Gå til innhold

Pappa er gjerrig som f og lager dårlig stemning på ferie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er student og har mye stress i hverdagen min med tanke på studie. Jeg gledet meg så enormt til ferie med familien og kjæresten min. Vi dro på ferie for å ha det koselig sammen, men pappa har bare laget så sinnsykt dårlig stemning hele ferien. Meg og typen min har selvfølgelig kjøpt ting selv og aldri latt noen spandere på oss, men han krangler konstant med mamma og lager utrolig dårlige vibes på ferie, og dette foran typen min.

Han driver å teller penger for hver minste ting han betaler,  og sier at han bruker mye  penger og sutrer hver gang han må betale. Jeg forstår ikke hva dette kommer av. Er det en som ikke sliter økonomisk så er det han med tanken på at han har spart hver minste krone, så det bør ikke være noe problem for han å kunne bruke litt på ferie. Er så jævlig lei av hans oppførsel.kan noen gi meg tips som fungerer på å forklare gjerrige folk at det ikke er farlig å bruke penger? Vi er på ferie i et land som er billig som bare det, og det bør ikke være noe problem en gang

Anonymkode: 28330...d1d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si at han har invester masse penger i turen, og at det er bortkasta penger hvis han ødelegger turen ved å lage sur stemning med klagingen sin.

Anonymkode: a289e...ac5

• Liker 26
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

kan noen gi meg tips som fungerer på å forklare gjerrige folk at det ikke er farlig å bruke penger

Min erfaring er at dette omtrent er umulig om de er godt voksne og har vært gjerrige hele livet.

Anonymkode: 3608e...16a

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si at han har invester masse penger i turen, og at det er bortkasta penger hvis han ødelegger turen ved å lage sur stemning med klagingen sin.

Anonymkode: a289e...ac5

Enig i denne. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i denne. 

Jeg skal prøve å snakke med han. Han er forbanna på mamma og gikk nesten til angrep på henne fordi at hun ville bruke litt penger på en kjole. Den kostet 400kr. Hvem i helvete lager så dårlig stemning for 400kr. Jeg sliter med å forstå dette ekstremt 

• Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Enig i denne. 

Med sine egne penger. Han mener at hun ikke skal bruke si e egne heller. Er så lei

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Du får si til din far at det er ikke lommer på likskjorta når den dagen kommer 🤭

• Liker 12
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre har nettopp vært på ferie, og mamma hadde i forkant satt foten ned og gitt pappa forbud mot å klage over pengebruken når de skulle spise ute og slikt😆 Hun var i forkant der. 

Anonymkode: f28ab...fea

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Men hva sier din mor? 
Finner hun seg bare i dette? 
Du må ta en prat m henne og sammen konfrontere din far

og er du helt sikker på at økonomien hans er god?

Anonymkode: b9b1e...c94

• Liker 9
Skrevet (endret)

Er det han som har spandert ferie på kjæresten din? Kanskje dere kan splitte opp på dagtid, du og kjæresten finner på egne ting? Slik at Far og Mor kan få litt alenetid .

Endret av Apis
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Neste gang det blir opplegg for en ferie sammen, bare si at du ikke orker, fordi han er så jævla gnien.

Mora di bør også kvinne seg opp og ikke la noen andre bestemme hvilke kjoler hun får lov til å kjøpe. Formoder at hun har egne penger. 

Hadde aldri orket å tilbringe mer enn en kveld sammen med en som sparer seg til dust. 

Anonymkode: af61e...556

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Apis skrev (Akkurat nå):

Er det han som har spandert ferie på kjæresten din? Kanskje dere kan splitte opp på dagtid, du og kjæresten finner på egne ting? 

Jeg spanderer ferie på kjærestene til barna mine, men jeg oppfører meg virkelig ikke som jeg har gjort de en tjeneste med dette. Hva de gjør på ferien jeg har spandert, er meg likegyldig så lenge de koser seg. 

Kjenner jeg denne faren rett, er alt de gjør galt, uansett. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan det være at faren din ikke har så god råd som du tror . .  ?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at dette omtrent er umulig om de er godt voksne og har vært gjerrige hele livet.

100%

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Kan det være han hadde lyst til å bli hjemme?

Anonymkode: f7831...718

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at man bør ha semi-separat økonomi. 

Mannen og jeg deler 50/50 på alle utgifter til fellesskapet, men styrer private innkjøp selv. 
Anbefales. 

Anonymkode: 20e94...f0b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så trasig at dere må oppleve dette🥺 Far til mine barn er slik også, og ødelegger alt som skal være hyggelig med sutring over hvor dyrt alt er og hvor mye han må jobbe for å betale ditt og datt - dette til tross for at han ikke betaler alt. For at han ikke skal ødelegge alt, så gjør vi ting uten han. Hvordan reagerer din mor på hans oppførsel?

Anonymkode: 4c7e6...124

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gniene folk er de verste. Ødelegger jo hele turen!

Anonymkode: 672a2...c95

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg spanderer ferie på kjærestene til barna mine, men jeg oppfører meg virkelig ikke som jeg har gjort de en tjeneste med dette. Hva de gjør på ferien jeg har spandert, er meg likegyldig så lenge de koser seg. 

Kjenner jeg denne faren rett, er alt de gjør galt, uansett. 

Så flott for deg. Mitt poeng med å gi mor og far alenetid er at da kan mor konfrontere far med at han oppfører seg som en gjøk, uten at hele familien er rundt. 

• Liker 2
Gjest Refreng
Skrevet (endret)

Jeg tenker noen ting

Er du 18-20 år så tenker jeg først og fremst 1. Faren din syntes du er gammel nok til å betale mer for deg selv. Det kan være han ikke egentlig ønsket å betale reisen for deg fordi han mener du er gammel nok til å ta ansvar for egen regning. Men han føler han må betale for deg siden du er datteren, og istedetfor å være ærlig, så er han en form for passiv aggressiv der han blir gjerrig istedet. Det han egentlig sier når han er gjerrig, er at han føler det er urettferdig at han skal betale så mye. Hvorfor føler han det er urettferdig? Kanskje fordi du er nå voksen, som jeg sa, men det kan også være en annen grunn. Det kan til og med være at det er noe helt annet som skjer i livet hans, for eks på jobb, der han føler seg urettferdig behandlet. Og han tar det ut på denne måten

2. Gjerrighet kan være symptom på stress. Dersom han er person som stresser med ferie, oragnisering og syntes alt er kaotisk, så kan det føre til at man blir kontrollfreak på noen områder

3. Gjerrighet kan noen ganger være symptom på mental sykdom. Men om det var tilfelle, så ville du nok merket mye frustrerende oppførsel fra han gjennom hele livet ditt

Endret av Refreng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...