Gå til innhold

Burde jeg dumpe han?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har datet en fyr en måneds tid nå, synes han er kjekk og tiltrekkende og vi har sinnsykt bra sex. Han er oppmerksom på meg. Han er snill og relativt enkel å ha med å gjøre. 

Det er dessverre litt av problemet - for han er fryktelig enkel av seg. Har ikke noe særlig ambisjoner, livsmål, en hobby han engasjerer seg litt i - men ellers er det trått... Tar lite initiativ, jatter med og finner seg i alt. Sier rett ut selv han ikke vet hva han vil med livet. Leier leilighet selv om han nærmer seg 40, har dårlig med oppsparte midler, vært i samme jobben i mange år uten å egentlig være fornøyd der heller. Altså lite engasjement mot å gjøre livet bedre (for han vet ikke hva han må gjøre). 

Vi har mye bra humor sammen, men han tar altså ingen styring noe sted med unntak av når vi har sex (men jeg må også ta initiativ der også for at det skal skje selv om det er bra når vi først setter i gang). 

Jeg må be om at han skal bidra på de enkleste ting (som å lage mat, rydde, osv), han har blitt litt flinkere til å spørre om jeg trenger hjelp men det er lite naturlig engasjement der også... 

Anonymkode: 624da...918

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det enkle er ofte det beste. Jeg som kvinne fatter ikke alltid hva dere ønsker hos en mann, for virker som er han for slem, så er ikke det bra nok, er han for easy going er heller ikke det godt nok. Er man et easy ligg er jaggu det feil og man roper voldtekt asap. Nei, gi fyren en sjanse.. 

Anonymkode: 0f9ee...a7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo opp til deg hva du vil ha. Om fantastisk sex veier opp for lite driv og tiltakslyst. Trenger ikke være dum for det om han er enkel. 

Anonymkode: 2894e...bcb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Det enkle er ofte det beste. Jeg som kvinne fatter ikke alltid hva dere ønsker hos en mann, for virker som er han for slem, så er ikke det bra nok, er han for easy going er heller ikke det godt nok. Er man et easy ligg er jaggu det feil og man roper voldtekt asap. Nei, gi fyren en sjanse.. 

Anonymkode: 0f9ee...a7e

Ja, jeg ønsker meg jo en bra fyr! Og han er det. Så jeg prøver å gå litt i meg selv ved å søke råd, om jeg kanskje er kravstor som forventer at han skal ta mer ansvar og kontroll. Jeg tar veldig mye ansvar og kontroll når andre ikke gjør det, så jeg blir liksom den som ender opp med alt - som ikke er noe gøy i det hele tatt. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er jo opp til deg hva du vil ha. Om fantastisk sex veier opp for lite driv og tiltakslyst. Trenger ikke være dum for det om han er enkel. 

Anonymkode: 2894e...bcb

Nei, synes absolutt ikke han er dum. Jeg har selv fått til veldig mye i livet og er generelt uredd og eventyrlysten, så kontrasten blir stor, men jeg vet ikke om det er noe negativt. Jeg er jo også redd for at når sexen ikke klarer å veie opp for det mer i hverdagen, så vil jeg muligens føle på mye frustrasjon. 

Ts

Anonymkode: 624da...918

AnonymBruker
Skrevet

Er dette et menneske du kan bli ordentlige glad i? 
Eller er ikke «varen» bra nok  slik at det er best å bytte den i en ny.

Så mye bruk og kast. Alle skal ha den perfekte partner, og blir ikke fornøyde med uperfekte mennesker.

Det viktigste: Er dette et godt menneske som vil stille opp for deg når du trenger det? Vil du stille opp for og være god mot han?

Anonymkode: 05af2...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Men det må sies: Hvis han er så lite tiltaksom at alt faller på deg blir det ikke et likeverdig forhold. Da sliter du deg ut og blir bare frustrert til slutt. Det er ikke å anbefale.

Anonymkode: 05af2...8b4

AnonymBruker
Skrevet

Tafatt, tar ikke initiativ,  er ikke ryddig, må bes om å gjøre helt basale ting, er ikke reflektert og har ikke dybde er klare dealbreakere for meg. 

Hadde ikke brydd meg ok at han leide leilighet om han sparte penger og hadde en plan for å kjøpe hus med kjæreste, men det er et problem at han ikke har ryddig økonomi og ellers ganske enformig livsstil. Dette er nok et forhold som vil dra deg ned og holde deg tilbake i livet på mange måter er min tanke.. 

Anonymkode: 3fdb0...ac2

Skrevet

Det å være sammen med noen er ikke enten bruk og kast eller finn en person og hold deg  fast. Vi er ulike og har ulike preferanser. Det du må ta en avgjørelse på, er hvor viktig det er for deg at han tar inisiativ og har driv. Dere har felles humor og bra sexliv, som er viktig, så du må gå en runde med deg selv om dette er en mann som passer for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Han høres temmelig lik ut som min eks. Han ble som mitt fjerde barn. Han spiste meg opp. Alt var samma det, alt ordner seg (uten at han visste hvordan), tar ikke tak i noe, vet ingenting selv. Ønsker fortsatt bruke meg som både Google og 1881. Men tiltaksløsheten og det at han ikke evner og fikse/undersøke noe selv har begynt sette spor i han. Han er kjempestresset nå som snart 50 åring. Det skjønner jeg, når du ikke gidder finne ut av noen ting selv. Asså, fikk ekstra penger, visste ikke at det var feriepenger, brukte de opp, så kom han på at shit, hvis det var feriepengene. Hva skal jeg leve av i ferien da? Klarer ikke sjekke skatten, eller henge opp en hylle...

Så jeg får helt noia av å lese om tiltaksløshet, å vil bare skrive løp.... Men nå er kanskje ikke alle like ille... Men allikevel, det blir som et ekstra barn. Hvertfall etterhvert når de blir mer og mer komfortable.. Er min erfaring..

Anonymkode: d86c2...f32

Skrevet

Spør deg selv, ønsker du å ha en mann du må mikrostyre, mase på, veilede og kontrollere resten av livet for å få et levelig forhold av det? Hvis ja, så er dette mannen for deg. Hvis nei, så bør du dumpe han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...