: 17845...20f Takk for at du deler, dette var jo veldig likt! ❤️ Jeg blør ikke masse, men det har fortsatt litt utover dagen. Hvor lang tid tok det før det ga seg? Ble dine tester sterkere og sterkere? Takknemlig for at du deler ☺️ Anonymkode: fdde3...011
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #12 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blødde hver dag fra litt etter positiv test og 2-3 uker ut i første trimester. Gikk helt fint. Hvis du er bekymret er det hcg-test med to dagers mellomrom som gjelder. Fastlegen kan henvise deg:) Anonymkode: e1c5d...fcf Tusen takk, godt å høre at dette likevel kan gå fint ❤️🥰 takk for at du delte! Anonymkode: fdde3...011
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #13 Skrevet 2. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Takk for at du deler, dette var jo veldig likt! ❤️ Jeg blør ikke masse, men det har fortsatt litt utover dagen. Hvor lang tid tok det før det ga seg? Ble dine tester sterkere og sterkere? Takknemlig for at du deler ☺️ Anonymkode: fdde3...011 Det varte omtrent så lenge som mensen vanligvis gjør for meg, 5-6 dager. I første svangerskap hadde jeg en bitteliten blødning igjen i uke 7 også. Og i andre svangerskap hadde jeg litt blod på papiret flere ganger senere i svangerskapet. Men det var aldri noe galt. Testene ble sterkere over tid. Men i første svangerskap ble jeg så stresset av dette at jeg tok en billig strimmeltest hver dag, noen ganger to om dagen også. Det var ikke lurt, for det hendte de ble svakere fra en dag til den neste, og jeg gikk jo helt i kjelleren. De er egentlig ikke egnet til å måle stigning med på den måten, de er bare ment å påvise graviditeten. Og både konsentrasjonen på urinen og mengden fargestoff i den enkelte testen kan påvirke hvor sterk den blir. Så er du advart hvis du har slike strimmeltester Anonymkode: 17845...20f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2023 #14 Skrevet 2. juli 2023 Da jeg var gravid med min første blødde jeg over flere dager. 3-5 dager ish. Visste ikke at jeg var gravid, men stusset på at "mensen" var annerledes. Blødde ikke like mye, men nok til at jeg brukte Ob/bind. Det gikk helt fint ❤️ lykke til! Anonymkode: 5d991...558 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2023 #15 Skrevet 3. juli 2023 On 7/2/2023 at 10:11 AM, AnonymBruker said: Tenkte å teste igjen om noen dager. Hvis den viser 2-3 uker så er det vel ikke kjemisk? 🤔 Anonymkode: fdde3...011 Per definisjon så er det ikke kjemisk om du kommer deg forbi uke 5 (det som kalles "kjemisk" på forum osv. er egentlig bare en veldig tidlig spontanabort. Egentlig regnes alle graviditeter som "kjemiske" fram til 5+0, det kalles det fordi på det tidspunktet er embryoet så lite at graviditeten bare kan påvises kjemisk, altså via blod- eller urinprøve, i motsetning til fysisk f.eks via ultralyd). Så er det dessverre sånn at det er veldig vanlig å miste tidlig i graviditeten. Om testen blir sterkere er det et tegn på at hcg stiger, som er bra, men det er ingen garanti for at alt vil gå bra såklart. Krysser fingrene for at blødningen er noe uskyldig og at spiren klamrer seg fast 😊 Anonymkode: 86b07...4c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #16 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 2.7.2023 den 19.31): Det varte omtrent så lenge som mensen vanligvis gjør for meg, 5-6 dager. I første svangerskap hadde jeg en bitteliten blødning igjen i uke 7 også. Og i andre svangerskap hadde jeg litt blod på papiret flere ganger senere i svangerskapet. Men det var aldri noe galt. Testene ble sterkere over tid. Men i første svangerskap ble jeg så stresset av dette at jeg tok en billig strimmeltest hver dag, noen ganger to om dagen også. Det var ikke lurt, for det hendte de ble svakere fra en dag til den neste, og jeg gikk jo helt i kjelleren. De er egentlig ikke egnet til å måle stigning med på den måten, de er bare ment å påvise graviditeten. Og både konsentrasjonen på urinen og mengden fargestoff i den enkelte testen kan påvirke hvor sterk den blir. Så er du advart hvis du har slike strimmeltester Anonymkode: 17845...20f Hei igjen, håper det er greit at jeg spør deg ❤️ Jeg har IKM idag, og hadde som nevnt 1-2 uker på test fra søndagen, men har har blødd litt i mellomtiden. Idag fikk jeg 2-3 uker på test - da er det vel nærliggende at det likevel ikke er en kjemisk?? 🙏🏻 ts Anonymkode: fdde3...011
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2023 #17 Skrevet 4. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei igjen, håper det er greit at jeg spør deg ❤️ Jeg har IKM idag, og hadde som nevnt 1-2 uker på test fra søndagen, men har har blødd litt i mellomtiden. Idag fikk jeg 2-3 uker på test - da er det vel nærliggende at det likevel ikke er en kjemisk?? 🙏🏻 ts Anonymkode: fdde3...011 Det er bare hyggelig, jeg husker veldig godt hvor stresset jeg var da jeg blødde tidlig i svangerskapet selv, og hvor mye jeg googlet eller lette etter svar. Jeg er jo ingen ekspert, men jeg tenker det er et godt tegn. 2-3 på test i dag betyr jo både at hcg stiger, og at nivået er i normalområdet. Jeg har hatt kjemiske graviditeter, og da artet det seg som at mensen var forsinket, jeg tok en test noen dager etter IKM (visste ikke på dagen når mensen skulle kommet, men hadde ganske regelmessig syklus, så jeg begynte å bli sikker på at den var forsinket). Testen var positiv, men ikke så sterk, og så begynte jeg å blø helt som en vanlig mens 1-2 dager senere. Lykke til! ❤️ Anonymkode: 17845...20f 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 #19 Skrevet 11. juli 2023 myMa skrev (2 timer siden): Hvordan gikk det? Jeg blør fortsatt endel hver dag, men har målt HCG og den stiger som normalt foreløpig! Så gjenstår å se om det er noe liv etterhvert. Fortatt for tidlig med ultralyd, men tenker å få sjekket det rundt uke 7. Har ingen smerter, og graviditetssymptomene er på plass, så får håpe det er utvikling der inne 🤞🏼 Anonymkode: fdde3...011 2
xxhmj Skrevet 12. juli 2023 #20 Skrevet 12. juli 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg blør fortsatt endel hver dag, men har målt HCG og den stiger som normalt foreløpig! Så gjenstår å se om det er noe liv etterhvert. Fortatt for tidlig med ultralyd, men tenker å få sjekket det rundt uke 7. Har ingen smerter, og graviditetssymptomene er på plass, så får håpe det er utvikling der inne 🤞🏼 Anonymkode: fdde3...011 Masse lykke til❤️ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå