Gå til innhold

Noen med lukt/smaksforstyrrelser?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt en lukt- og smaksforstyrrelse i over fire år, som kommer og går. 50% av tiden har jeg en ekkel smak og lukt i munn/nese, og lukten kan variere fra periode til periode, noen ganger kjemisk, andre ganger råttent, og andre ganger igjen surt, eller noe jeg ikke helt klarer å beskrive. Dårlige lukter alle sammen, selv om den råtne lukten tar kaka😔 Jeg har vært hos utallige leger som ikke aner hva det er, har tatt MR av hodet hele tre ganger uten at noe galt finnes, og den siste gangen ble det sett ekstra nøye på luktsenteret. Den siste legen jeg var hos mente dette skyldtes en kraftig virusinfeksjon jeg hadde julen 2019, da man noen ganger kan få denne type forstyrrelser etter en virusinfeksjon (altså ikke bare covid).

Jeg er helt fortvilt, for det finnes jo ikke hjelp å få! Legene sier det bare er jeg som kjenner lukten, men jeg klarer ikke stole på det. Er singel, så har ingen nærme nok til å virkelig kjenne om det lukter. Jeg tør ikke treffe og date menn pga dette, og er redd jeg alltid kommer til å være singel. Jeg klarer ikke tanken på at en mann jeg dater skal kjenne dette, og jeg orker ikke fortelle om det heller, til en mann man er i en begynnende datingfase med. Det skremmer vel vekk stakkaren. Syns dette er såå pyton! Det ødelegger andre sider ved livet også, da jeg ikke orker være nær mennesker. 

Er det noen andre som opplever noe av det samme? Eller som har en partner med dette problemet? 

Anonymkode: 1bf92...18c

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen med samme problem? Jeg får nok bare innse at jeg må leve alene resten av livet, holde alle mennesker på avstand.

Anonymkode: 1bf92...18c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...